Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Avuton autoilija, osa 33

Mitä tarkoittaa punainen huutomerkki?
Avuton autoilija, osa 33

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 53 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1159 (1195 ääntä)
      Kun näitä kuvia liikenteestä ratin takaa selvästi ajaessa otetaan ja jaetaana niin mitä jos olisi mahdollisuus Poliisin jälkikäteen sakottaa? Vois oppia.

      Lainaa

    2. Tulos: +676 (690 ääntä)
      Nopeusmittarin lisäksi edessäolevaan autoon on väliä sellaiset 50 metriä eli ehkä ei ihan perus turvaväli liikennevaloissa. Miksi edes yrittää valehdella kun oma kuva kertoo kaiken.

      Lainaa

    3. Tulos: +613 (629 ääntä)
      Minä ajoin kerran untuvikkoautoilijana käsijarru päällä kauppaan, joten sen nyt kykenen jotenkin vielä tajuamaan vaikka tyhmää onkin, mutta tuo kuvaaminen ratissa on kyllä vaan niin uskomatonta perseilyä.

      Lainaa

    4. Ettämitähän? 31.8.2017 3:13
      Tulos: -146 (174 ääntä)
      Toi auto ei näytä mitenkään uudenkarhealta peliltä mutta silti matkamittarissa on vaan 11 tuhatta kilometriä?

      Lainaa

    5. Tulos: +123 (159 ääntä)
      Ettämitähän?: Toi auto ei näytä mitenkään uudenkarhealta peliltä mutta silti matkamittarissa on vaan 11 tuhatta kilometriä?
      En muista tiedä, mut kyl mun mielestä näyttää, et ois 911k ajettu.

      Lainaa

    6. Tulos: -54 (162 ääntä)
      Miten ois: Kun näitä kuvia liikenteestä ratin takaa selvästi ajaessa otetaan ja jaetaana niin mitä jos olisi mahdollisuus Poliisin jälkikäteen sakottaa? Vois oppia.
      Muuten olen samaa mieltä, mutta on mahdotonta todistaa etteikö esim. vieressä istuva kaveri olisi ottanut kuvaa. :(

      Lainaa

    7. Tulos: +79 (113 ääntä)
      Joopajoo: En muista tiedä, mut kyl mun mielestä näyttää, et ois 911k ajettu.
      Ettei nyt kuitenkin vaan 311k

      Lainaa

    8. Omituinen höpöttäjä 31.8.2017 6:30
      Tulos: +239 (243 ääntä)
      Miten ois: Kun näitä kuvia liikenteestä ratin takaa selvästi ajaessa otetaan ja jaetaana niin mitä jos olisi mahdollisuus Poliisin jälkikäteen sakottaa? Vois oppia.
      Ei kun ne osaa ajaa vaikka käyttää kännykkää samalla ja päivittää facebookkia. Ei oo ennenkään mitään sattunut. Ei se haittaa, vaikka käy välillä vastaantulijan kaistalla, kun ei siellä ollut kerran ketään. Eikä se haittaa, että meinasi ajaa pyöräilijän päälle, kun se pyöräilijä kerran ehti väistää. No joo, oon oikeeesti nähnyt, kun edellä ajavalla oli tällaiset tilanteet 80 km/h -alueella. Kun tulin risteykseen, missä oltiin rinnakkaisilla kaistoilla, tämä kääntyi, tulin rinnalle ja ehdin nopeasti vilkaista, että kännykkähän se siinä. Valitettavasti itsellä oli kännykkä laukussa ja en ollut muistanut laittaa bluetoothia päälle, niin en saanut soitettua holtittomasti ajavasta autosta ja sitten se kääntyi, en jaksanut lähteä perään. Ihan rattijuoppoon verrattavaa ajoa oli.

      Lainaa

    9. Tulos: +352 (356 ääntä)
      Ei se jarruvalo varmaan mitään tarkoita kun ilmeisesti mittaristo muutenkin rikki jos pysähdyksissä nopeusmittari näyttää 60

      Lainaa

    10. Tulos: -53 (109 ääntä)
      2/10: Muuten olen samaa mieltä, mutta on mahdotonta todistaa etteikö esim. vieressä istuva kaveri olisi ottanut kuvaa.
      Hei Laura!

      Lainaa

    11. Tulos: +127 (155 ääntä)
      2/10: Muuten olen samaa mieltä, mutta on mahdotonta todistaa etteikö esim. vieressä istuva kaveri olisi ottanut kuvaa.
      Laura sanoi ottaneensa itse kyseisen kuvan. Jos et huomannut, lue koko ketju uudelleen.

      Lainaa

    12. Hairysteed 31.8.2017 9:06
      Tulos: +33 (51 ääntä)
      Hepposet on nykyään ajokortin myöntämisperusteet!

      Lainaa

    13. Tulos: +80 (96 ääntä)
      Hitto mikä idiootti Laura. Selitä nyt vielä että on paske kamera!

      Lainaa

    14. Tulos: +154 (158 ääntä)
      Ehkä se oli niin nopee pysähys ettei ehtinyt nopeusmittarikaan pudota.

      Lainaa

    15. Rampe@Naukkis 31.8.2017 9:23
      Tulos: -95 (151 ääntä)
      Kaiken kruunaa taas, että tämä "ongelma" on jaettu naistenhuoneessa. Huomioin, enkä väitä mitään naiskuskeista.

      Lainaa

    16. Tulos: +68 (72 ääntä)
      Omituinen höpöttäjä: Ei kun ne osaa ajaa vaikka käyttää kännykkää samalla ja päivittää facebookkia. Ei oo ennenkään mitään sattunut. Ei se haittaa, vaikka käy välillä vastaantulijan kaistalla, kun ei siellä ollut kerran ketään. Eikä se haittaa, että meinasi ajaa pyöräilijän päälle, kun se pyöräilijä kerran ehti väistää. No joo, oon oikeeesti nähnyt, kun edellä ajavalla oli tällaiset tilanteet 80 km/h -alueella. Kun tulin risteykseen, missä oltiin rinnakkaisilla kaistoilla, tämä kääntyi, tulin rinnalle ja ehdin nopeasti vilkaista, että kännykkähän se siinä. Valitettavasti itsellä oli kännykkä laukussa ja en ollut muistanut laittaa bluetoothia päälle, niin en saanut soitettua holtittomasti ajavasta autosta ja sitten se kääntyi, en jaksanut lähteä perään. Ihan rattijuoppoon verrattavaa ajoa oli.
      Minä olen vastaavassa tilanteessa ajanut sivuun, ottanut kännykän laukusta, soittanut nopeasti häkeen kaiutin päällä ja sitten lähtenyt taas ajamaan. Silloin tosin sattui olemaan levike juuri kohdalla ja autoilija josta soitin ajoi reippaasti alle nopeusrajoituksen joten ehdin hyvin takaisin perään. Joskus kyllä kauhistuttaa liikenteessä olevat idiootit. Räplätään kännykkää, ei osata liikennesääntöjä ja ajellaan miten sattuu.

      Lainaa

    17. Mittareita nähnyt 31.8.2017 10:27
      Tulos: -17 (37 ääntä)
      Ettämitähän?: Toi auto ei näytä mitenkään uudenkarhealta peliltä mutta silti matkamittarissa on vaan 11 tuhatta kilometriä?
      Kuva vähän epäselvä, mutta voi olla vaikka (1) 011938, noissa vanhoissa autoissa kun on vaan kuus numeroa ni menee miljoonan kohalla ympäri.

      Lainaa

    18. Tulos: +81 (93 ääntä)
      2/10: Muuten olen samaa mieltä, mutta on mahdotonta todistaa etteikö esim. vieressä istuva kaveri olisi ottanut kuvaa.
      No on tuossa valitettavasti aika montaa muutakin asiaa mahdoton todistaa. Joten onneksi poliisitutkinta ei saa ihan niin paljon oletuksia tehdä että tuota kuvaa voitaisiin yksistään pitää raskauttavana. Sen sijaan ongelmaan pitäisi puuttua siellä tien päällä ja heti. Kännykän näpyttely ajossa on todella vaarallista. Kun laki puhelimen käytöstä ajon aikana tuli, oli ongelmana lähinnä puhelimeen puhuminen ajon aikana tai joku tekstiviesti aina joskus. Silloin ei vielä valtakulttuuria ollut puhelimen ruudun tuijottaminen 24/7. Nytpä on, ja laki jota tarvittiin jo puhelimessa puhumista varten, pitäisi nyt viilata somettajien tarpeisiin myös; nykyään kun puhelimeen puhuminen ja facebookettaminen kesken ajon ovat lain silmissä lähinnä täysin sama asia. Ja käytännössä eivät todellakaan! Laki jättää kokonaan kriminalisoimatta puhelimen tuijottamisen ("kunhan kuljettaja tarkkailee ympäristöä silti riittävästi ja plaa plaa" -asioita joita ei kytiksessä oleva poliisi voi välttämättä lainkaan arvioida ellei jotain satu), kunhan puhelinta ei pidä kädessä. Absurdia. Liian löysä laki mahdollistaa kasvualustan liikennekulttuurille, jossa somen seuraaminen liikenteen sijaan ei ole kovinkaan tuomittavaa; aivan liian harva ymmärtää hävetä käytöstään liikenteessä tuossa asiassa. Mielestäni puhelimen tuijottaminen ajossa on vaarallista aivan siinä missä kaljan juominenkin ajossa. Joten miksei tämänkin mokan bimbo kittaa upcideria ajaessaan, päivitä SITÄ someen ja ihmettele miksi kaikki valittavat ja kiitä sarkastisesti huolenpidosta? - Koska meille on iskostettu pienestä pitäen kuinka vaarallista ja tuomittavaa se on. Se on enemmän kuin vain kiinnijäämisen ja kortin menettämisen pelkoa - se on osa itsetuntoa. Samoin pitäisi olla puhelimen käytön. Oikeanlainen lainsäädäntö asiaan sysäisi muutosta parempaan. Kymmenen vuoden päästä uudet 18 -vuotiaat asennoituisivat jo eri lailla somettamiseen ratissa, jos heidän isoveljiltään ja -siskoiltaan ja mutseiltaan ja faijoiltaan olisi lähtenyt kortti kuivumaan sen takia. Puhelimen näpyttelyä olisi helppo valvoa. Siviilipoliisi voisi laahata motareilla vierekkäistä kaistaa kamera valmiina vain tätä tarkoitusta varten huomattavankin paljon jos niin haluttaisiin. Poliisi voisi entistä enemmän valvoa myös taajamien teiden sivuissa kohdentaen tarkkailun entistä enemmän siihen, mitä on kuljettajan polvella, eikä vain korvalla. Puhelimen käyttö näkyy. Näpyttelijät eivät reagoi liikenteen muutoksiin luontevasti, vaan usein myöhässä tai sitten vain staattisesti reagoimatta ollenkaan. Nopeus saattaa laskea kymmeniä kilometrejä tunnissa pk -seudun ruuhkaisilla nopeilla teillä, mikä on vaarallista. Kaistat näyttävät olevan näpyttelijöille liian kapeita, niillä ei ole riittävästi tilaa ajelehtia edestakaisin. Usein jäävät myös suuntamerkit näyttämättä juuri siksi että on oletettavasti hyvä juttu just menossa jossain vauvvapistefiissä. Joten miksi ei puhelimen käyttö ole juuri minkään arvoinen rikos? Miksi tällekään tytölle ei tullut etukäteen edes mieleen että hänen tekonsa saattaisi olla muiden somettajien arkijärjelläkin tuomittava? Muutos, kiitos.

      Lainaa

    19. Tulos: -1 (29 ääntä)
      Moi: Ettei nyt kuitenkin vaan 311k
      9 se eka nro kyllä on. Vertaa tuohon 3:een siinä lähellä, ni näät miten selkee ero niissä on.

      Lainaa

    20. Kikki Hiiri 31.8.2017 12:05
      Tulos: -101 (123 ääntä)
      Kyllä joillekkin naisille pitäisi olla vähintään 3-osainen ajokortti niin polkupylrille, kuin autoillekkin...

      Lainaa

    21. Tulos: -117 (117 ääntä)
      Miten ois: Kun näitä kuvia liikenteestä ratin takaa selvästi ajaessa otetaan ja jaetaana niin mitä jos olisi mahdollisuus Poliisin jälkikäteen sakottaa? Vois oppia.
      Sinä olet idiootti :)

      Lainaa

    22. Jalankulkija 31.8.2017 13:45
      Tulos: +68 (76 ääntä)
      Toivottavasti tapattaa vaan itsensä, eikä sivullisia. Pistää vihaksi tällaiset kusipäät.

      Lainaa

    23. Tulos: +64 (68 ääntä)
      Lauran pääkopassa palaa ikuinen jarruvalo.

      Lainaa

    24. Tulos: +40 (46 ääntä)
      tuo valo voi myös palaa jos jarruneste on vähissä T:tietäjä

      Lainaa

    25. Tulos: -104 (118 ääntä)
      Miten ois: Kun näitä kuvia liikenteestä ratin takaa selvästi ajaessa otetaan ja jaetaana niin mitä jos olisi mahdollisuus Poliisin jälkikäteen sakottaa? Vois oppia.
      Sinä maksaisit 50e että naapurisi ei saisi satasta.

      Lainaa

    26. Tulos: +122 (122 ääntä)
      Katkera?: Sinä maksaisit 50e että naapurisi ei saisi satasta.
      Se tuskin oli se pointti. En halua ajaa kolaria tai jäädä auton alle vain siksi, että joku ei pysty laskemaan puhelinta pois edes ajon ajaksi. Eli oli kyse sitten sakosta tai vaikkapa selkäsaunasta niin se oppiminen oli pointtina. Täytyykö jotain sattua, jotta menee järkeen?

      Lainaa

    27. Tulos: -27 (45 ääntä)
      Tähän ei sitte koko ketjuu laitettu. Ei ollu käsijarru päällä, vaan jarruissa vikaa. Sama valo paloi itsellä, kun yksi jarruletku oli poikki.

      Lainaa

    28. Tulos: +77 (87 ääntä)
      Minä vain: Tähän ei sitte koko ketjuu laitettu. Ei ollu käsijarru päällä, vaan jarruissa vikaa. Sama valo paloi itsellä, kun yksi jarruletku oli poikki.
      Mitä väliä, se kun ei ollut tämän jutun suurin moka...

      Lainaa

    29. Tulos: -53 (83 ääntä)
      Hevonpaskatutkani kilisee joka kerta kun nettiautossa hehkutetaan että "Myydään hyvin pidetty auto NAISEN KÄYTÖSTÄ".

      Lainaa

    30. Tulos: -78 (96 ääntä)
      Kohta 2 miljoonaa kilometriä takana ilman itse aiheutetttua kolaria, kerran 26 vuotta sitten eläkeläisvaari ajoi persiiseen kun olin pysähtynyt liikennevaloihin mutta siitä mun on vaikea kantaa syyllisyyttä. Ainoa mitä opin siellä auessani jenkkien liikenteestä on että voit tehdä IHAN MITÄ TAHANSA samalla kun ajat autoa ja sen mukaan olen nämä liki 2 milliä elänytkin. Syön, juon, nain, poltan, surffaan netissä, chattaan whatssupissa, puhun ilman handsfreetä ja haistatan pitkät paskat lainsäädännölle. Sama juttu kuin nopeuksissa. Muualla ihan ok on Suomessa mukamas mahdotonta. Günther ajaa päälle kolmea sataa laillisesti moottoritiellä turvallisesti mutta kun minä ajan motarilla sataa kuuttakymppiä niin pitäis kortti viedä. Yeah right. Imekää mun sykkivää kaikki jotka kommentoitte negaa tohon mittarista otettuun kuvaan. Ja EI, ei tarkoita etteikö pitäis olla tilannetaju mukana joka hetki liikenteessä. Ei läheskään joka paikassa voi säätää omiaan ja taajamissa ei parane kaahailla tai touhuta omiaan ollenkaan.

      Lainaa

    31. jarrumies 1.9.2017 7:50
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Tosin voihan se olla että jarruneste vähissä ja sen takia palaa tuo valo...

      Lainaa

    32. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Banaani: Mielestäni puhelimen tuijottaminen ajossa on vaarallista aivan siinä missä kaljan juominenkin ajossa. Joten miksei tämänkin mokan bimbo kittaa upcideria ajaessaan, päivitä SITÄ someen ja ihmettele miksi kaikki valittavat ja kiitä sarkastisesti huolenpidosta? – Koska meille on iskostettu pienestä pitäen kuinka vaarallista ja tuomittavaa se on. Se on enemmän kuin vain kiinnijäämisen ja kortin menettämisen pelkoa – se on osa itsetuntoa. Samoin pitäisi olla puhelimen käytön. Oikeanlainen lainsäädäntö asiaan sysäisi muutosta parempaan.
      Ihan sivumennen sanoen oluen juominen autoa ajaessa ei ole kiellettyä, ei myöskään sen siiderin. Rattijuopumus sen sijaan on.

      Lainaa

    33. Tulos: -13 (13 ääntä)
      Ettämitähän?: Toi auto ei näytä mitenkään uudenkarhealta peliltä mutta silti matkamittarissa on vaan 11 tuhatta kilometriä?
      No ei sillä ainakaan kilometrejä oo ton vertaa ku tossa on mailimittari ;)

      Lainaa

    34. En ole sovinisti mut kaikki ei vaan tiedä 1.9.2017 16:55
      Tulos: -63 (65 ääntä)
      Makke: tuo valo voi myös palaa jos jarruneste on vähissä T:tietäjä
      Kyllä, juurikin näin mut kommentoijat olleet naisia niin ei vissiin käyny mielessäkään.

      Lainaa

    35. Tulos: +14 (14 ääntä)
      Miten ois: Kun näitä kuvia liikenteestä ratin takaa selvästi ajaessa otetaan ja jaetaana niin mitä jos olisi mahdollisuus Poliisin jälkikäteen sakottaa? Vois oppia.
      Mutta sellaista mahdollisuutta ei ole. Poliisi ei ehdi tutkia vakavampiakaan rikoksia, joten ajan käyttäminen tällaisten tutkitaan olisi törkeää resurssien haaskausta. Aina voisi sanoa, että kuvan otti kuitenkin joku muu, kyllä ne feissarisanomiset voi aina pyörtää. Tai sanoa, että kuva otettiin digikameralla, jonka käyttöä laki ei erikseen kiellä. Tietysti poliisi voisi kuulusteluilla ja teknisellä tutkinnalla selvittää totuuden. Muutaman päivän työn tulos olisi sitten huomautus tai pieni rikesakko. Ja samaan aikaan miljoona suomalaista räplää kännykkää ajaessaan joka päivä.

      Lainaa

    36. Tulos: +19 (19 ääntä)
      Noita on tien päällä paljon! Mysteeri on kuinka he ovat hengissä?

      Lainaa

    37. Haudankaivaja 2.9.2017 17:46
      Tulos: -55 (69 ääntä)
      Taitava kuljettaja pystyy näpyttämään tekstaria, päivittämään facebookia ja katselemaan kissavideoita ajaessa helposti. Sitä ei vaan tavalliset b-luokan ajelijat tajua ja siksi aina kauhea raivo. Kateellisten panettelua. Itsehän päivitän pitkiä blogitekstejä ajellessani töihin 50km per suunta, kun on tuttu tie niin ei tarvi kun 20 sekunnin välein vilkaista tien suuntaan.

      Lainaa

    38. Jokin nimimerkki 3.9.2017 9:15
      Tulos: +46 (48 ääntä)
      Haudankaivaja: Taitava kuljettaja pystyy näpyttämään tekstaria, päivittämään facebookia ja katselemaan kissavideoita ajaessa helposti. Sitä ei vaan tavalliset b-luokan ajelijat tajua ja siksi aina kauhea raivo. Kateellisten panettelua. Itsehän päivitän pitkiä blogitekstejä ajellessani töihin 50km per suunta, kun on tuttu tie niin ei tarvi kun 20 sekunnin välein vilkaista tien suuntaan.
      On positiivista, että ihmiset yrittävät työllistyä ja sitä kautta maksaa elämisensä ja oman osansa veroista. Hieman epäeettisenä kuitenkin pidän sitä, että haudankaivaja yllyttää ihmisiä riskeeraamaan oman JA toisten elämän saadakseen lisää asiakkaita.

      Lainaa

    39. Tulos: +50 (50 ääntä)
      Pelottavan monilla tuntuu olevan sellainen harhaluulo, että tarpeeksi hyville kuskeille ei voi tapahtua liikenteessä mitään. Ei tarvi olla niin tarkkana, voi vaikka räplätä sitä puhelinta, ajaa ylinopeutta tai antaa muita erityisoikeuksia itselleen. Skarpein ja kokeneinkin kuski on kuitenkin loppujen lopuksi vain ihminen, jolla on rajallinen havainnointikyky. Liikenteessä on paljon asioita ja vaaratekijöitä, joihin ei voi "oppia". Ympäristön havainnointi on liikenteessä kulkemisen ehdoton, välttämätön perusta, ei huonoille tai kokemattomille kuskeille asetettu erityisvaatimus.

      Lainaa

    40. TapsaRautaMela(nkolia) :^) 3.9.2017 15:57
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      No voe pinnu (/)

      Lainaa

    41. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Foo: Mutta sellaista mahdollisuutta ei ole. Poliisi ei ehdi tutkia vakavampiakaan rikoksia, joten ajan käyttäminen tällaisten tutkitaan olisi törkeää resurssien haaskausta. Aina voisi sanoa, että kuvan otti kuitenkin joku muu, kyllä ne feissarisanomiset voi aina pyörtää. Tai sanoa, että kuva otettiin digikameralla, jonka käyttöä laki ei erikseen kiellä. Tietysti poliisi voisi kuulusteluilla ja teknisellä tutkinnalla selvittää totuuden. Muutaman päivän työn tulos olisi sitten huomautus tai pieni rikesakko. Ja samaan aikaan miljoona suomalaista räplää kännykkää ajaessaan joka päivä.
      Tässä vaiheessa täytyy tunnustaa, että itse olen jopa videokuvannut ajaessani autolla. Oli kova mutkainen tie ja entisaikojen minä ajatteli, että näyttää kivalta ja tämähän on melkein kuin joku musiikkivideo, kun radiostakin tuli sattumalta kerrankin joku kiva biisi. Antakaa anteeksi. En tappanut ketään, mutta olisihan siinä jotain voinut käydä. :<

      Lainaa

    42. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Ettämitähän?: Toi auto ei näytä mitenkään uudenkarhealta peliltä mutta silti matkamittarissa on vaan 11 tuhatta kilometriä?
      Minusta tuo ensimmäinen numero ei ole nolla vaan kolmonen.

      Lainaa

    43. Tulos: +13 (21 ääntä)
      Tämä typerä ämmä jaksoi vielä parkua siitäkin, kun tämä oli vuodettu tänne. Eipä ainakaan järki päätä pakota...

      Lainaa

    44. Silmä käteen ja menoksi 5.9.2017 8:56
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Ansku: No ei sillä ainakaan kilometrejä oo ton vertaa ku tossa on mailimittari
      Ei muuten ole. Nopeusmittarissa ulommalla kehällä (isommalla) on nopeus kilometreinä tunnissa ja sisäkehällä maileina. Kyseessä on siis Euroopan/Kanadan markkinoille tarkoitettu jenkkiauto, ja matkamittari näyttää kilometrejä.

      Lainaa

    45. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Makke: tuo valo voi myös palaa jos jarruneste on vähissä T:tietäjä
      Tai jos yhdet jarrupalat tippuu matkalle. Tositarina.

      Lainaa

    46. Tulos: -4 (6 ääntä)
      Joopajoo: En muista tiedä, mut kyl mun mielestä näyttää, et ois 911k ajettu.
      Se on 311tkm

      Lainaa

    47. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Laura on niin nopea, ettei nopeusmittarikaan pysy mukana.

      Lainaa

    48. King Arthur 6.9.2017 23:43
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Onpa hyvä ettei ratissa ollut mies, tilastollisesti miesten perseilyssä ajon aikana syntyy useammin jauhelihaa.

      Lainaa

    49. Tulos: -8 (16 ääntä)
      Kuvan ottaminen kännykällä nopeusmittarista ei mielestäni mitenkään älyttömästi vaaranna liikennettä. Jotka olette eri mieltä, olette varmaan sitten myös sitä mieltä, ettei saisi hörpätä juomista, nassuttaa karkkia, vaihtaa radioasemaa tai katsoa/säätää navigaattoria. Tekopyhyys on kyllä huipussaan Suomessa liikenneturvallisuudessa. Kaikki ovat puheissaan olevinaan niin mallioppilaita, että ajavat kädet 10:10 asennossa kaiken aikaa ja ajavat täydellisesti nopeusrajoitusten mukaan. Ja mihinkään muuhun ei keskitytä sekuntiakaan paitsi ajamiseen. Joopa joo ja papit eivät runkkaa.

      Lainaa

    50. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Kässärin valo päällä voi ajaa helposti. Meillä oli (uusi ja moitteeton) Corolla ja siinä ei kässärin tarvinnut jäädä kuin minimaalisesti "päälle", niin valo paloi. Helposti ajoit matkanopeutta, kässäri ei kuitenkaan "jarruttanut".

      Lainaa

    51. Tulos: -6 (12 ääntä)
      Rampe@Naukkis: Kaiken kruunaa taas, että tämä “ongelma” on jaettu naistenhuoneessa. Huomioin, enkä väitä mitään naiskuskeista.
      Koska miehet ja naiset ovat erilaisia, vaikka jotkut toisin väittävätkin. Siinä missä naiset yrittävät itsemurhaa useammin kuin miehet, miehet sen useammin tekevät 'kunnolla'. Miehillä ei ole tarvetta asioista samalla tavalla puhua, miehet vain tekevät. Mikä on sekä hyvä että huono. Sen takia on ihan hyvä että maailma ei ole mies vs nainen vaan mies ja nainen ovat siinä yhdessä ja saavat lapsia yhdessä. Ei ole miehille ollut tarvetta tuonkaltaiselle huoneelle, syystä tai toisesta. Tai ei ole halua yms. Saattaa feissarimokiin päätyä enemmän naisten mokia kuin miesten, mutta kyllä niitä mokia samalla tavalla juntit miehet tekevät kuin juntit naisetkin.

      Lainaa

    52. Tulos: -4 (4 ääntä)
      Mark: Nopeusmittarin lisäksi edessäolevaan autoon on väliä sellaiset 50 metriä eli ehkä ei ihan perus turvaväli liikennevaloissa. Miksi edes yrittää valehdella kun oma kuva kertoo kaiken.
      60 kh/h ja 50m on ihan riittävä. jopa enemmän kun tarvii :D 3 sekuntia.

      Lainaa

    53. Syötävä kesyhanhi 15.9.2020 22:16
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Nebby: Laura sanoi ottaneensa itse kyseisen kuvan. Jos et huomannut, lue koko ketju uudelleen.
      Juu, Laura itse sanoi, mutta kyse ei ollut lakimuutoksesta joka koskisi vain Lauraa...

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: auto, käsijarru, pysähtyä, kuva, nopeus