Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kohtaamisia kaupoilla, osa 84

Miks oon aina niin nolo.
Kohtaamisia kaupoilla, osa 84

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 76 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +543 (675 ääntä)
      Tämä kommenttiosio tulee olemaan pyhitetty matu-keskusteluille. Poistu vielä kun voit.

      Lainaa

    2. Tulos: +626 (658 ääntä)
      Joo, vai että oikein jono pysähty.

      Lainaa

    3. Tulos: +647 (667 ääntä)
      Minä itse olin lastannut tänään kassahihnalle reilusti ruokaa ja juomaa, kunnes maksaessa huomasin ettei tilillä ollutkaan tarpeeksi pätäkkää. Pyysin myyjää palvelemaan eka ne muut jonossa olevat ja siirsin sillä välin säästötililtä rahaa käyttötilille. Pyytelin anteeksi muilta asiakkailta ja kassalta, mut kaikki oli niin kireitä etteivät reagoineet mitenkään. Ja ravintolatarinakin löytyy: Menin toista kertaa kiinalaiseen syömään ja tilasin kolme pientä ateriaa niinkuin ekallakin kerralla. Siihen tuli taas ekana joku keitto, niinkuin ekalla kerralla oli ollu kana-maissikeitto. Nyt se vaan oli ihan kauheen pahaa mut lusikoin sitä kitusiin että pääsisin siitä eroon. Jonkun ajan päästä tarjoilija tuli kertomaan mulle, et se oli hapanimeläkastiketta. Hävetti ihan pirusti, enkä ole sen jälkeen tossa ravintolassa käynyt.

      Lainaa

    4. Tulos: +255 (291 ääntä)
      Esa, Kiinnistiko tämä asia yhtään ketään? -ei kiinnostanut. Antti, Olet hieno mies.

      Lainaa

    5. Tulos: +175 (183 ääntä)
      Miksi joidenkin ihmisten elämä on niin vaikeeta....?

      Lainaa

    6. Tulos: +377 (393 ääntä)
      äs marketissa

      Lainaa

    7. Tulos: +304 (336 ääntä)
      Miksi Askon kahden kommentin välistä puuttuu Miikan kommentti? Siinä Miika epäilee, että mamunainen yritti maksaa kortilla, jonka joku toinen on hukannut. Omien sanojensa mukaan Miika ei mitään muuta selitystä tilanteelle keksi, mikä onkin varmaan ihan ymmärrettävää jos Miikan ÄO on samaa tasoa kuin ameeballa.

      Lainaa

    8. Tulos: +218 (230 ääntä)
      Esan tarina on muuten ok, mutta siinä on pari miinusta. 1. Turhan lyhyt. 2. Tarinaa on vaikeata seurata, kun se pomppii asiasta toiseen. 3. Ketään ei kiinnosta.

      Lainaa

    9. Tulos: -103 (119 ääntä)
      No mun elämä tulee olemaan helppoa, kun tiedän useammankin laiskan sukulaisen korttien numerot joiden puolesta käyn kaupassa aina silloin tällöin ja saan ostaa samalla omankin jääkaapin täyteen.

      Lainaa

    10. Tulos: +416 (430 ääntä)
      Odotamme tämän äärimmäisen jännitysnäytelmän seuraavia osia "Mamu myöhästyi bussista", "Mamu soitti vahingossa väärän osoitteen ovikelloa" ja "Mamulta puuttui tasaraha"

      Lainaa

    11. Tulos: -244 (394 ääntä)
      Ei juma että ärsyttää tämmöiset "Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen" -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?

      Lainaa

    12. Sami Kuupas 14.12.2017 2:26
      Tulos: +305 (337 ääntä)
      "Tämä on juuri sitä, kun ihmisille, joiden älykkyysosamäärä alkaa desimaalipilkulla, annetaan mahdollisuus kertoa mielipiteitä..." Ai jumalauta! Täydellinen kommentti tuohon kohtaan! XD Kiitos!

      Lainaa

    13. Tulos: +377 (383 ääntä)
      Komppaan Anttia. En ymmärrä Esan avautumisesta mitään. "Ei siinä mittää, mut ite maksoin käteisellä". Ja? Minä maksoin tänään kortilla enkä nähnyt yhtään mamua. Mutta ketä tällainen kiinnostaa?

      Lainaa

    14. yövuorolainen 14.12.2017 2:53
      Tulos: -14 (124 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Ei.

      Lainaa

    15. Tulos: +200 (236 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Ei. Naiset vaan osaa nauraa omille virheilleen näköjään paljon helpommin.

      Lainaa

    16. Tulos: +426 (432 ääntä)
      Olin junassa ja joku yritti ostaa junasta lippua mut niitä ei enää myydä siellä. Ei siinä muuten mitään mut itellä oli lippu. Joo. Kiviäkin kiinnostaa.

      Lainaa

    17. Tulos: +362 (374 ääntä)
      Pirkko: Olin junassa ja joku yritti ostaa junasta lippua mut niitä ei enää myydä siellä. Ei siinä muuten mitään mut itellä oli lippu. Joo. Kiviäkin kiinnostaa.
      Mutta oliko lipun ostoa yrittänyt mamu? Se vaikuttaa monilla ihan ratkaisevasti siihen, kiinnostaako vai ei.

      Lainaa

    18. Tulos: +412 (452 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Nyt multa menee ihan ohi tää logiikka. Auta vähän tyhmää -- miten ne miehet siihen liittyy mitenkään? Onko multa menny ohi joku sääntö että naiset saa pistää facebookkiin vaan semmosta juttua jolla voi houkutella miehiä, vai mitä hä?

      Lainaa

    19. purppurakruunu 14.12.2017 3:59
      Tulos: +305 (321 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Eiköhän tarkoitus ole ensisijaisesti huvittaa kavereita.

      Lainaa

    20. King Arthur 14.12.2017 4:18
      Tulos: +356 (372 ääntä)
      Tämän takia en naisena jaa juuri mitään somessa. Kun miehet ei kumminkaan sit tykkää.

      Lainaa

    21. Tulos: +312 (332 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Mikä saa sut kuvittelemaan oletusarvoisesti ja varmuudella, että kun joku "muija", eli nainen tai tyttö, kirjoittaa omalle Facebook-seinälleen postauksen, että se olisi ensisijaisesti miesten iskemistä varten?

      Lainaa

    22. Bodvåihsojeåve 14.12.2017 6:05
      Tulos: +138 (158 ääntä)
      Voi että mua ärsyttää ihmiset jotka ei voi myöntää mokiaan. "Syön tän karmean makuisen jäätelön nyt loppuun, koska se on paljon kunniallisempaa esittää että näin mä sen tarkoitinkin (vaikka se ei ole missään maailmassa mahdollista), kuin nauraa itsekin mokalleni jonka tarjoilija jo tietää minun tehneen!" (Tuo kyllä haiskahtaa muutenkin, kuka muka voi luulla suolaa nonparelleiksi tai chilikastiketta hunajaksi?) Vois vaan reilusti sanoa että "Oho hups, ei nyt mennyt ihan putkeen, otetaanpa uusi yritys!" Miten tuo voi olla nolompaa kuin pää punaisena syödä jotain chilisuolajäätelöä kun se tarjoilijakin joka tapauksessa jo tietää mitä sä syöt? Gaaaah.

      Lainaa

    23. Tulos: +241 (273 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Alanpa pitää listaa kaikesta, mitä netissä ei saa kirjoittaa. 1. Ei saa kirjoittaa omasta mokailusta, koska miehet eivät tykkää siitä. 2. Ei saa kirjoittaa omista kokemuksistaan vakavamielisesti, koska ketään ei kiinnosta. 3. Ei saa kirjoittaa pitkiä tekstejä, koska kukaan ei jaksa lukea. 4. Ei saa kirjoittaa lyhyitä tekstejä, kun ei parilla sanalla saa ilmaistua mitään niin merkityksellistä, etteikö sitä voisi saman tien jättää sanomattakin. 5. Ei saa kirjoittaa aiheesta [syötä mikä tahansa aihe tähän], koska olet kuitenkin väärää mieltä. 6. Ei saa kirjoittaa suomeksi, koska se on noloa. 7. Ei saa kirjoittaa millään muulla kielellä, koska se on teennäistä. 8. Ei saa jättää kirjoittamatta, koska sitähän varten tämä internet meillä on, että siellä tehdään asioita, kuten kirjoitellaan toisille. 9. Ei saa kirjoittaa mitään, koska vittu saatana. Jos kehtaa olla niin paha ihminen, että rikkoo näitä sääntöjä, niin tapahtuu kamalia. Nimittäin internetkirjoitusvalittajat tulevat perään vollottamaan, että he eivät nyt tykänneet siitä, mitä on kirjoitettu. Mutta kumma juttu, että nuo, jotka valittavat siitä, miten heitä ei kiinnosta lukea toisten kirjoituksia, eivät tajua, että ketään ei myökään kiinnosta lukea heidän valitustaan toisten kirjoituksista.

      Lainaa

    24. Tulos: +158 (164 ääntä)
      Kala: Alanpa pitää listaa kaikesta, mitä netissä ei saa kirjoittaa. 1. Ei saa kirjoittaa omasta mokailusta, koska miehet eivät tykkää siitä. 2. Ei saa kirjoittaa omista kokemuksistaan vakavamielisesti, koska ketään ei kiinnosta. 3. Ei saa kirjoittaa pitkiä tekstejä, koska kukaan ei jaksa lukea. 4. Ei saa kirjoittaa lyhyitä tekstejä, kun ei parilla sanalla saa ilmaistua mitään niin merkityksellistä, etteikö sitä voisi saman tien jättää sanomattakin. 5. Ei saa kirjoittaa aiheesta [syötä mikä tahansa aihe tähän], koska olet kuitenkin väärää mieltä. 6. Ei saa kirjoittaa suomeksi, koska se on noloa. 7. Ei saa kirjoittaa millään muulla kielellä, koska se on teennäistä. 8. Ei saa jättää kirjoittamatta, koska sitähän varten tämä internet meillä on, että siellä tehdään asioita, kuten kirjoitellaan toisille. 9. Ei saa kirjoittaa mitään, koska vittu saatana. Jos kehtaa olla niin paha ihminen, että rikkoo näitä sääntöjä, niin tapahtuu kamalia. Nimittäin internetkirjoitusvalittajat tulevat perään vollottamaan, että he eivät nyt tykänneet siitä, mitä on kirjoitettu. Mutta kumma juttu, että nuo, jotka valittavat siitä, miten heitä ei kiinnosta lukea toisten kirjoituksia, eivät tajua, että ketään ei myökään kiinnosta lukea heidän valitustaan toisten kirjoituksista.
      Älä unohda, ettei saa kirjoittaa elämästään mitään positiivista, koska kuitenkin joskus menee huonosti.

      Lainaa

    25. Avohoitopotilas 14.12.2017 7:17
      Tulos: +218 (238 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Luuleeko miehet oikeasti, että naisia kiinnostaa, mitä miehet ajattelevat somepostauksista? Naisten elämä ei tällä vuosituhannella pyöri miesten ympärillä, ikävä tuottaa sulle tämmönen pettymys.

      Lainaa

    26. Tulos: +144 (162 ääntä)
      Ja aikaisempaan lisätäkseni. Mikä siinä on, että nimenomaan miehillä tuntuu olevan tätä ongelmaa? En tietysti tiedä kaikkien nettikirjoitusvihaajien sukupuolta, mutta aina, kun sukupuoli mainitaan, on se mies. Eikä sillä minulle ole mitään väliä, että ovatko toiset miehiä vai naisia vai mitä tahansa, kun minulle on opetettu ihan itsestäänselvyytenä, että sukupuolet ovat tasa-arvoisia. Mutta ilmeisesti miehet nyt sitten ovatkin jotain heikkoja luusereita, mikäli nettikirjoitusvihaajiin on luottaminen. Ei saa puhua mokailusta, kun miehet ei tykkää. Eikä sisustuksesta, eikä kahvipavuista, eikä puurosta, eikä housuista, eikä meikkaamisesta, eikä koirista, eikä vaeltamisesta, eikä käsitöistä, eikä tietokoneista, eikä jumalauta varsinkaan kuukautisista tai hiuksista, kun miehet ei tykkää. Mikäli nettikirjoitusvihaajiin on luottaminen, niin miehet inhoavat kaikkia maailman asioita ja saavat itkuhepulikohtauksen joka kerta, kun joutuvat lukemaan jostain, mistä eivät tykkää. Minä olen kyllä luullut tavanneeni ihan fiksuja, aikuisiakin miehiä, mutta kaipa he sitten ovat pinnan alla tällaisia samanlaisia heikkoja surkimuksia. Kun miksikäs nettikirjoitusvihaajat sanoisivat, että "miehet eivät tykkää", jos he puhuisivat vain itsestään? Jos he puhuisivat itsestään, niin pitäisi sanoa "minä en tykkää", mutta koska he sanovat, että "miehet eivät tykkää", niin ilmeisesti heillä sitten on jonkinlainen varmuus siitä, että koko miessukupuoli on tykkäämättä.

      Lainaa

    27. Tulos: +129 (139 ääntä)
      Minäminä: Älä unohda, ettei saa kirjoittaa elämästään mitään positiivista, koska kuitenkin joskus menee huonosti.
      Niin tietysti, kiitos lisäyksestä! Mutta ei myöskään saa kirjoittaa mitään negatiivista, koska "olisit niin paljon onnellisempi ihminen, jos lakkaisit murehtimasta tuollaisista pikkujutuista, me toisetkin olemme tällaisia peruspositiivisia ihmisiä, lakkaas nyt olemasta tuollainen kurja pessimisti". Omasta elämästään ei saisi kylläkään kirjoittaa yhtään mitään, koska kuten ylempänä sanoin, ketään ei kiinnosta. Mutta toisaalta ei myöskään saa kirjoittaa mistään, mikä ei ole henkilökohtainen asia itselle, koska silloin on paha puolestaloukkaantuja ja "milläs pätevyydellä edes puhut tällaisia, olitko itse näkemässä".

      Lainaa

    28. Tulos: +115 (119 ääntä)
      Kumpi oli Esalle ihmeellisempää: ulkonäöltään kantasuomalaisesta poikkeava ihminen vai toimimaton pankkikortti? Mahtaako kumpikaan näistä ilmiöistä olla uutta edes Juvalla, huoh.

      Lainaa

    29. Tulos: -133 (161 ääntä)
      Mansikka: Mikä saa sut kuvittelemaan oletusarvoisesti ja varmuudella, että kun joku “muija”, eli nainen tai tyttö, kirjoittaa omalle Facebook-seinälleen postauksen, että se olisi ensisijaisesti miesten iskemistä varten?
      No voihan se olla toki niin, että vaikka 99,9% siitä feedistä on sitä tissipersetöröhuuliskeidaa niin joku satunnainen kommenti voi olla muutakin kuin puhdasta huomiohuoraamista. Aina pitäisi olla avoimin mielin, olet ihan oikeassa.

      Lainaa

    30. Tulos: -142 (166 ääntä)
      Avohoitopotilas: Luuleeko miehet oikeasti, että naisia kiinnostaa, mitä miehet ajattelevat somepostauksista? Naisten elämä ei tällä vuosituhannella pyöri miesten ympärillä, ikävä tuottaa sulle tämmönen pettymys.
      No naisten somefiidit ovat kanssasi jyrkästi eri mieltä, mutta ihan miten vaan.

      Lainaa

    31. Tulos: -46 (84 ääntä)
      Minäminä: Älä unohda, ettei saa kirjoittaa elämästään mitään positiivista, koska kuitenkin joskus menee huonosti.
      Saa ja saa. Kyllä tämä saa -kortti on nousussa nykyään. Eihän kommentoija kieltänyt ketään saamasta laittaa sitä ja tulta, vaan yksinkertaisesti ihmetteli ja kertoi näiden hassunhauskojen nolaamistarinoiden ärsyttävän, ei hän missään ilmoittanut ettei tuollaisia saa laittaa. Jännästi kommentoidaan käyttämällä saa ja ei saa tehdä tähän mikä taas ei liity kommenttiin mitenkään. Rautalangasta vielä: jos joku asia ärsyttää, se ei tarkoita sitä että siitä asiasta ei saa kirjoittaa. Joku asia vaan voi ärsyttää ihan mistä tahansa. Ja mua ärsyttää tuo saa ja ei saa vääntö, mikä tuli varmasti kaikille ihan selväksi. Ja kyllä, tähänkin joku heti kommentoi ”mä saan kirjoittaa mitä haluun”.

      Lainaa

    32. King Arthur 14.12.2017 9:22
      Tulos: +175 (185 ääntä)
      Rekkapena: No naisten somefiidit ovat kanssasi jyrkästi eri mieltä, mutta ihan miten vaan.
      Naiset ovat yksi yhtenäinen massa. Ja kaikki heistä tekemäsi havainnot ovat 100% objektiivisia ja ottavat huomioon kaikki muuttujat.

      Lainaa

    33. Tulos: +2 (8 ääntä)
      Antti :D

      Lainaa

    34. Kassan Pena 14.12.2017 9:38
      Tulos: +28 (56 ääntä)
      Jos korttimaksu ei onnistu niin kyllä se kassa vaan sen syyn saa tietää jos jostain syystä sattuu kiinnostamaan. Siihen hylätty kuittiin tulostuu koodi mistä selviää syy hylkyyn. Ainakin Pointin maksupäätekuiteissa koodi 116 = ei riittävästi varoja. Koodeja on pitkä lista erilaisia. Eli ihan turha selitellä mitään siinä kassalla jos ei ole rahaa tilillä niin sitten ei ole. Harvempaa kassahenkilöä tuskin kiinnostaa sen enempää kunhan saa sen maksun vaan jotenkin muuten hoidettua.

      Lainaa

    35. Tulos: +123 (131 ääntä)
      Rekkapena: No naisten somefiidit ovat kanssasi jyrkästi eri mieltä, mutta ihan miten vaan.
      Ovatko sosiaalisten piiriesi naiset noin tylsiä vai seuraatko miesten huomiota hakevia fiidejä toiveikkaana?

      Lainaa

    36. Tulos: +85 (97 ääntä)
      Rekkapena: No voihan se olla toki niin, että vaikka 99,9% siitä feedistä on sitä tissipersetöröhuuliskeidaa niin joku satunnainen kommenti voi olla muutakin kuin puhdasta huomiohuoraamista. Aina pitäisi olla avoimin mielin, olet ihan oikeassa.
      Olen kylläkin saanut sellaisen mielikuvan, että "tissipersetöröhuuliskeida" on ensisijaisesti toisia naisia varten. Ja se että tykkääkö joku mies siitä oikeasti on täysin toissijainen asia

      Lainaa

    37. SweetMagenta 14.12.2017 10:46
      Tulos: +71 (77 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Muistisääntö naisille; älä koskaan tee mitään mistä miehet eivät pidä.
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Muistisääntö naisille; älä koskaan tee mitään mistä miehet eivät pidä.

      Lainaa

    38. King Arthur 14.12.2017 10:48
      Tulos: +60 (62 ääntä)
      Kerran olin opiskeluaikoina loppukuusta unohtanut siirtää rahaa säästötililtä käyttötilille ja kaupassa visa electron ilmoitti että tapahtuma hylätty. Kassa vain totesi ettei tilillä ole varoja. Tästä lähtien olen ollut siinä uskossa että kyllä se kassa siellä jotain tietää peen aukisuuden tilanteesta jos kortilla tehty maksu ei kelpaa.

      Lainaa

    39. Tulos: -59 (87 ääntä)
      Mårran: Miksi Askon kahden kommentin välistä puuttuu Miikan kommentti? Siinä Miika epäilee, että mamunainen yritti maksaa kortilla, jonka joku toinen on hukannut. Omien sanojensa mukaan Miika ei mitään muuta selitystä tilanteelle keksi, mikä onkin varmaan ihan ymmärrettävää jos Miikan ÄO on samaa tasoa kuin ameeballa.
      Mutta en ole vieläkään silti ymmärtänyt, että miksi monet mamut ostavat esim. Gigantista paperilappusilla? Kuinka monen suomalaisen kela-asiakkaan olet nähnyt niin tekevän?

      Lainaa

    40. Laskukaavat 14.12.2017 11:16
      Tulos: +38 (38 ääntä)
      Laku: Miksi joidenkin ihmisten elämä on niin vaikeeta….?
      Itseaiheutettua, mutta niiden oma järki ei riitä sen tajuamiseen.

      Lainaa

    41. Tulos: -25 (35 ääntä)
      Eikö ihmisillä joiden äo alkaa desimaalipilkulla tulisi olla oikeutta kertoa mielipiteitään?

      Lainaa

    42. Tulos: +72 (76 ääntä)
      Vivirose: No mun elämä tulee olemaan helppoa, kun tiedän useammankin laiskan sukulaisen korttien numerot joiden puolesta käyn kaupassa aina silloin tällöin ja saan ostaa samalla omankin jääkaapin täyteen.
      Käyt sukulaisten korttien numeroiden puolesta kaupassa. oletpa herttainen ja hyvä ihminen. Siellä kortissa pieni numeroperhe saa sitten käydä yhdessä pöytään :)

      Lainaa

    43. Tulos: +25 (31 ääntä)
      Kyllä kassa tietää ettei sun tililläs ole rahaa. Keskon kassat ilmoittaa ihan selko Suomella ettei tilillä ole riittävästi rahaa/katetta. Samoin aikanaan Siwan/Valintatalot ilmoitti että ei ole katetta. Jos tilin maksurajat täyttyy tulee ilmoitus ei myyntilupaa. Mutta kun kummastakaan näistä ei ole kyse kassa herjaa vain "ei hyväksytty"

      Lainaa

    44. Tulos: -37 (47 ääntä)
      pöljä: Minä itse olin lastannut tänään kassahihnalle reilusti ruokaa ja juomaa, kunnes maksaessa huomasin ettei tilillä ollutkaan tarpeeksi pätäkkää. Pyysin myyjää palvelemaan eka ne muut jonossa olevat ja siirsin sillä välin säästötililtä rahaa käyttötilille. Pyytelin anteeksi muilta asiakkailta ja kassalta, mut kaikki oli niin kireitä etteivät reagoineet mitenkään. Ja ravintolatarinakin löytyy: Menin toista kertaa kiinalaiseen syömään ja tilasin kolme pientä ateriaa niinkuin ekallakin kerralla. Siihen tuli taas ekana joku keitto, niinkuin ekalla kerralla oli ollu kana-maissikeitto. Nyt se vaan oli ihan kauheen pahaa mut lusikoin sitä kitusiin että pääsisin siitä eroon. Jonkun ajan päästä tarjoilija tuli kertomaan mulle, et se oli hapanimeläkastiketta. Hävetti ihan pirusti, enkä ole sen jälkeen tossa ravintolassa käynyt.
      Mä ainakin sanon aina reilusti, että "hetki mun täytyy siirtää rahaa" ja sitten teen sen niin nopsaan kuin vain saan. Ei siinä tartte alkaa päästämään ketään edelle kun ei se kassajärjestelmä siihen niin vaan kykene. Myyjän pitää poistaa sun tuotteet sieltä ja on aika perseestä.

      Lainaa

    45. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Mä laitoin joskus salaatin päälle jotain jälkiruokaan laitettavaa kastiketta, kun se oli salaattibaarissa

      Lainaa

    46. exkassatäti 14.12.2017 16:21
      Tulos: +52 (54 ääntä)
      Neoneo: Mä ainakin sanon aina reilusti, että “hetki mun täytyy siirtää rahaa” ja sitten teen sen niin nopsaan kuin vain saan. Ei siinä tartte alkaa päästämään ketään edelle kun ei se kassajärjestelmä siihen niin vaan kykene. Myyjän pitää poistaa sun tuotteet sieltä ja on aika perseestä.
      Olet väärässä. Kassa voi vaan laittaa ostotapahtuman valmiiksi ja ottaa sen uudestaan käsittelyyn ja maksun voi hoitaa sitten tai perua jos asiakas ei voikaan maksaa.

      Lainaa

    47. Toimistovosu 14.12.2017 17:34
      Tulos: +48 (58 ääntä)
      Mun mielestä on niin hienoa kun ei oo asiaa mitä kantaväestössä esiintyvät urpåt ei tekis paremmin kun bussia ajavat, kotimaassaan lääkäriksi (tmv.) opiskelleet mamut. Teidän pitäs rotuyksilöt rakastaa näitä mamuja, kun ne saa teidät näyttämään säkenöivän älykkäiltä - teidän omissa jutuissanne. Ne antaa teille mahdollisuuden tohon järjenvastaiseen heittaamiseen.

      Lainaa

    48. Tulos: -41 (65 ääntä)
      Tykkään siitä, että kaikki olettivat heti minun olevan mies. En tykkää siitä kun muut naiset korostavat tai liioittelevat omaa tyhmyyttään, minusta se ei vain ole hauskaa tai viehättävää. Koska 100% henkilöistä joiden olen nähneen moista harrastavan ovat olleet kanssani samaa sukupuolta, jäi kiinnostamaan mitä vastakkainen sukupuoli asiasta ajattelee.

      Lainaa

    49. Tulos: +7 (29 ääntä)
      Kyllä mie vaa oikeesti luulin chilikastiketta hunajaks ja että niistä sirottimista tulis nonparelleja, ko ne oli siinä jäätelöiden vieressä..

      Lainaa

    50. Tulos: -17 (23 ääntä)
      Mie oon vähä tämmöne.. XDD

      Lainaa

    51. Tulos: +14 (18 ääntä)
      exkassatäti: Olet väärässä. Kassa voi vaan laittaa ostotapahtuman valmiiksi ja ottaa sen uudestaan käsittelyyn ja maksun voi hoitaa sitten tai perua jos asiakas ei voikaan maksaa.
      Olet itsekin väärässä. Eri järjestelmillä ehkä noin pystyykin tekemään, mutta ei ainakaan siwan/valintatalon aataminaikaisella kassajärjestelmällä silloin kun itse nuita hommia tein. Jos halusi peruuttaa ostotapahtuman niin siitä sitten vain rivi ja tuote kerrallaan poistaa kaikki ennen kuin pystyi seuraavaa asiakasta palvelemaan. Ja sitten lukea uudelleen kaikki tuotteet kun asiakas sai rahat siirrettyä/nostettua tms. Se oli mukavaa se.

      Lainaa

    52. Ärrätäti 14.12.2017 22:46
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Honspa: Kyllä kassa tietää ettei sun tililläs ole rahaa. Keskon kassat ilmoittaa ihan selko Suomella ettei tilillä ole riittävästi rahaa/katetta. Samoin aikanaan Siwan/Valintatalot ilmoitti että ei ole katetta. Jos tilin maksurajat täyttyy tulee ilmoitus ei myyntilupaa. Mutta kun kummastakaan näistä ei ole kyse kassa herjaa vain “ei hyväksytty”
      No ite töissä ärrällä ja meillä lukee vaa "tapahtuma hylätty" eli eiköhän riipu ihan kassaohjelmasta...

      Lainaa

    53. Sijaiskärsijä 14.12.2017 22:54
      Tulos: -9 (27 ääntä)
      King Arthur: Tämän takia en naisena jaa juuri mitään somessa. Kun miehet ei kumminkaan sit tykkää.
      Oikein. Tosin kuvia voit jakaa. "Naisen tulee näkyä, ei kuulua." - Wagner

      Lainaa

    54. Tulos: +53 (65 ääntä)
      TTU: Tykkään siitä, että kaikki olettivat heti minun olevan mies. En tykkää siitä kun muut naiset korostavat tai liioittelevat omaa tyhmyyttään, minusta se ei vain ole hauskaa tai viehättävää. Koska 100% henkilöistä joiden olen nähneen moista harrastavan ovat olleet kanssani samaa sukupuolta, jäi kiinnostamaan mitä vastakkainen sukupuoli asiasta ajattelee.
      Hetkinen, siis kun näet jonkun tekevän jotain, mistä SINÄ et pidä, niin ensimmäinen ajatuksesi (jonka kirjoitat toistenkin näkyville) on, että MIEHET eivät varmaan pidä siitä? Joo, oletin sinun olevan mies, koska... no, enhän minä tunne sinua tai elämääsi, mutta näiden kahden kommentin perusteella tämä vaikuttaa oikeasti aika surulliselta. Että ihminen näkee jotain omasta mielestään epämiellyttävää, ja hänen ensimmäinen julkisesti esittämänsä kysymys on, että mitä vastakkainen sukupuoli mahtaa asiasta ajatella. Ja kun kyse on kuitenkin vain yhdestä ventovieraan(?) ihmisen kirjoittamasta sosiaalisen median kirjoituksesta, ja kysymys oli vielä aseteltu sillä tavalla negatiiviseen sävyyn tulkittavalla tavalla, vähän kuin että "voivatko miehet muka todella pitää tuota viehättävänä". Olen pahoillani siitä, että vastasin aikaisemmin noin pistävällä huumorilla. Ymmärrän nyt, että kysyit tosissasi, joten vastaan tosissani: kyllä, jotkut miehet pitävät tuollaisesta, samoin jotkut naisia kohti vetoa tuntevat naiset. Ihmiset ovat monimutkaisia koneistoja, joiden mieltymyksiin vaikuttaa niin genetiikka, kasvuympäristö kuin kokemuksetkin. Sitten kun miettii, miten eri ihmisillä voi olla monia erilaisia: - geeniperimiä ja geenimutaatioita - elinympäristöjä - virikemahdollisuuksia - fysiologisia, emotionaalisia ja sosiaalisia tarpeita, jotka ovat joko tulleet tyydytetyiksi tai jääneet tyydyttämättömiksi - turvallisia ja turvattomia kokemuksia sekä - aivotoiminnan terveyteen/sairauteen vaikuttavia tekijöitä. Kaikista näistä tekijöistä voi yhdistyä miljardeja, miljardeja erilaisia kombinaatioita, mikä tarkoittaa, että ihmisillä voi olla miljardeja, miljardeja erilaisia mieltymyksiä. Todennäköisyydet puhuvat siis sen puolesta, että monetkin tällä hetkellä elossa olevat ihmisyksilöt pitävät teeskennellystä hömelöydestä ja ajattelevat sen olevan viehättävää, vaikka sinä et siitä henkiökohtaisesti pidäkään. (Ja kuten on aikaisemmin tuotu esille: julkaisusta ei käy ilmi, oliko tässä kyse iskemistarkoituksessa teeskennellystä hömelöydestä vai ihan vain yrityksestä hauskuuttaa kavereita.)

      Lainaa

    55. Tulos: +32 (36 ääntä)
      TTU: Tykkään siitä, että kaikki olettivat heti minun olevan mies. En tykkää siitä kun muut naiset korostavat tai liioittelevat omaa tyhmyyttään, minusta se ei vain ole hauskaa tai viehättävää. Koska 100% henkilöistä joiden olen nähneen moista harrastavan ovat olleet kanssani samaa sukupuolta, jäi kiinnostamaan mitä vastakkainen sukupuoli asiasta ajattelee.
      Mitä jos vain avoimesti ja peittelemättä on juuri niin tyhmä kuin sattuu olemaan. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että se olisi joku flirttikeino? Mistä muuten olet saanut kyvyn tulkita toisten älykkyyttä paremmaksi, mitä tuovat ilmi?

      Lainaa

    56. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Kassan Pena: Jos korttimaksu ei onnistu niin kyllä se kassa vaan sen syyn saa tietää jos jostain syystä sattuu kiinnostamaan. Siihen hylätty kuittiin tulostuu koodi mistä selviää syy hylkyyn. Ainakin Pointin maksupäätekuiteissa koodi 116 = ei riittävästi varoja. Koodeja on pitkä lista erilaisia. Eli ihan turha selitellä mitään siinä kassalla jos ei ole rahaa tilillä niin sitten ei ole. Harvempaa kassahenkilöä tuskin kiinnostaa sen enempää kunhan saa sen maksun vaan jotenkin muuten hoidettua.
      Mahtaakohan olla näin enää nykyään, sillä minulla on parikin kertaa lähimaksun kanssa (asiakkaana) käynyt niin, että on tullut kortinlukijaan ilmoitus että tapahtuma hylätty mutta kun yritän maksaa parin sekunnin päästä uudelleen, niin maksu hyväksytäänkin. Rahaa on siis tietysti tilillä ollut, eikä kassat oo koskaan kattoneet pahalla kun oon pyytänyt uutta yritystä; veikkaan siis että tätä tapahtuu enemmänkin. Ja kyse ei ole lähimaksun rajoituksesta, sillä kyseessä on saattanut olla päivän eka maksu ja kun maksu toisella kerralla kuitenkin onnistui. Eipä se toisaalta erityisemmin haittaakaan, jos joku kyylä kassajonossa luuleekin, ettei tililläni ole rahaa.

      Lainaa

    57. Tulos: +48 (52 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      En ollut tietoinen, että päivitykset tulee tehdä yksinomaan miehiä viehättävistä asioista. Pyydän seuraajiltani anteeksi ja lähden tilaamaan budoaarikuvausta, jonka jälkeen menen silittämään mieheni kauluspaitoja.

      Lainaa

    58. Tulos: -32 (44 ääntä)
      Kala: Hetkinen, siis kun näet jonkun tekevän jotain, mistä SINÄ et pidä, niin ensimmäinen ajatuksesi (jonka kirjoitat toistenkin näkyville) on, että MIEHET eivät varmaan pidä siitä? Joo, oletin sinun olevan mies, koska… no, enhän minä tunne sinua tai elämääsi, mutta näiden kahden kommentin perusteella tämä vaikuttaa oikeasti aika surulliselta. Että ihminen näkee jotain omasta mielestään epämiellyttävää, ja hänen ensimmäinen julkisesti esittämänsä kysymys on, että mitä vastakkainen sukupuoli mahtaa asiasta ajatella. Ja kun kyse on kuitenkin vain yhdestä ventovieraan(?) ihmisen kirjoittamasta sosiaalisen median kirjoituksesta, ja kysymys oli vielä aseteltu sillä tavalla negatiiviseen sävyyn tulkittavalla tavalla, vähän kuin että “voivatko miehet muka todella pitää tuota viehättävänä”. Olen pahoillani siitä, että vastasin aikaisemmin noin pistävällä huumorilla. Ymmärrän nyt, että kysyit tosissasi, joten vastaan tosissani: kyllä, jotkut miehet pitävät tuollaisesta, samoin jotkut naisia kohti vetoa tuntevat naiset. Ihmiset ovat monimutkaisia koneistoja, joiden mieltymyksiin vaikuttaa niin genetiikka, kasvuympäristö kuin kokemuksetkin. Sitten kun miettii, miten eri ihmisillä voi olla monia erilaisia: - geeniperimiä ja geenimutaatioita - elinympäristöjä - virikemahdollisuuksia - fysiologisia, emotionaalisia ja sosiaalisia tarpeita, jotka ovat joko tulleet tyydytetyiksi tai jääneet tyydyttämättömiksi - turvallisia ja turvattomia kokemuksia sekä - aivotoiminnan terveyteen/sairauteen vaikuttavia tekijöitä. Kaikista näistä tekijöistä voi yhdistyä miljardeja, miljardeja erilaisia kombinaatioita, mikä tarkoittaa, että ihmisillä voi olla miljardeja, miljardeja erilaisia mieltymyksiä. Todennäköisyydet puhuvat siis sen puolesta, että monetkin tällä hetkellä elossa olevat ihmisyksilöt pitävät teeskennellystä hömelöydestä ja ajattelevat sen olevan viehättävää, vaikka sinä et siitä henkiökohtaisesti pidäkään. (Ja kuten on aikaisemmin tuotu esille: julkaisusta ei käy ilmi, oliko tässä kyse iskemistarkoituksessa teeskennellystä hömelöydestä vai ihan vain yrityksestä hauskuuttaa kavereita.)
      Analyyttisenä kalana annat kyllä oman asenteesi naisena vuotaa läpi vähän liikaa analyyseihisi. Teet myös aika pitkälle kurottavia olettamuksia ottaen huomioon kuinka vähän kommenteissani on tekstiä. Minä en kaipaa sinun sääliäsi, enkä aio kirjoittaa tähän mitään turhanpäiväistä sympatiaa kerjäävää lapsuusmuistoa niinkuin itse varmaan tekisit perustellaksesi omat ajatuksenjuoksusi. Mutta avaan omat motivaationi jos nyt jostain syystä vielä jäi epäselväksi. Täällä kommenteissa niin kuin myös oman elämäni kokemuksissa olen pistänyt merkille että asia ei juurikaan muita naisia häiritse, sillä he joko käyttäytyvät itse näin tai närkästyvät siitä etten pidä asiasta. Miehien seurassa ei ole asia tullut puheeksi, ja siksi katsoin että anonyymi keskustelulle varattu tila netissä on paras paikka, täällä kun ei kenenkään tarvitse hienostella mielipiteitään ja joku jopa saattaa antaa rehellisen vastauksen. En tiedä miksi miesten asiasta tykkääminen tai viehättyminen pitäisi oletusarvoisesti olla romanttista tai seksuaalista, kyllä minun kaveripiirissäni miehet tykkäävät asioista monesta muustakin syystä. Ja kyllä, tiedän että maailmassa on poikkeavia yksilöitä, kuten vaikka ihmisiä jotka tuntevat romanttista ja/tai seksuaalista vetoa jälkeenjääneisiin henkilöihin, ja tätä kautta varmaan innostuisivat sillä tavalla myös tavan ihmisestä joka päättää kultivoida itsestään sellaista mielikuvaa, että on keskivertaista vähä-älyisempi. Niiden ihmisten mielenliikkeitä en edes halua ymmärtää.

      Lainaa

    59. Saastasanomat 15.12.2017 12:36
      Tulos: -14 (34 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Kannattaa muistaa että suurin osa tän sivun lukijoista on sitä ikäluokkaa että kaikki mukamas hölmöileminen ja itsestäänselvyyksien toisteleminen on hauskaa. Näin se vaan menee.

      Lainaa

    60. Tulos: +45 (51 ääntä)
      Ettäkö ihan oman tyhmyytensä korostamista, jos kertoo sekoilleensa suolasirottimen kanssa? Kuule TTU. Meitä on täällä ihmisiä, joiden maine hyvän keskitason älynlahjoilla varustettuina henkilöinä ei ole suolasirottimesta kiinni. Maisterin paperit ja kaikkea. En nyt väitä, että Mensaan pääsisin, mutta ei tilanne sentään niin epätoivoinen ole, että jokaisen pikku kohelluksen kohdalla pitäisi hävetä ja pelätä - saati toivoa - että joku leimaa tyhmäksi.

      Lainaa

    61. Tulos: +12 (16 ääntä)
      pöljä: Minä itse olin lastannut tänään kassahihnalle reilusti ruokaa ja juomaa, kunnes maksaessa huomasin ettei tilillä ollutkaan tarpeeksi pätäkkää. Pyysin myyjää palvelemaan eka ne muut jonossa olevat ja siirsin sillä välin säästötililtä rahaa käyttötilille. Pyytelin anteeksi muilta asiakkailta ja kassalta, mut kaikki oli niin kireitä etteivät reagoineet mitenkään. Ja ravintolatarinakin löytyy: Menin toista kertaa kiinalaiseen syömään ja tilasin kolme pientä ateriaa niinkuin ekallakin kerralla. Siihen tuli taas ekana joku keitto, niinkuin ekalla kerralla oli ollu kana-maissikeitto. Nyt se vaan oli ihan kauheen pahaa mut lusikoin sitä kitusiin että pääsisin siitä eroon. Jonkun ajan päästä tarjoilija tuli kertomaan mulle, et se oli hapanimeläkastiketta. Hävetti ihan pirusti, enkä ole sen jälkeen tossa ravintolassa käynyt.
      minä joskus hotellissa otin kulhollisen sinappia, kun luulin suklaamousseksi, mikä on suurta herkkuani, mutta väriltään näytti jotenkin kummasti samalta, jota ihmettelen vieläkin :o

      Lainaa

    62. Tulos: +7 (9 ääntä)
      ainiin, ja kahviin lisäsin sokerin tilalle suolaa. ei tehnytkään enään mieli kahvia.

      Lainaa

    63. Tulos: +38 (44 ääntä)
      TTU: En tiedä miksi miesten asiasta tykkääminen tai viehättyminen pitäisi oletusarvoisesti olla romanttista tai seksuaalista, kyllä minun kaveripiirissäni miehet tykkäävät asioista monesta muustakin syystä. Ja kyllä, tiedän että maailmassa on poikkeavia yksilöitä, kuten vaikka ihmisiä jotka tuntevat romanttista ja/tai seksuaalista vetoa jälkeenjääneisiin henkilöihin, ja tätä kautta varmaan innostuisivat sillä tavalla myös tavan ihmisestä joka päättää kultivoida itsestään sellaista mielikuvaa, että on keskivertaista vähä-älyisempi. Niiden ihmisten mielenliikkeitä en edes halua ymmärtää.
      Siinä tapauksessa tämä onkin paljon yksinkertaisempaa. Jos sinua kiinnostaa vain se, tuntevatko miehet platonista vetoa tyhmää teeskenteleviä henkilöitä kohtaan, niin heidän miehuudellaan ei liene kysymyksen kannalta väliä. Kun kyse ei ole oletetusta seksuaalisesta suuntautumisesta eikä lisääntymisvietin toteuttamisesta, niin miesten ja naisten vastausten voi olettaa olevan hyvin samanlaisia. Jos vaikka kysyt ihmisiltä, että tykkäävätkö he enemmän suklaa- vai salmiakkijäätelöstä, niin vastauksissa tuskin näkyy sukupuolten välistä eroa, ei ainakaan suurta eroa. Sukupuoli ei vaikuta siihen, minkälaisesta jäätelöstä tykkää, eikä sukupuoli vastaavasti vaikuta siihen, minkäluontoisten platonisten kavereiden seurassa tykkää viettää aikaansa. Eli joitakin naisia ja miehiä se häiritsee, joitakin naisia ja miehiä se taas ei häiritse. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi halusit jättää romanttisen ja seksuaalisen viehätyksen tästä kysymyksestä ulos. Mutta sinun kysymyksesi, sinulla on varmasti hyvä syy keskittyä kysymyksessäsi ainoastaan platoniseen viehätykseen. Sitä vaan, että se olisi kannattanut tarkentaa jo ensimmäisessä viestissä, ettemme me muut kommentoijat olisi ymmärtäneet kysymystäsi näin pahasti väärin, kuin ymmärsimme. Sen haluan lisätä, että tyhmyydestä viehättyminen ei ole mitenkään poikkeavaa, eikä siinä itsessään ole mitään väärää. Seksuaalisuus on normaali piirre ihmisessä, eikä toisenlaisista asioista viehättyviä henkilöitä tarvitse tuomita "poikkeaviksi, joita ei edes haluta ymmärtää". Sitten ehkä, jos joku toimii moraalittomasti omien seksihalujensa viemänä, mutta tässä ei ollut sellaisesta kyse. (PS. saanen mainita, että teet itsekin ehkä vähän hutiloituja johtopäätöksiä. Sanot, että naisia ei tyhmäily häiritse, koska he itse tyhmäilevät tai sitten he närkästyvät mielipiteestäsi. Eikö joitakuita voi olla häiritsemättä siksi, koska... se ei häiritse heitä? Minua ainakaan tyhmäily ei häiritse, enkä sano tätä naisena vaan ihmisenä. Pyrin sitä mielentilaa kohti, että minua ei häiritse, miten toiset päättävät elää ja tuntea olonsa mukavaksi, kunhan eivät kulje ympäriinsä tuhoamassa ja rettelöitsemässä. PPS. tuo ei ollut analyysi, en ymmärrä miksi niin monet jatkavat viestieni kutsumista analyyseiksi. En ole koskaan julkaissut tällä sivustolla analyysia, enkä ole koskaan väittänyt julkaisseeni täällä analyysia.)

      Lainaa

    64. Tulos: +24 (24 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      No, kun kerran kysyit, niin se voi olla söpöä, hauskaa tai tylsää kontekstista riippuen. Sannin juttu oli vähän tylsä. Se olisi voinut olla hauska esim. brunssilla, jossa olisi itsekin ollut mukana. Ei kuitenkaan "kerronpas tästä somessa"-tasolla hauska. Muutenkin lähinnä älytöntä syödä loppuun chili-suolalla varustettu jäätelö.

      Lainaa

    65. joo mulla on tylsää 16.12.2017 23:56
      Tulos: +30 (30 ääntä)
      Noni: Nyt multa menee ihan ohi tää logiikka. Auta vähän tyhmää — miten ne miehet siihen liittyy mitenkään? Onko multa menny ohi joku sääntö että naiset saa pistää facebookkiin vaan semmosta juttua jolla voi houkutella miehiä, vai mitä hä?
      Näinhän se juuri menee. Maailma pyörii juuri miehen navan ympärillä. Naiset tekee _ihan kaiken_ vain ja ainoastaan miesten kiinnostusta herättääkseen. Onhan naisten elämän tarkoitus vain ja ainoastaan houkutella miehiä, luonnollisesti heillä on aina ja kaikkialla vain ja ainoastaan miehet mielessä. Joka ikinen hereilläolosekunti, mitä ikinä tekevätkään. Kuten TTU:kin havaitsi, aina naiset eivät vain tässä houkuttelussa valitettavasti onnistu. Mikä on tietenkin todella ikävä asia, ottaen huomioon, että tapauksen jälkeen on taas yksi tylsistynyt mies ja miehetön nainen enemmän.

      Lainaa

    66. joo mulla on tylsää 17.12.2017 0:14
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Rekkapena: No voihan se olla toki niin, että vaikka 99,9% siitä feedistä on sitä tissipersetöröhuuliskeidaa niin joku satunnainen kommenti voi olla muutakin kuin puhdasta huomiohuoraamista. Aina pitäisi olla avoimin mielin, olet ihan oikeassa.
      Riippuu ihan siitä millaisten naisten feedejä lukee... Vaikka toisaalta varmaan joidenkin IHMISTEN mielestä toiset IHMISET tekevät aina väärin vaikka mitä tekisivät. Että ei munkaan nörtti-naisen feedini varmaan päivää pelastaisi kun jotain ärsyttävää siitäkin varmaan löytyisi :'D

      Lainaa

    67. Tulos: -26 (30 ääntä)
      Matu oli tuhlannut kaikkirahansa, mutta sai varmasti pian riistettyä lisää.

      Lainaa

    68. Tulos: -5 (15 ääntä)
      Kyllä jotkut järjestelmät kaupoissa sanoo ihan selko suomeksi ilman koodeja onko katetta vai ei. Monesti lävähtäny ruutuun teksti asiakkaan yrittäessä maksaa electronilla että kate ei riitä. Eli suomeksi tilillä ei ostoksien verran rahaa löydy. Debit harvemmin varmentelee pikkuostoksia ja sillä helppo vetää tilinsä miinukselle. Järjestelmä osaa myös kertoa verkkovirheestä ja yhteysongelmasta jos kortti ei mene läpi. Että kyllä me kassa henkilöt tiedetään asioita paljonkin. Varatkaa käteistä matkaan tai olkaa selittelemättä että kyllä tilillä rahaa pitäs olla. Mauton vitsi siinä vaiheessa jos kone ilmoittaa ettei katetta.

      Lainaa

    69. prinssi ahmed 18.12.2017 2:41
      Tulos: -10 (14 ääntä)
      Ihan: äs marketissa
      paska kauppa, huono laatusia perunoita ja mamuja.

      Lainaa

    70. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Meillä kyllä saadaan tietää miksi maksu ei mene lävitse kun tietokoneen näytölle lävähtää sekä virhekoodi, että ihan sanallinen selitys hylkäyksen syystä. Välillä toivois ettei tulisi. Joskus on vaikea keksiä että miten tällekin Pirkolle nyt sanoisi että kortilla ei ole katetta kun tämä tunkee korttia uudelleen sisään toisen hylkäyksen jälkeen ihmetellen, että "nää teiän koneet ei kyllä ikinä toimi."

      Lainaa

    71. Tulos: +9 (21 ääntä)
      TTU: Tykkään siitä, että kaikki olettivat heti minun olevan mies. En tykkää siitä kun muut naiset korostavat tai liioittelevat omaa tyhmyyttään, minusta se ei vain ole hauskaa tai viehättävää. Koska 100% henkilöistä joiden olen nähneen moista harrastavan ovat olleet kanssani samaa sukupuolta, jäi kiinnostamaan mitä vastakkainen sukupuoli asiasta ajattelee.
      Mä en olettanut. Tajusin sun olevan nainen, koska yleensä naisia rvostelevat eniten toiset naiset. Olet luultavasti jotain parikymppinen ja vasta saanut ekan lapsen, ja sun lempipuuhaasi on istua vauva-palstalla.

      Lainaa

    72. Tulos: +20 (20 ääntä)
      Lue myös nämä Esan jäätävät kommwntit: -Minkäs teet, ku mamu jumittaa -Money tolks

      Lainaa

    73. Tulos: +18 (18 ääntä)
      TTU: Ei juma että ärsyttää tämmöiset “Tehe, olenpas niin höpsö ja söpö kun mokailen” -juttu mitä muijat nykyään tekee. Pitääkö miehet oikeesti tuollaisesta?
      Mulla on sellainen tunne, ettei tuo päivitys ollut deitti ilmoitus...

      Lainaa

    74. Jololiulauuuu 21.5.2018 23:25
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      "Kaupan kassakaan ei tiedä miksei maksu onnistu" Kyllä tietää, näytölle tulee viesti "Maksu hylätty, ei riittävästi varoja" t. Keskon kassa

      Lainaa

    75. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Kassalla: [...]
      En ymmärrä miksi kukaan tulisi yrittämään ostaa kortilla, jos tietää ettei katetta ole. Turhaa vaivaavan se on. Suhteellisen usein (kerrasta muutamaan vuodessa) käy juuri niin että tililleni PITÄISI olla katetta, minun tietojeni mukaan. En saldoa jaksa myötäänsä tarkastella koska useimmiten tiedän 50-100 euron tarkkuudella saldoni. Joskus pankki on veloittanut ylimääräisen lainaerän, joskus Prisma oli ottanut suurehkot ostokset tuplana, joskus mies on vahingossa laittanut jonkun maksun minun tililtäni, palkka on maksettu myöhässä... mahdollisia syitä on enemmän kuin enää muistan. Joka tapauksessa tilillä olisi kuulunut olla rahaa, jonka vuoksi aito ihmettely:"Häh, kyllä siellä pitäisi olla katetta". Toki joskus on oikeasti tiukkaa ja viimeiset pennoset käyttäessäni en ehkä muista sentilleen saldoa. Silloin voi tulla kokeiltua jotain ostosyhdistelmää ja ellei rahat riitä, pyydän kassaa poistamaan yhden tuotteen ja vot, maksu menee läpi. Ei silloin tule mieleenkään selitellä että kumma kun ei ole muka varaa tuohon ruokakermaan tai tomaattimurskaan. Silloin ei ole rahaa, eikä siinä ole mitään hävettävää tai seliteltävää. Ja voipi vika olla jopa kaupan maksupäätteessä. Joskus ne sanovat ensin hylättyä ja uusintayrityksellä hyväksyttyä. Olen itsekin ollut kassatyössä aiemmin, ihan uusinta tekniikkaa en tunne.

      Lainaa

    76. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Joku: Joo, vai että oikein jono pysähty.
      Näkispä joskus jonon, joka etenee. Yleensä se on se viereinen jono

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kauppa, kaupassa, ravintola, kortti, maksaa, nolo, jäätelö, mausteet, pippuri, chili, suola