Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin? Osa 25

Meinasin kuolla tänään.
Mitä tänään syötäisiin? Osa 25

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 71 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Suippo hyttynen 5.8.2021 0:07
      Tulos: +464 (566 ääntä)
      Lucan jutussa ei ollut mitään hauskaa. Joku 13 vuotiaan muka hauska vitsi

      Lainaa

    2. Rottanpää 5.8.2021 0:12
      Tulos: +385 (471 ääntä)
      Luca meinasi kuolla varmaankin järkytyksestä, kun vegeruoka ei ollutkaan niin pahaa, että sen olisi heti vegeruuaksi huomannut.

      Lainaa

    3. Abstrakti kavioeläin 5.8.2021 0:12
      Tulos: +250 (304 ääntä)
      En ymmärrä sitä asiaa, että miksi ei voi antaa vain asioiden olla, mikä ei sinulle kuulu? Esim tää vegaanit vs sekasyöjät, vegaaniruoka jnejnejne Mitä se sun pepouasi kutkuttaa mitä toinen ihminen suuhunsa pistää? Jos hänen mielestä sellainen ruoka on hyvää, niin mitä väliä? Mitä väliä, sillä on josbtoinen tykkää eri asiasta kuin sinä, niin miten se sinulta on pois? Oli kyseessä ruoka, seksuaalisuus, uskonto, ihmiset ylipäätään. Me kaikki ollaan ihmisiä, erilaisia ja kaikilla omat mielihalut. Joten miksei anneta kaikille rauha olla ilman toisen mielihalujen haukkumista?

      Lainaa

    4. Patamusta mansikka 5.8.2021 0:17
      Tulos: +193 (203 ääntä)
      Eikä kun pihvinsyöjä tahtoo neljä lasta Melkein jo suurperhe.

      Lainaa

    5. Leimattu peura 5.8.2021 0:28
      Tulos: +149 (159 ääntä)
      Patamusta mansikka: Eikä kun pihvinsyöjä tahtoo neljä lasta Melkein jo suurperhe.
      Vai oisko sittenkin kannibaali?

      Lainaa

    6. traumcity 5.8.2021 0:31
      Tulos: +47 (81 ääntä)
      Meinasin kuolla alkoholimyrkytykseen tänään kun söin Hakkaraista.

      Lainaa

    7. Toj Karin 5.8.2021 1:07
      Tulos: +130 (148 ääntä)
      traumcity: Meinasin kuolla alkoholimyrkytykseen tänään kun söin Hakkaraista.
      Koiramäki ei oo enää sama paikka.

      Lainaa

    8. Tulos: +94 (102 ääntä)
      Näissä mokissa olikin useampi kannibaali.

      Lainaa

    9. Tulos: +313 (323 ääntä)
      Pihvi ei ole tieääkseni mikään eläin, eikä tietty lihaa. Pihvi kertoo muodon. Vähän kuin pulla tai makkara. Ei se kerro kuin muodon. Joten Tuulikin ininä on naurettavaa, kuten joka ikisen joka valittaa esim. Kasvispullista. Ja vegaania on vaikka porkkana tai mariannelarkit. Ai kauheaa jos niitä joskus syönyt.

      Lainaa

    10. Setä Tiramisu 5.8.2021 6:12
      Tulos: +104 (126 ääntä)
      Abstrakti kavioeläin: En ymmärrä sitä asiaa, että miksi ei voi antaa vain asioiden olla, mikä ei sinulle kuulu? Esim tää vegaanit vs sekasyöjät, vegaaniruoka jnejnejne Mitä se sun pepouasi kutkuttaa mitä toinen ihminen suuhunsa pistää? Jos hänen mielestä sellainen ruoka on hyvää, niin mitä väliä? Mitä väliä, sillä on [...]
      Juurikin näin.
      Me ei saada päättää milloin tänne tullaan, eikä monikaan, että milloin lähtee. Niin kai siinä välissä saisi edes päättää mitä sitä omiin aukkoihinsa tunkee?

      Lainaa

    11. Pehmeä jänis 5.8.2021 6:34
      Tulos: -115 (137 ääntä)
      Rottanpää: Luca meinasi kuolla varmaankin järkytyksestä, kun vegeruoka ei ollutkaan niin pahaa, että sen olisi heti vegeruuaksi huomannut.
      Varmaankin se järkytys tuli kun hän heräs teholta jumalattoman ruokamyrkytyksen takia

      Lainaa

    12. Tahraton harakka 5.8.2021 6:52
      Tulos: -127 (161 ääntä)
      Jauheliha on lihamyllyllä hienonnettua lihaa. Jauheliha on nauhamaista, koska jauhatuksen loppuvaiheessa se puristetaan lihamyllyn pienireikäisen (yleensä 3 mm) reikälevyn läpi. Jauhelihan raaka-aineena voidaan käyttää mitä tahansa luutonta lihaa. Tavallisimmat Suomessa käytetyt jauhelihat ovat naudanlihaa tai naudan- ja sianlihan sekoitusta. Myös pelkästä sian-, lampaan-, hirven- tai poronlihasta valmistettua jauhelihaa on saatavilla. Myös broileria ja kalkkunaa käytetään nykyään jauhelihan raaka-aineena.

      Lainaa

    13. Askarruttava ankerias 5.8.2021 6:57
      Tulos: +255 (257 ääntä)
      Miksi lyhenne "jauhis" olisi varattu vain jauhelihalle? Eihän siinä sanassa ole mitään lihaan viittavaa vaan se tulee sanasta "jauhe". Miksei se silloin voisi olla lyhenne mistä vain jauhe-alkuisesta sanasta? Muistan jo kun vuosia sitten jonkin kasvisjauhiksen nettimainokseen olivat irmelituulikit kommentoineet, että eivät vain typerän nimen takia aio ostaa sitä, kun "eihän siinä mitään jauhelihaa ole!" Sama se minulle on, mitä kukin ostaa tai on ostamatta, mutta tuotteen nimi on mielestäni erikoinen syy olla ostamatta jotakin, mitä muuten ostaisi. Tosin en kyllä usko, että olisivat ostaneet muutenkaan. Kaipa siinä oli vain loukattu jotakin heille hyvin pyhää, ja halusivat siksi protestoida.

      Lainaa

    14. Motivoiva paprika 5.8.2021 7:12
      Tulos: +220 (232 ääntä)
      ööö täh. Mistä lähtien jauhelihaa on kutsuttu "jauhikseksi"?

      Lainaa

    15. Peseytymätön kantojuhta 5.8.2021 7:20
      Tulos: -128 (188 ääntä)
      Rottanpää: Luca meinasi kuolla varmaankin järkytyksestä, kun vegeruoka ei ollutkaan niin pahaa, että sen olisi heti vegeruuaksi huomannut.
      Makuasioista ei voi kiistellä, mutta mun mielestä vegeruoka (nyhtökaurat, härkikset, tofut  ja muut) maistuu pahalta ja suutuntuma niissä on kuin kuivaa sahanpurua söis.

      Lainaa

    16. Järjestyksetön kameli 5.8.2021 8:06
      Tulos: -9 (15 ääntä)
      Luca taitaa olla sukua "Mitä tänään syötäisiin? Osa 24" -mokan Lauralle. Kumpikaan ei taida käydä ihan täysillä tehoilla.

      Lainaa

    17. Lorvaileva kilpikonna 5.8.2021 8:08
      Tulos: +153 (169 ääntä)
      Peseytymätön kantojuhta: Makuasioista ei voi kiistellä, mutta mun mielestä vegeruoka (nyhtökaurat, härkikset, tofut  ja muut) maistuu pahalta ja suutuntuma niissä on kuin kuivaa sahanpurua söis.
      Varmaan on joo pahaa, jos noita lähtee syömään sillä ajatuksella että niiden pitäisi jotenkin muistuttaa lihaa. Kun ei se nyhtökaura ole lihaa vaan kauraa. Niiden tarkoitus on usein se, että niitä voi käyttää samaan tapaan kuin vastaavaa lihatuotetta, ei se että ne olisivat täysin sama asia. Itse tykkään noista kaikista.

      Lainaa

    18. Tulos: +129 (137 ääntä)
      Peseytymätön kantojuhta: Makuasioista ei voi kiistellä, mutta mun mielestä vegeruoka (nyhtökaurat, härkikset, tofut  ja muut) maistuu pahalta ja suutuntuma niissä on kuin kuivaa sahanpurua söis.
      Juuri makuasioistahan voi kiistellä :) itse en siihen kuitenkaan nyt ala. Mutta mainitsen omalta kohdaltani, että nuo mainitsemasi kasvistuotteet alkoivat maistua paljon paremmin kun sisäistin, etteivät ne tosiaan ole lihaa; niitä ei kannata kypsentää kuin lihaa. Ei kannata paistaa ”pintoja kiinni” kutosella eikä ruskistaa. Lisäksi kastikkeilla ja muilla valinnoilla on suuri merkitys. En tiedä oletko maistanut noita tuotteita nämä seikat huomioiden vai et, joten sanoin vaan varmuuden vuoksi, jotta joku ei kommenttisi takia jättäisi maistamatta.

      Lainaa

    19. Räkäpää 5.8.2021 8:25
      Tulos: +62 (70 ääntä)
      Luca, selviskö se vegaani?

      Lainaa

    20. Levyttämätön persoona 5.8.2021 8:51
      Tulos: +69 (71 ääntä)
      Tulee usein seostettua tuota jauhista lihan jatkeeksi. Sekasyöjänä voin kertoa, että tuon sarjan pihvit ja grilletit ovat hyviä, jauhis, muru ja suikaleet ihan syötäviä, mutta makkarat ja nakit aivan kauheita etenkin rakenteeltaan. Meillä jopa koira otti (omin lupineen) muu premiun burger pihvin, vaikka vieressä oli possun ulkofilee paloja.

      Lainaa

    21. Peruuttamaton riikinkukko 5.8.2021 9:16
      Tulos: +136 (138 ääntä)
      Halva tekee salmiakki- ja mansikkajauhistakin! Niissäkään ei ole lihaa. https://www.halva.fi/tuote/salmiakkijauhis-18kg/

      Lainaa

    22. Jorma Ralli-Kukkula 5.8.2021 10:04
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Levyttämätön persoona: Tulee usein seostettua tuota jauhista lihan jatkeeksi. Sekasyöjänä voin kertoa, että tuon sarjan pihvit ja grilletit ovat hyviä, jauhis, muru ja suikaleet ihan syötäviä, mutta makkarat ja nakit aivan kauheita etenkin rakenteeltaan.
      Hyvin pitkälle sama ja varsinkin noista lerssituotteista samat kokemukset. Jopa rouvani, joka muuten siirtynyt lähes kokonaan kasviksiin, skippaa nuo ellei kaupan laarista löydy  sitä ainoaa toimivaa versiota eli chorizo-vegenakkeja.  Lisäksi, jos täältä löytyy grillausvelho joka osaa kertoa miten vegemakkarat/nakit pitäisi grillillä valmistaa ilman, että ovat täysin mustia pinnaltaan mutta silti muistuttavat sisältään vielä halvaa, niin saa ilmoittautua alle jakamaan neuvoja.

      Lainaa

    23. Harteeton tomaatti 5.8.2021 10:05
      Tulos: +116 (122 ääntä)
      Peseytymätön kantojuhta: Makuasioista ei voi kiistellä, mutta mun mielestä vegeruoka (nyhtökaurat, härkikset, tofut  ja muut) maistuu pahalta ja suutuntuma niissä on kuin kuivaa sahanpurua söis.
      Minusta on outoa, kun nyhtökauroista, härkiksistä, tofuista ja muista puhutaan monesti kuin ne olisi sama asia. Tulee mieleen onkohan niitä jokaista tullut edes maistettua. Ne ovat kuitenkin kaikki erimakuisia ja niissä on erilainen koostumus. Itse en esim. välitä nyhtökaurasta, härkis on ihan ok ja tofu erittäin hyvää.

      Lainaa

    24. Peilityyni robotti 5.8.2021 10:30
      Tulos: +31 (75 ääntä)
      Abstrakti kavioeläin: En ymmärrä sitä asiaa, että miksi ei voi antaa vain asioiden olla, mikä ei sinulle kuulu? Esim tää vegaanit vs sekasyöjät, vegaaniruoka jnejnejne Mitä se sun pepouasi kutkuttaa mitä toinen ihminen suuhunsa pistää? Jos hänen mielestä sellainen ruoka on hyvää, niin mitä väliä? Mitä väliä, sillä on [...]
      Samaa mieltä. Itse maistoin kerran koiranlihaa Kiinassa ja ihastuin makuun, joten haluaisin sitä syödä myös täällä koti-Suomessa. Kuitenkin jostain syystä kaikki raivostuvat siitä, että haluan syödä koiraa. Ihme kaksinaismoralismia sanon minä. Liha on lihaa, tuli se sitten koirasta tai siasta. Sitä paitsi sikahan on vähintään yhtä älykäs kuin koira.

      Lainaa

    25. Kulkeva kissa 5.8.2021 10:53
      Tulos: +16 (34 ääntä)
      Peilityyni robotti: Samaa mieltä. Itse maistoin kerran koiranlihaa Kiinassa ja ihastuin makuun, joten haluaisin sitä syödä myös täällä koti-Suomessa. Kuitenkin jostain syystä kaikki raivostuvat siitä, että haluan syödä koiraa. Ihme kaksinaismoralismia sanon minä. Liha on lihaa, tuli se sitten koirasta tai siasta. Sitä paitsi sikahan on vähintään yhtä älykäs kuin koira.
      Ihan rauhassa. Kunhan tuotanto-olosuhteet on kunnossa. Erittäin tehotonta se kyllä on, ja parempi olisi yleisesti vähentää

      Lainaa

    26. pinkki puudeli 5.8.2021 11:01
      Tulos: +63 (63 ääntä)
      Suippo hyttynen: Lucan jutussa ei ollut mitään hauskaa. Joku 13 vuotiaan muka hauska vitsi
      Luca on melkein 50-vuotias. 
      ...terveisin jutun lähettäjä

      Lainaa

    27. Suomalaisten Suo-Sima 5.8.2021 11:20
      Tulos: +64 (76 ääntä)
      Tuo on aina jännä keskustelu. Usein tuntuu siltä, että ihmiset järkyttyvät jos ottaa vaikka ravintolassa kasvisvaihtoehdon; Mikset syö lihaa? Mikä vaivaa? Ei ravintolassa kuulu syödä kasvisruokaa, koska se ei ole ravintolan arvoista. Vaikka olisi alkupalaksi ottanut lihavaihtoehdon niin pääruoan yhteydessä ehdotellaan että onkohan henkilö vegaani? "Yllättävän hyvää vaikka tässä ei ole lihaa", on kanssa usein kuultu kommentti. Salaattia syödessä ihmiset irvistelevät pihviensä takaa ja jos hampurilaisravintolassa erehtyy kokeilemaan jotain muuta kuin bicmacia niin siinä täytyy olla jotain vikaa. Kenties hurahtanut henkilö uskonlahkoon?

      Lainaa

    28. Tulos: +74 (80 ääntä)
      Tahraton harakka: Jauheliha on lihamyllyllä hienonnettua lihaa. Jauheliha on nauhamaista, koska jauhatuksen loppuvaiheessa se puristetaan lihamyllyn pienireikäisen (yleensä 3 mm) reikälevyn läpi. Jauhelihan raaka-aineena voidaan käyttää mitä tahansa luutonta lihaa. Tavallisimmat Suomessa käytetyt jauhelihat ovat [...]
      Miten tää liittyy mihinkään?

      Lainaa

    29. Peritty kiivi 5.8.2021 13:08
      Tulos: -43 (65 ääntä)
      Peilityyni robotti: Liha on lihaa, tuli se sitten koirasta tai siasta. Sitä paitsi sikahan on vähintään yhtä älykäs kuin koira.
      Ööö... ei ole. Pelkästään sika ja nauta ovat ihan eri lihaa. Tietty jos ei noissa huomaa mitään eroa, niin sitten on asia eri.

      Lainaa

    30. Tulos: -26 (44 ääntä)
      Rottanpää: Luca meinasi kuolla varmaankin järkytyksestä, kun vegeruoka ei ollutkaan niin pahaa, että sen olisi heti vegeruuaksi huomannut.
      Eihän Luca vegeruokaa sanonut syöneensä. Hoitoon kai joutaisi - samaa mieltä, kukaan täysjärkinen ei sitä syö. Mutta Luvan "meinasin kuolla" saattaa jäädä vegaanin vastaavan kokemuksen rinnalla kakkoseksi?

      Lainaa

    31. Tarkoitukseton varis 5.8.2021 13:25
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Jauhikset ovat karkkeja.

      Lainaa

    32. Raastettu kilpikonna 5.8.2021 13:35
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Rottanpää: Luca meinasi kuolla varmaankin järkytyksestä, kun vegeruoka ei ollutkaan niin pahaa, että sen olisi heti vegeruuaksi huomannut.
      Ainut vaan, että se oli vegaaniruokaa, ei vegeruokaa = kasvisruokaa.

      Lainaa

    33. Puoliväljä kameli 5.8.2021 14:07
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Suomalaisten Suo-Sima: Tuo on aina jännä keskustelu. Usein tuntuu siltä, että ihmiset järkyttyvät jos ottaa vaikka ravintolassa kasvisvaihtoehdon; Mikset syö lihaa? Mikä vaivaa? Ei ravintolassa kuulu syödä kasvisruokaa, koska se ei ole ravintolan arvoista. Vaikka olisi alkupalaksi ottanut lihavaihtoehdon niin pääruoan [...]
      Big Mac, ei Bic Mac

      Lainaa

    34. Puoliväljä kameli 5.8.2021 14:08
      Tulos: +56 (64 ääntä)
      Tarkoitukseton varis: Jauhikset ovat karkkeja.
      Jauhikset on kyllä jauhomatoja

      Lainaa

    35. himo-omnivore 5.8.2021 15:12
      Tulos: +59 (61 ääntä)
      Rottanpää: Luca meinasi kuolla varmaankin järkytyksestä, kun vegeruoka ei ollutkaan niin pahaa, että sen olisi heti vegeruuaksi huomannut.
      Mä söin kans kerran. Porkkanaksi kutsuivat. iha hyvää dipattuna

      Lainaa

    36. Rouka tiikeri 5.8.2021 16:02
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Mikä tahansa ruoka on hyvää oikein valmistettuna ja maustettuna. Jos maustaminen ei kuulu vahvimpiin osaamisalueisiin niin aika helposti voi jäädä paskamaku suuhun noista nyhtökauroista ja härkiksistä, koska siltäänsä ne ei ole kovin hyvän makuisia. Pelkkä suola ja pippuri ei välttämättä toimi kuten vaikka jauhelihassa, tai sitten sitä helposti laittaa niin paljon että koko ruoka ei maistu muulta kuin pippurilta.

      Lainaa

    37. Tulos: +62 (76 ääntä)
      Tohon argumenttiin että "mitä ketään kiinnostaa mitä muut syövät, kaikki syököön mitä tykkäävät"... Sinänsä kaunis periaate, mutta itse ainakin ymmärrän miksi se ei vegetaristeille jne. olisi ihan näin. Monillehan syy omaan ruokavalioon on se, että lihantuotantoon liittyvät useat eri seikat ahdistavat, eikä se lihantuotanto häviä minnekään vain omaa ruokavaliota muuttamalla. Sekasyöjien muihin ruokavalioihin kohdistuvaa vihaa taas en ymmärrä millään. Ja tämä siis itse sekasyöjältä. Olen saamaton muuttamaan ruokavaliotani, eikä se nyt ole edes ainut länsimaisen etuoikeutetun ihmisen ahdinko, jota elämässäni koen. Mutta olen sympaattinen ihmisten kokemaa turhautumista kohtaan koskien kaikkea tätä välinpitämättömyyttä, enkä itse tuomitsisi vaikka vegaanit *pitäisivät* kovempaa ääntä, vaikka todellisuudessa eivät sitä juurikaan tee, ja on ärsyttävää millainen meemi asiasta on tullut. Käynnissä on kärsivällinen sivistysprojekti ihmisten ruokatottumusten muuttamiseksi ja näkemysten avartamiseksi, ja se on ainoastaan hyvä asia.

      Lainaa

    38. Todensanoja 5.8.2021 17:31
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      Setä Tiramisu: Juurikin näin. Me ei saada päättää milloin tänne tullaan, eikä monikaan, että milloin lähtee. Niin kai siinä välissä saisi edes päättää mitä sitä omiin aukkoihinsa tunkee?
      Mä olen tuon viimeisen kohdan osalta täysin samaa mieltä.

      Lainaa

    39. Näköalaton seuraeläin 5.8.2021 17:53
      Tulos: -44 (46 ääntä)
      Muhveli: Tohon argumenttiin että "mitä ketään kiinnostaa mitä muut syövät, kaikki syököön mitä tykkäävät"... Sinänsä kaunis periaate, mutta itse ainakin ymmärrän miksi se ei vegetaristeille jne. olisi ihan näin. Monillehan syy omaan ruokavalioon on se, että lihantuotantoon liittyvät useat eri seikat [...]
      Ai vegaanit ei sun mielestä tykkää siitä mitä syövät. Ok.

      Lainaa

    40. Introvertti omena 5.8.2021 21:06
      Tulos: +46 (52 ääntä)
      Luca ei taida tietää, että suurin osa sipseistä on vegaanisia. Ja kaljoista. Ja karkeistakin. Ihminen syö vegaanisafkaa tietämättään.

      Lainaa

    41. Tahdistamaton keiju 5.8.2021 21:20
      Tulos: +1 (15 ääntä)
      Rottanpää: Luca meinasi kuolla varmaankin järkytyksestä, kun vegeruoka ei ollutkaan niin pahaa, että sen olisi heti vegeruuaksi huomannut.
      Ihmettelen kyllä mitä kuvitteli syövänsä jos ei vegeruoaksi huomannut. :D Vai luuliko että on vain vegeruokaa mutta ei tiennyt että oli vegaanista, ja järkyttyi tuosta erosta... Ihan kuin niissä kummassakaan ois lihaa ollut. Koska kyllä normaalilla makuaistilla varustettu ihminen erottaa onko  ruoassa lihaa vai ei.

      Lainaa

    42. Tahdistamaton keiju 5.8.2021 21:21
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Introvertti omena: Luca ei taida tietää, että suurin osa sipseistä on vegaanisia. Ja kaljoista. Ja karkeistakin. Ihminen syö vegaanisafkaa tietämättään.
      Karkeista ei ainakaan suurin osa ole vielä vegaanisia, monissa on liivatetta ja joku väriainekin tais olla sellainen mitä vegaanit välttää.

      Lainaa

    43. Tahdistamaton keiju 5.8.2021 21:22
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Tarkoitukseton varis: Jauhikset ovat karkkeja.
      Jep, Halvan karkkeja, niitä kovia. Mansikkajauhikset on parhaita.

      Lainaa

    44. Terhakka preeriasusi 5.8.2021 21:59
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: Ihmettelen kyllä mitä kuvitteli syövänsä jos ei vegeruoaksi huomannut. 😁 Vai luuliko että on vain vegeruokaa mutta ei tiennyt että oli vegaanista, ja järkyttyi tuosta erosta... Ihan kuin niissä kummassakaan ois lihaa ollut. Koska kyllä normaalilla makuaistilla varustettu ihminen erottaa onko  ruoassa lihaa vai ei.
      Hmm. Oletin että Luca vitsaili sillä että oli epähuomiossa syönyt vegaania, siis sellaista ihmistä joka on vegaani. 
      Jos paketissa lukee "100% vegan" niin kai se sitten on tehty vegaanista. Samaan tapaan kuin jauheliha voi olla 100% nautaa.
      Mutta tiedä sitten, ei tuosta nyt tarkalleen ottaen käy ilmi mitä Luca tarkoitti tai ei tarkoittanut. Se on kuin taidetta, jokainen voi tehdä omat tulkintansa.

      Lainaa

    45. Mukava Norppa 6.8.2021 0:32
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Ilq: Näissä mokissa olikin useampi kannibaali.
      Pitipä käydä oikeen lukee uudestaan, nii juu, näyttääpi joka jutussa olevan ihmistä menussa 😁

      Lainaa

    46. Tulos: -12 (20 ääntä)
      Olikohan tossa vegespagettia ja vegeparmesaania päällä

      Lainaa

    47. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Yhdeksän hengen seurueelle suosittelisin eri ravintoloita.

      Lainaa

    48. Vakaa persikka 6.8.2021 11:43
      Tulos: +11 (23 ääntä)
      Peseytymätön kantojuhta: Makuasioista ei voi kiistellä, mutta mun mielestä vegeruoka (nyhtökaurat, härkikset, tofut  ja muut) maistuu pahalta ja suutuntuma niissä on kuin kuivaa sahanpurua söis.
      Mun mielestä ne on vähintään yhtä hyvää kuin liha, jota olen syönyt mutten enää vuosiin, koska se maistuu pahalle vaikka ravintolakokki olisi asialla. Saati ellottava jauheliha, ymmärrän että joku voi tykätä ja lihan maku usein kyllä maustetaankin hyvin piiloon.
       Ja joo ikinä nimistä on kyllä taas niin typerää ettei mitään rajaa.
      Lähden vegaaniselle kebsulle tästä.

      Lainaa

    49. Kivuton lammas 6.8.2021 14:04
      Tulos: -46 (46 ääntä)
      Kerran tein jauhelihakastikkeen korvikkeen eli soijajauhoista sitä kastiketta. Oli jauhoista sontaa, turha yrittää väittää, että ei muka erota aidosta tavarasta :D Tuon kaiken kruunasi tunnin vessareissu.

      Lainaa

    50. Kivuton lammas 6.8.2021 14:05
      Tulos: -35 (41 ääntä)
      Vakaa persikka: Mun mielestä ne on vähintään yhtä hyvää kuin liha, jota olen syönyt mutten enää vuosiin, koska se maistuu pahalle vaikka ravintolakokki olisi asialla. Saati ellottava jauheliha, ymmärrän että joku voi tykätä ja lihan maku usein kyllä maustetaankin hyvin piiloon.  Ja joo ikinä nimistä on kyllä taas [...]
      Vegaaniselle kepsulle, miksi et vaan voi sanoa syöväsi sheitania eli siis 100% vegnägluteenia etkä kebabia? Tosi terveellistä tavaraa taasen.

      Lainaa

    51. Loistava hanhi 6.8.2021 17:44
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Hyvät ihmiset, lopettakaa äxän käyttö ks korvikkeena, se on aivan helv3tin noloa!!

      Lainaa

    52. Aivoton herkkuruoka 7.8.2021 0:28
      Tulos: -11 (19 ääntä)
      Setä Tiramisu: Juurikin näin. Me ei saada päättää milloin tänne tullaan, eikä monikaan, että milloin lähtee. Niin kai siinä välissä saisi edes päättää mitä sitä omiin aukkoihinsa tunkee?
      Alapeukuista päätellen sitäkään ei saa itse päättää. Mitä lie persuraiskajia nuo

      Lainaa

    53. Itseasiassa 7.8.2021 0:34
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Levyttämätön persoona: Tulee usein seostettua tuota jauhista lihan jatkeeksi. Sekasyöjänä voin kertoa, että tuon sarjan pihvit ja grilletit ovat hyviä, jauhis, muru ja suikaleet ihan syötäviä, mutta makkarat ja nakit aivan kauheita etenkin rakenteeltaan. Meillä jopa koira otti (omin lupineen) muu premiun burger pihvin, vaikka vieressä oli possun ulkofilee paloja.
      Mä taas söin ihan mielelläni Muu-makkaraa sen jälkeen kun olin mennyt ottamaan Atrian Hiillos-makkaraa. Toisessa oli rakennetta ja jälkimmäisen jouduin syömään väkisin.

      Lainaa

    54. Itseasiassa 7.8.2021 0:53
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Eipä ole kauaakaan kun Kasvisruokaa ❤️-ryhmässä lisättiin lakto-ovo-vege-täsmennys nimen perään näiden jatkuvien tappeluiden takia. Vaikka ylläpito kuinka kertoi että ryhmä ei ole vegaaninen, niin joku jankutti siellä jatkuvasti muiden päivityksissä, ettei kasvisruokaan kuulu kananmunat, maito jne. Tarinan opetus taitaa olla, ettei tilanne muutu ryhmännimeä vaihtamalla, vaan tappelun aihetta löydetään, jos sitä välttämättä halutaan.

      Lainaa

    55. Sitkas karjalanpiirakka 7.8.2021 15:17
      Tulos: +1 (23 ääntä)
      Minä en ymmärrrä miksi kasvistuotteille täytyyniin usein antaa epämääräisiä slangiin tai ulkomaankieliin perustuvia ja usein jotenkin liharuokiin vihjailevia nimiä. Eikö kasvispihvipakettiin voi kirjoittaa ihan suomeksi kasvispihvi eikä joku vege jauhis burger? Tai peräti jopa maininta mitä kasviksia siinä on?

      Lainaa

    56. Käteisvapaa kissa 8.8.2021 3:26
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Minäkään en ole kuullut jauhelihaa kutsuttavan jauhikseksi koskaan. "Jauhe-" tai "leike" kertoo siitä mihin muotoon raaka-aine on käsitelty, millä logiikalla siitä voi päätellä _mitä_ raaka-aine sisältää :D ? "Jauhis" tuo muuten ensimmäisenä myös mieleen sanan "Härkis" ja siksi se oli helppo olettaa toiseksi kasvisruoaksi, joka on tehty kasvisjauheesta.

      Lainaa

    57. Räkäpää 9.8.2021 12:16
      Tulos: 0 (10 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Minä en ymmärrrä miksi kasvistuotteille täytyyniin usein antaa epämääräisiä slangiin tai ulkomaankieliin perustuvia ja usein jotenkin liharuokiin vihjailevia nimiä. Eikö kasvispihvipakettiin voi kirjoittaa ihan suomeksi kasvispihvi eikä joku vege jauhis burger? Tai peräti jopa maininta mitä kasviksia siinä on?
      Tunnetaan mainontana. Lisää myyntiä.
      Selvittikö?

      Lainaa

    58. Etsintäkuulutettu mäyrä 9.8.2021 16:07
      Tulos: -12 (24 ääntä)
      Nämä uskonnollisella vakaumuksella varustetut vegaanit ovat kyllä rasittavia. Monelle kasvisvaihtoehto on ettinen valinta, he voivat silti pitää lihasta ja jopa syödä sitä joskus.

      Lainaa

    59. Pelkäämätön soturi 9.8.2021 22:46
      Tulos: +40 (44 ääntä)
      Kivuton lammas: Kerran tein jauhelihakastikkeen korvikkeen eli soijajauhoista sitä kastiketta. Oli jauhoista sontaa, turha yrittää väittää, että ei muka erota aidosta tavarasta 😁 Tuon kaiken kruunasi tunnin vessareissu.
        Yritit tehdä jauhoista jauhe(mikälie)kastiketta? Ja on jonkun muun syy, että ruoanlaittotaitosi ovat suoraan "mitä tänään syötäisiin" päivityksistä? 
        Jauhoista voi tehdä ruskeaa kastiketta ja sensellaista, mutta luulisi nyt jo maalaisjärjen sanovan, ettei soija*jauhoista* voi tehdä bolognese-tyypin kastiketta. Se tehdään soija*rouheesta*, joka ensin liotetaan, sitten maustetaan, ja sitten vasta ryhdytään tositoimiin. (Älä kiltti yritä ilman aikuisten valvontaa ettei mene enempää ruokaa hukkaan).

      Lainaa

    60. Masentunut kukka (Pluri) 10.8.2021 12:35
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Yritit tehdä jauhoista jauhe(mikälie)kastiketta? Ja on jonkun muun syy, että ruoanlaittotaitosi ovat suoraan "mitä tänään syötäisiin" päivityksistä?    Jauhoista voi tehdä ruskeaa kastiketta ja sensellaista, mutta luulisi nyt jo maalaisjärjen sanovan, ettei soija*jauhoista* voi tehdä [...]
      Olin tulossa kommentoimaan samaa. Aikanaan laihduttaessani törmäsin soija-rouheeseen koska sen ravintosisältö oli proteiininlähteenä parempi kuin jauhelihan (kyseessä oli hc-dieetti jolloin kaikki tuli laskea tarkasti siten että sai riittävästi proteiinia). Yllätyin positiivisesti kuinka hyvää se oli. Pitäis taas ottaa käyttöön ja ehkä jopa aloittaa laihduttaminenkin. T: sekosyöjä 115kg

      Lainaa

    61. Soikea mestari 10.8.2021 16:27
      Tulos: -10 (16 ääntä)
      Peseytymätön kantojuhta: Makuasioista ei voi kiistellä, mutta mun mielestä vegeruoka (nyhtökaurat, härkikset, tofut  ja muut) maistuu pahalta ja suutuntuma niissä on kuin kuivaa sahanpurua söis.
      Jännä, et tän tyyliset kommentit saa täällä vain miinusta ja sit ne vastaan ulisijat plussaa. Eikö se olekaan niin et jokainen päättäköön itse mitä syö. Minäkin tykkään kokeilla aina uusia ruokia. Toisen tekemänä ja itse tehtynä. Valitettavasti olen tullut tuohon samaan tulokseen, eikä se nyt johdu siitä et koitan mieltää nuo liharuuaksi. Sama asia kun nuorempana sanoin ruotsin kielen kuulostavan hirveältä, johon äitini väitti sen johtuvan vain siitä etten ymmärtänyt sitä. Noh, luulis tuonki pätevän esim. espanjan kieleen, mut siitä kuitenkin tykkään....

      Lainaa

    62. Tilattava tuhatjalkainen 10.8.2021 17:42
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Rottanpää: Luca meinasi kuolla varmaankin järkytyksestä, kun vegeruoka ei ollutkaan niin pahaa, että sen olisi heti vegeruuaksi huomannut.
      Sehän sanoi syöneensä vegaania, ei vegaanista ruokaa. Ymmärrän siis reaktion :o

      Lainaa

    63. Simpsakka leopardi 10.8.2021 18:54
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Soikea mestari: Jännä, et tän tyyliset kommentit saa täällä vain miinusta ja sit ne vastaan ulisijat plussaa. Eikö se olekaan niin et jokainen päättäköön itse mitä syö. Minäkin tykkään kokeilla aina uusia ruokia. Toisen tekemänä ja itse tehtynä. Valitettavasti olen tullut tuohon samaan tulokseen, eikä se nyt johdu [...]
      Johtuisivatkohan alapeukut siitä, että kommentoija sanoi kaikkien tietyntyyppisten ruokien olevan pahaa. "Vastaanulisijat" eivät minun nähdäkseni ole kommentoineet, että  kaikki lihaa tai muita eläinkunnan tuotteita sisältävät ruuat maistuisivat pahalle (vaikka kinkku tosiasiassa maistuneekin ihan sian peräpäälle :'D ). 
      Meilläpäin on muutenkin pyritty jo ihan pienestä pitäen opettamaan lapsille, että ruoka ei ole pahaa tai "yäk", vaan voi esimerkiksi todeta, että "en oikein tykkää tästä mausta". 

      Lainaa

    64. Paljon albatrossi 10.8.2021 21:39
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      Simpsakka leopardi: Johtuisivatkohan alapeukut siitä, että kommentoija sanoi kaikkien tietyntyyppisten ruokien olevan pahaa. "Vastaanulisijat" eivät minun nähdäkseni ole kommentoineet, että  kaikki lihaa tai muita eläinkunnan tuotteita sisältävät ruuat maistuisivat pahalle (vaikka kinkku tosiasiassa maistuneekin ihan [...]
      Samaa meilläkin lapsena opetettiin. Vähän vanhempana on sitten ymmärretty että ihan samaahan molemmat ilmaisut tarkoittavat, "yäk" on vain lyhyempi sanoa.

      Lainaa

    65. Itseasiassa 11.8.2021 11:25
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Paljon albatrossi: Samaa meilläkin lapsena opetettiin. Vähän vanhempana on sitten ymmärretty että ihan samaahan molemmat ilmaisut tarkoittavat, "yäk" on vain lyhyempi sanoa.
      Kyllä mun mielestä tuntuis työpaikkaruokalassa oudolta jos joku kollega sanoisi ruuasta yäk. Mielipiteen voi ilmaista fiksumminkin, varsinkin kun meilläkin ruokaa moititaan usein.

      Lainaa

    66. Pelkäämätön soturi 11.8.2021 11:38
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Paljon albatrossi: Samaa meilläkin lapsena opetettiin. Vähän vanhempana on sitten ymmärretty että ihan samaahan molemmat ilmaisut tarkoittavat, "yäk" on vain lyhyempi sanoa.
        Eivät tarkoita. On ihan ok sanoa, ettei pidä jostain ihan tietystä mausta -mieheni jostain syystä ei voi sietää ruusukaalia. Joten hänen ei tarvitse syödä sitä; minä ja lapsi syömme, samassa pöydässä. Jos joku aikuinen julistaa, että *vihaa* *kaikkia* vihanneksia, niin alkaa jo kuulostaa pikkulapsen itkupotkuilulta. Jos joutuisin itse istumaan pöytään jossa safkattaisiin kokonaisena keitettyä lampaanpäätä, silmät vielä jäljellä, hymyni saattaisi muuttua vähän keinotekoiseksi, ja jos tarjolla olisi kokonaisena paahdettua kissaa, joutuisin nousemaan pöydästä (omistan kissan johon olen kiintynyt). Eli on paljonkin eroa tilanteilla "jättäisin tämän höysteen väliin, kiitos, ota toki lisää" "vihaan kaikkia luokan x ruokia vaikken ole edes kaikkia maistanut", "ohoh" ja "ok, tuo on kauhuelokuvatehoste eikä ruokaa". Yäk viittaa jälkimmäiseen suuntaan, ja ne, jotka pitävät ruusukaalista (tai kokonaisena paahdetusta kissasta) luultavasti loukkaantuvat sellaisesta reaktiosta, ruoka kun menee ihmisillä tunteisiin. "En istu kanssanne samaan pöytään" *on* aika sama kuin "emme pysty tulemaan keskenämme toimeen laisinkaan".

      Lainaa

    67. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Yritit tehdä jauhoista jauhe(mikälie)kastiketta? Ja on jonkun muun syy, että ruoanlaittotaitosi ovat suoraan "mitä tänään syötäisiin" päivityksistä?    Jauhoista voi tehdä ruskeaa kastiketta ja sensellaista, mutta luulisi nyt jo maalaisjärjen sanovan, ettei soija*jauhoista* voi tehdä [...]
      Lisävinkkinä vielä, että tulee soijarouheeseen mainiota paahteista lisämakua, jos sitä ensin paistaa pannulla öljyssä (tai voissa tai niiden sekotuksessa) kuivana ja sitten vasta turvottaa eli heittää vettä tai lientä sekaan

      Lainaa

    68. Kostutettu tomaatti 11.8.2021 15:46
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Soikea mestari: Jännä, et tän tyyliset kommentit saa täällä vain miinusta ja sit ne vastaan ulisijat plussaa. Eikö se olekaan niin et jokainen päättäköön itse mitä syö. Minäkin tykkään kokeilla aina uusia ruokia. Toisen tekemänä ja itse tehtynä. Valitettavasti olen tullut tuohon samaan tulokseen, eikä se nyt johdu [...]
      Eniten tän tyylisissä kommenteissa ärsyttää se, että todennäköisesti kommentoija ei ole edes maistanut jokaista "vegeruokaa" mitä kaupasta löytyy (tai edes niitä mitä listasi) eikä ole edes aio maistaa. Tämän kaltaisella henkilöllä ei ole tarpeeksi kokemusta muodostamaan mielipidettä vegeruuasta. Ps. Kasvissyöjien ruokavalioon kuuluu muutakin kuin valmishyllyn lihankorvikkeita ja salaattia.

      Lainaa

    69. Pelkäämätön soturi 11.8.2021 21:02
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Räyhäkäs tiikeri: Siellä joku Terhi 43-vuotias koittaa olla saatanan tärkeä, kun poistelee täältä fiksuja kommentteja. Haista huora vittu 😁 Kommentoijista päätellen täällä käy vain suvakkeja. Hyh
        Jonnella, 14 vee, meni tunteisiin? :D (Anteeksi, inhoan yleensä ihmisiä jotka kyselevät menikö tunteisiin, koska se yleensä tulee heti sen jälkeen kun on yritetty sanoa jotain mahdollisimman loukkaavaa: "Hei, käyttäydyin mahdollisimman loukkaavasti, ja sitä pidettiin loukkaavana! Yllättävää!". Mutta jos joku ei huorittelematta kestä sitä, että keskustellaan soijarouheen parhaasta valmistustavasta, niin sitten pitää ehkä jo ajatella että voi olla vähän liian tunnepitoinen suhtautuminen netin ruokakeskusteluun ja ehkä nettiin yleensäkin).

      Lainaa

    70. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Mitä vikaa vegaaninsyönnissä on?

      Lainaa

    71. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Rottanpää: Luca meinasi kuolla varmaankin järkytyksestä, kun vegeruoka ei ollutkaan niin pahaa, että sen olisi heti vegeruuaksi huomannut.
      Se söi vegaania. Ei vegaanista ruokaa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: jauheliha, jauhis, kasvisruoka, kuva, liha, ruoka, ruokavalio, sekasyöjät, vegaanit

  • Uusimmat

  • Kategoriat