Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Litteä Maa

Maapallo ei ole pyöreä – tai ainakin näin uskoo vielä turhan moni.
Toimituksen huomautus: Videon "entinen Nasan tiedemies" itse kommentoi YouTubessa, että hän on IT-alan ammattilainen, ei tiedemies. Lähes kaksi tuntia kestävän videon voi katsoa tästä. Litteä maa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 99 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1542 (1566 ääntä)
      Eero voisi pysähtyä edes hetkeksi miettimään, että miksi kukaan kusettaisi maapallon olevan pyöreä.

      Lainaa

    2. Tulos: +781 (811 ääntä)
      Eeron pitäis mennä valtameren rannalle katsomaan horisonttia kohden kulkevaa laivaa. Siinä vaiheessa pitäisi uskoa maan olevan pyöreä, kun näkee laivan "uppoavan" horisonttiin niin, että masto näkyy viimeisenä.

      Lainaa

    3. Tulos: +738 (756 ääntä)
      Voi elämä, tämän olisi suonut jäävän amerikkalaiseksi ilmiöksi...

      Lainaa

    4. Tulos: +825 (837 ääntä)
      Eero oppinut kyseenalaistamaan tiedon ja osaa kriittisen ajattelun... pahasti väärin

      Lainaa

    5. Tulos: +219 (243 ääntä)
      Ei saatana taas...

      Lainaa

    6. Tulos: +36 (68 ääntä)
      Jopas pompsahti...

      Lainaa

    7. KaroliinaCZ 8.11.2016 2:28
      Tulos: +318 (336 ääntä)
      It's on the internet, so it must be true.

      Lainaa

    8. Tulos: +532 (540 ääntä)
      fyys: Eeron pitäis mennä valtameren rannalle katsomaan horisonttia kohden kulkevaa laivaa. Siinä vaiheessa pitäisi uskoa maan olevan pyöreä, kun näkee laivan “uppoavan” horisonttiin niin, että masto näkyy viimeisenä.
      ..ei ku kato se laivahan siis tippuu sen reunan yli siin vaiheessa? ^^

      Lainaa

    9. Tulos: +296 (306 ääntä)
      Elealar: Voi elämä, tämän olisi suonut jäävän amerikkalaiseksi ilmiöksi…
      "The Flat Earth Society has supporters all around the globe"

      Lainaa

    10. Tulos: +174 (192 ääntä)
      Vittu sä oot Eero kujalla...

      Lainaa

    11. Tulos: -103 (207 ääntä)
      Tollasia pöpipäitä on paljon pohjois pohjanmaalla ja lapissa

      Lainaa

    12. Tulos: -217 (275 ääntä)
      Eero on kyllä ihan oikeassa. Uskokaa mitä haluatte, lampaat. https://litteamaanpiiri.com/

      Lainaa

    13. Tulos: +280 (282 ääntä)
      fyys: Eeron pitäis mennä valtameren rannalle katsomaan horisonttia kohden kulkevaa laivaa. Siinä vaiheessa pitäisi uskoa maan olevan pyöreä, kun näkee laivan “uppoavan” horisonttiin niin, että masto näkyy viimeisenä.
      Eipä oo täällä näkyny laivoja. Laita kuva! Todisteita!

      Lainaa

    14. Tulos: +115 (141 ääntä)
      Vittu sä oot Eero tyhmä. Ps maksa velkas

      Lainaa

    15. Tulos: +220 (242 ääntä)
      Tavallaan on hienoa kun asioita kyseenalaistetaan. Mutta tässäkin tapauksessa ainoa selvä motiivi siihen on kinaamisen halu, laitetaan linkki johonkin juttuun ja sitten puretaan pahaaoloa kavereihin kinaamalla aiheesta. Teini-ikä on rankka.

      Lainaa

    16. Paroni Puolipallo 8.11.2016 7:34
      Tulos: +256 (266 ääntä)
      pepelaku: Eero voisi pysähtyä edes hetkeksi miettimään, että miksi kukaan kusettaisi maapallon olevan pyöreä.
      Miksi tosiaan? Tätä olen ihmetellyt monen muunkin salaliittoteorian kohdalla. Miksi kukaan salaisi tätä? Kuka muka hyötyisi? Maailmanlaajuinen kabbaali matkanjärjestäjiä, joiden muhkeat tulot maailmanympärysmatkoista lakkaisivat, jos totuus paljastuisi? Puhumattakaan siitä, että miten näin ison jutun salailu olisi edes mahdollista? En olisi uskonut että tätä litteän maan porukkaa löytyy Suomestakin, kun kaikki, joita minä olen internetistä nähnyt, ovat olleet amerikkalaisia tai arabeja. Marginaali-ilmiöhän tämä nyt on kaikkialla, mutta toivottavasti Suomessa sentään vielä marginaalisempi kuin suuressa maailmassa.

      Lainaa

    17. Tyhmä idiootti 8.11.2016 7:35
      Tulos: +138 (206 ääntä)
      Onko Eero se tyyppi joka lukee MV-lehden julkaisuja?

      Lainaa

    18. Tulos: +147 (175 ääntä)
      hieman nyt faktaa pöytään näistä... Maahan ei ole pallo, vaan ellipsoidi. Käytännössä siis navoiltaan litistynyt pallo.

      Lainaa

    19. Tulos: +31 (81 ääntä)
      Avohoito on hieno asia.

      Lainaa

    20. Toinen mielipide 8.11.2016 8:20
      Tulos: +225 (239 ääntä)
      pepelaku: Eero voisi pysähtyä edes hetkeksi miettimään, että miksi kukaan kusettaisi maapallon olevan pyöreä.
      Eiköhän hänellä ole jo selitys mietittynä: kansainvälisten lentoyhtiöiden (tms.) salaliitto. Maapallon litteys olisi kummallinen poikkeus avaruudessa: siellä muutkin kappaleet ovat pallomaisia ja pyörivät sekä oman akselinsa että kiertoratansa ytimessä olevan painovoimalähteen ympäri. Sen voi todeta omin silmin kunnon kaukoputkella. Jos kappaleet olisivat litteitä kiekkoja, ne muuttuisivat ensin ellipseiksi ja sitten katoaisivat hetkeksi kokonaan. Mutta tällainen looginen ajattelu ei tietysti onnistu, jos aivoista puuttuu jotakin olennaista. Ehkä hänellä on litteä levy aivoina.

      Lainaa

    21. Ei häiritse tervettä 8.11.2016 8:31
      Tulos: +25 (57 ääntä)
      Elealar: Voi elämä, tämän olisi suonut jäävän amerikkalaiseksi ilmiöksi…
      No, enpä usko että tämä uhkaisi useimpien mielenrauhaa tai muuttaisi maailmankuvaa. Enintään lisää tietoisuutta keskushermoston häiriötilasta nimeltä psykoosi. Sehän on ääriajattelun ääripää, jossa kehitetään ikioma "todellisuus". Uskonnollisuus on hyödyllinen piirre ihmisessä silloin kun se rauhoittaa ja lohduttaa, mutta kun se alkaa estää todellisuuskäsitystä ja johtaa harhaan, homma menee sairaaksi. En jaksa tuota videota katsoa, mutta onko siinä kyse pelkästä hullusta uskonnollisuudesta vai voisiko se olla trolli, jossa faktoilla ja puolifaktoilla todistetaan valkoinen mustaksi ja toisinpäin? Muinainen matikanopenikin todisti aukottomasti, että 1+1=3. Jokaisessa sellaisessa todisteluketjussa on jokin looginen virhe, jota ei helposti huomaa.

      Lainaa

    22. villasukkis 8.11.2016 8:41
      Tulos: +190 (192 ääntä)
      ja tuol jossai pitäs olla kiina mut ei sitä tänne suomeen vaan näy yhtään. sit uskon ku näen kiinan jos saat siit kuvan

      Lainaa

    23. Tulos: -122 (190 ääntä)
      Jes: Tollasia pöpipäitä on paljon pohjois pohjanmaalla ja lapissa
      Kyllä ne tämän maan sekopäät keskittyvät tuonne punaviherkuplaan jota myös kehäkolmoseksi sanotaan :D

      Lainaa

    24. Tulos: +163 (179 ääntä)
      Jos reuna on etelänavalla niin sitten puuttuu mun hahmottamiskykyni mukaan vielä pari muuta reunaa. Missä ne on? Yläreuna vissiin pohjoisnavalla? Todistetusti Atlantin ja Tyynen valtameren yli voi purjehtia tai lentää ja vastaantulevien mantereiden läpi kulkea taas merelle, joten vasen ja oikea reuna jäävät nyt johonkin. Vai onko Maa vähän niinku rullalle kääritty paperiarkki?

      Lainaa

    25. Seppo Saviniemi 8.11.2016 9:17
      Tulos: +150 (164 ääntä)
      Jo muinaiset kreikkalaiset käyttivät matematiikkaa todistaakseen, että maapallo on pyöreä. Salaliittohörhöjen kanssa ei kannata alkaa kinastelemaan. Haluavat muka käydä rakentavaa keskustelua, mutta oikeasti "faktat" on jo päätetty, ja se on se toinen osapuoli jonka pitäisi omaksua hörhön ideat.

      Lainaa

    26. Seppo Saviniemi 8.11.2016 9:18
      Tulos: +110 (110 ääntä)
      Peura: Jos reuna on etelänavalla niin sitten puuttuu mun hahmottamiskykyni mukaan vielä pari muuta reunaa. Missä ne on? Yläreuna vissiin pohjoisnavalla? Todistetusti Atlantin ja Tyynen valtameren yli voi purjehtia tai lentää ja vastaantulevien mantereiden läpi kulkea taas merelle, joten vasen ja oikea reuna jäävät nyt johonkin. Vai onko Maa vähän niinku rullalle kääritty paperiarkki?
      Ei kun maapallo on muka kuin kiekko, jossa pohjoisnapa on keskellä ja etelänapa on sitten se kiekon reuna, joka estää meriä valumasta tyhjyyteen.

      Lainaa

    27. mistäminätiiän 8.11.2016 9:34
      Tulos: -178 (220 ääntä)
      Minä taas ihmettelen ihmisten varmuutta siitä, että maa on pyöreä. Varsinkin tänäpäivänä, kun "en usko ennenkuin näen" -ajatusmalli on niin yleinen. Itse olen muutamat aiheeseen liittyneet dokumentit katsonut, enkä ole tarpeeksi älykäs kumoamaan näiden väitettyjä todisteita. Yleisen tiedon kyseenalaistaminen on kivaa ja enkä usko että salaliittoteoriat kaikki ihan tuulesta temmattuja ovat (iso osa taitaa kuitenkin olla höpöä). En väitä maailman olevan litteä, mutten suinpäin hylkää teoriaa niin kauan kuin en voi olla asiasta 100 % varma.

      Lainaa

    28. Mother of Vile Excrement 8.11.2016 9:55
      Tulos: +78 (86 ääntä)
      Kari: Maahan ei ole pallo
      Meh, close enough for me.

      Lainaa

    29. Tulos: +108 (114 ääntä)
      fyys: Eeron pitäis mennä valtameren rannalle katsomaan horisonttia kohden kulkevaa laivaa. Siinä vaiheessa pitäisi uskoa maan olevan pyöreä, kun näkee laivan “uppoavan” horisonttiin niin, että masto näkyy viimeisenä.
      Se laivahan katoaa silloin vaan Bermudan neliöön, häh, ai ei oo vai neliö?, no todista se.

      Lainaa

    30. Oletko tosissasi? 8.11.2016 10:21
      Tulos: +149 (159 ääntä)
      mistäminätiiän: Minä taas ihmettelen ihmisten varmuutta siitä, että maa on pyöreä. Varsinkin tänäpäivänä, kun “en usko ennenkuin näen” -ajatusmalli on niin yleinen. Itse olen muutamat aiheeseen liittyneet dokumentit katsonut, enkä ole tarpeeksi älykäs kumoamaan näiden väitettyjä todisteita. Yleisen tiedon kyseenalaistaminen on kivaa ja enkä usko että salaliittoteoriat kaikki ihan tuulesta temmattuja ovat (iso osa taitaa kuitenkin olla höpöä). En väitä maailman olevan litteä, mutten suinpäin hylkää teoriaa niin kauan kuin en voi olla asiasta 100 % varma.
      Kannattaisi sinunkin tutustua käsitteeseen tieteellinen tutkimus. Näitä "en usko ennen kuin näen" -tyyppejä vaivaa myös se, että on olemassa vain yksi totuus: se mihin he itse _uskovat_. Siihen ei mitkään todisteet tepsi. Vähän niin kuin lapsi uskoo satuihin... En sano enempää vaikka mieleni tekisi.

      Lainaa

    31. Tulos: -28 (36 ääntä)
      Toi o pohjoisnapa..

      Lainaa

    32. Tulos: +156 (164 ääntä)
      Maapallon litteys olisi kummallinen poikkeus avaruudessa: siellä muutkin kappaleet ovat pallomaisia ja pyörivät sekä oman akselinsa että kiertoratansa ytimessä olevan painovoimalähteen ympäri. Sen voi todeta omin silmin kunnon kaukoputkella. Jos kappaleet olisivat litteitä kiekkoja, ne muuttuisivat ensin ellipseiksi ja sitten katoaisivat hetkeksi kokonaan.
      Kuka tahansa voisi generoida tollasen livefeedin just sun kaukoputkees. Ei oo ees vaikeeta. Tuo mulle näytille pyöreä planeetta, sitten voin ehkä uskoa, että jotkut planeetat saattavat olla pyöreitä.

      Lainaa

    33. Tulos: +118 (126 ääntä)
      Vai ei satelliitit näy maapallolle? Käypäs jossakin maalla, missä on huomattavasti vähemmän valosaastetta. Tällä ja satunnaisella ylöspäintuijottelulla on tullut nähtyä puolisentusinaa satelliittia paljaalla silmällä...

      Lainaa

    34. Tulos: +15 (55 ääntä)
      Ja jengi tulee tänne tossissaan kommentoimaan perusteluja miks maapallo on pyöreä. Hohhoijjaa.

      Lainaa

    35. Tulos: +212 (218 ääntä)
      Maapallohan on litteä. Syy salailuun on yleinen paniikki joka aiheutuisi tiedosta, että tätä kiekkoa kantavat neljä elefanttia valtavan astraalikilpikonnan selässä, joka lentää pitkin avaruutta. Ja aurinko pyörii meidän ympäri.

      Lainaa

    36. Esa Lindqvist 8.11.2016 10:46
      Tulos: +19 (63 ääntä)
      Eero ja muut flat earth -kusipäät on ihan perseestä. Itseasiassa tää pätee muihinki salaliittoteoreetikkoihin. "Meille valehellaa", vitut valehellaan.

      Lainaa

    37. Tulos: +86 (92 ääntä)
      Kari: hieman nyt faktaa pöytään näistä… Maahan ei ole pallo, vaan ellipsoidi. Käytännössä siis navoiltaan litistynyt pallo.
      Jos maapallon kutistaisi biljardipallon kokoiseksi, niin se kelpaisi sileytensä ja pyöreytensä puolesta virallisesti hyväksytyksi biljardipalloksi biljardiliiton kisoihin.

      Lainaa

    38. Tulos: +160 (170 ääntä)
      Mikään ei ole maailmassa paradoksaalisempi ilmestys kuin tyhmä ihminen, joka luulee olevansa poikkeuksellisen älykäs.

      Lainaa

    39. Tulos: +103 (111 ääntä)
      Tuo "uskotko muka kaiken mitä meille on opetettu?" -argumentti on jotenkin tosi rasittava. Itsellä fb -kaverina myös sellainen vaihtoehtoinformaation kannattaja, jonka mielestä itsenäistä ajattelua ja siten tervettä järkeä on mikä tahansa sellainen mikä on vastoin yleistä käsitystä, oli se nyt sitten miten naurettavaa hyvänsä. Siinä missä arvostellaan muita siitä että uskovat informaatioon vain koska enemmistö uskoo, kuitenkin itse uskotaan vain nimenomaan sellaiseen tietoon johon vähemmistö uskoo. Tuttuni ei sentään usko että maapallo on litteä, mutta takanaan hänellä on saman tyyppisiä argumentteja omille käsityksilleen maailmasta. Itsekään en usko että kaikki meille syötetty on aina totta, mutta ttu joku raja.

      Lainaa

    40. St. Vitus Dance 8.11.2016 11:48
      Tulos: +2 (34 ääntä)
      fyys: Eeron pitäis mennä valtameren rannalle katsomaan horisonttia kohden kulkevaa laivaa. Siinä vaiheessa pitäisi uskoa maan olevan pyöreä, kun näkee laivan “uppoavan” horisonttiin niin, että masto näkyy viimeisenä.
      Eeron pitäisi juosta järveen.

      Lainaa

    41. Arkkienkeli 8.11.2016 11:58
      Tulos: +82 (86 ääntä)
      Peura: Jos reuna on etelänavalla niin sitten puuttuu mun hahmottamiskykyni mukaan vielä pari muuta reunaa. Missä ne on? Yläreuna vissiin pohjoisnavalla? Todistetusti Atlantin ja Tyynen valtameren yli voi purjehtia tai lentää ja vastaantulevien mantereiden läpi kulkea taas merelle, joten vasen ja oikea reuna jäävät nyt johonkin. Vai onko Maa vähän niinku rullalle kääritty paperiarkki?
      Kiitos vinkistä. Maa onkin WC-paperirullan hylsyn muotoinen. Oheisesta alan kehittelemään globaalia uskomusteoriaa ja tietysti kirjoitan aiheesta pari täyttä faktaa (lue, fiktio) sisältävää kirjaa. Niiden tuloilla naureskelen eläkepäivilläni hautaan saakka.

      Lainaa

    42. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Tässä Eerolle taidollavalmistettu foliohattu. :)

      Lainaa

    43. Tulos: +117 (119 ääntä)
      Eeron mielestä on hyvä osata kyseenalaistaa asioita, ja niin onkin, mutta Eero unohti kokonaan kyseenalaistaa ton videon väitteet.

      Lainaa

    44. Tulos: +117 (123 ääntä)
      Arvaa mitä, Eero? Ei ole olemassa muita maita kuin Suomi, ja sekin on vain muutaman kilometrin mittainen, siis juuri se pieni perähikiä mitä sinä tallailet arkenasi. Maailmassa on olemassa vain ne ihmiset joita sinä näet ympärilläsi. Joka muuta väittää, on salaliittojen uhri joka ei osaa ajatella kriittisesti ja kyseenalaistaa. Helsinkiäkään ei ole olemassa, kuka tahansa voi generoida kuvia ja videoita sieltä uutisiin. Ps. Miksi sinusta pitäisi kyseenalaistaa itsestäänselviä totuuksia ja sitten taas sokeana uskoa täysin naurettavia salaliittoteorioita? Mitä sille kriittiselle ajattelulle tapahtui, kun päätit uskoa jotain mille ei ole MINKÄÄNLAISIA todisteita (niiden huomioon ottaminen nimenomaan on sitä kriittistä ajattelua, paukapää)? Miten jotkut voi olla noin *** tyhmiä?

      Lainaa

    45. Tulos: +58 (82 ääntä)
      Pera: Kyllä ne tämän maan sekopäät keskittyvät tuonne punaviherkuplaan jota myös kehäkolmoseksi sanotaan
      ..Kerro toki lisää siitä miten saamme loistavia säästöjä mielenterveyspalveluissa kun alamme diagnosoida ihmiset postinumeron perusteella.

      Lainaa

    46. Tulos: +17 (43 ääntä)
      Olen elänyt siinä uskossa, että nämä salaliittoteoriatyypit keksivät (tai etsivät netistä, mikäli eivät ole itsenäiseen ajatukseen kykeneviä) tällaisia yleistä käsitystä vastustavia skenaarioita ihan vain että saisivat jotain jännitystä tylsään arkeensa. Sama oikeastaan pätee myös kaikkiin yliluonnollisuusintoilijoihin.

      Lainaa

    47. Tulos: -10 (52 ääntä)
      Fiksut ihmiset eivät hanki lapsia, kun taas tyhmät siittävät kuin kanit!

      Lainaa

    48. Tulos: +61 (65 ääntä)
      Aika jännä kun lennän Aasian kautta Jenkkeihin, lennän koko aika itään. Kun tuun takaisin Euroopan kautta, lennän taas itään. Hmm.

      Lainaa

    49. King Arthur 8.11.2016 15:23
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Ei häiritse tervettä: No, enpä usko että tämä uhkaisi useimpien mielenrauhaa tai muuttaisi maailmankuvaa. Enintään lisää tietoisuutta keskushermoston häiriötilasta nimeltä psykoosi. Sehän on ääriajattelun ääripää, jossa kehitetään ikioma “todellisuus”. Uskonnollisuus on hyödyllinen piirre ihmisessä silloin kun se rauhoittaa ja lohduttaa, mutta kun se alkaa estää todellisuuskäsitystä ja johtaa harhaan, homma menee sairaaksi. En jaksa tuota videota katsoa, mutta onko siinä kyse pelkästä hullusta uskonnollisuudesta vai voisiko se olla trolli, jossa faktoilla ja puolifaktoilla todistetaan valkoinen mustaksi ja toisinpäin? Muinainen matikanopenikin todisti aukottomasti, että 1+1=3. Jokaisessa sellaisessa todisteluketjussa on jokin looginen virhe, jota ei helposti huomaa.
      Psykoosiin sairastuminen ja totaalinen typeryys ovat kaksi eri asiaa. En minäkään sano että olet psykoosissa kun tuollaisia heität, olet vain taukki.

      Lainaa

    50. Tulos: +34 (36 ääntä)
      V: Aika jännä kun lennän Aasian kautta Jenkkeihin, lennän koko aika itään. Kun tuun takaisin Euroopan kautta, lennän taas itään. Hmm.
      Tuohan on selitettävissä sillä mallilla jossa pohjoisnapa on kiekon keskipiste ja etelänapa sen reuna. Koska liikuttaessa halkaisijaa pitkin keskipisteen ja reunan välillä liikutaan pohjois-eteläsuunnassa, itä-länsisuunnan täytyy olla kohtisuorassa tätä vastaan, eli liikuttaessa itään tai länteen kierretään kehää sen kiekon pinnalla.

      Lainaa

    51. Tulos: +41 (57 ääntä)
      Vielä 2000-luvulla löytyy ihmisiä jotka luulevat että maa on litteä? Kannattaisi ehkä harkita lääkitystä.

      Lainaa

    52. Tulos: -53 (95 ääntä)
      Vaalit 2019: Eerosta tulisi hyvä ehdokas perussuomalaisten puolueeseen.
      Mahtaa olla enemmän vasemmistoliiton heiniä nämä harhaluuloihmiset.

      Lainaa

    53. Tulos: +107 (109 ääntä)
      Jos Eero ei usko maapallon olevan pyöreä, koska ei pidä uskoa kaikkea, mitä koulussa on opetettu, miksi hän uskoo taivaalla tuikkivien pisteiden olevan tähtiä?

      Lainaa

    54. Tulos: +56 (68 ääntä)
      Banaani: Tuo “uskotko muka kaiken mitä meille on opetettu?” -argumentti on jotenkin tosi rasittava. Itsellä fb -kaverina myös sellainen vaihtoehtoinformaation kannattaja, jonka mielestä itsenäistä ajattelua ja siten tervettä järkeä on mikä tahansa sellainen mikä on vastoin yleistä käsitystä, oli se nyt sitten miten naurettavaa hyvänsä. Siinä missä arvostellaan muita siitä että uskovat informaatioon vain koska enemmistö uskoo, kuitenkin itse uskotaan vain nimenomaan sellaiseen tietoon johon vähemmistö uskoo. Tuttuni ei sentään usko että maapallo on litteä, mutta takanaan hänellä on saman tyyppisiä argumentteja omille käsityksilleen maailmasta. Itsekään en usko että kaikki meille syötetty on aina totta, mutta ttu joku raja.
      Olen samaa mieltä. Samaan kategoriaan voisin laskea myös mielipiteet että valtamedia on aina väärässä tai salailee asioita, lääketiede on aina huijausta ja voitonmaksimointia, poliisi on aina salaliitossa maahanmuuttajien kanssa kantaväestöä vastaan, mikä tahansa valtaapitävä taho on aina läpeensä korruptoitunut ja pitäisi korvata täydellä anarkialla, jne.

      Lainaa

    55. Tulos: +33 (33 ääntä)
      MisterT: Jos maapallon kutistaisi biljardipallon kokoiseksi, niin se kelpaisi sileytensä ja pyöreytensä puolesta virallisesti hyväksytyksi biljardipalloksi biljardiliiton kisoihin.
      Maailman valtamerten syvin kohta Mariaanien hauta on syvyydeltään noin 0,17% maapallon säteestä. Eli tällä perusteella ajatellen maailman kaikki valtameret yhteensä tekisivät tuosta biljardipallosta pinnaltaan vain vähän kosteahkon.

      Lainaa

    56. Tulos: +21 (25 ääntä)
      fyys: Eeron pitäis mennä valtameren rannalle katsomaan horisonttia kohden kulkevaa laivaa. Siinä vaiheessa pitäisi uskoa maan olevan pyöreä, kun näkee laivan “uppoavan” horisonttiin niin, että masto näkyy viimeisenä.
      EI vaan se tippuu reunan yli!!

      Lainaa

    57. Tulos: +54 (56 ääntä)
      Tämä kiistattomista faktoista riitely on aina niin raskasta luettavaa/kuultavaa... Se että onko maa pyöreä ei ole mielipideasia. :D

      Lainaa

    58. Tulos: +45 (49 ääntä)
      foo: Maailman valtamerten syvin kohta Mariaanien hauta on syvyydeltään noin 0,17% maapallon säteestä. Eli tällä perusteella ajatellen maailman kaikki valtameret yhteensä tekisivät tuosta biljardipallosta pinnaltaan vain vähän kosteahkon.
      Joo, mutta se olisi sisukseltaan paljon polttavampi, kuin mitä biljardipallo saa sääntöjen mukaan olla.

      Lainaa

    59. Tulos: -50 (76 ääntä)
      Vaalit 2019: Eerosta tulisi hyvä ehdokas perussuomalaisten puolueeseen.
      Eniten vaihtoehtohuuhaa-uskomuksia on vihreiden kannattajilla. Kaikki Äiti Maa -höpöhöpöt ja parantavat kristallit porukka on heikäläisiä.

      Lainaa

    60. Tulos: +26 (30 ääntä)
      mervi: Mikään ei ole maailmassa paradoksaalisempi ilmestys kuin tyhmä ihminen, joka luulee olevansa poikkeuksellisen älykäs.
      Ei siinä ole mitään paradoksaalista, vanha tuttu Dunning-Kruger -efektihän se siinä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma

      Lainaa

    61. Tulos: +34 (38 ääntä)
      Mä ihan oikeasti kuvittelin (toivoin) tähän asti, että tää flat earth ois joku jenkkien juttu, eikä näitä ihmisiä ois Suomessa...

      Lainaa

    62. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Toinen mielipide: Maapallon litteys olisi kummallinen poikkeus avaruudessa: siellä muutkin kappaleet ovat pallomaisia ja pyörivät sekä oman akselinsa että kiertoratansa ytimessä olevan painovoimalähteen ympäri. Sen voi todeta omin silmin kunnon kaukoputkella. Jos kappaleet olisivat litteitä kiekkoja, ne muuttuisivat ensin ellipseiksi ja sitten katoaisivat hetkeksi kokonaan.
      Salaliittoteorioiden hapattamat aivot keksisivät varmaan tuosta että hei, juuri tuostahan varmaan johtuukin sitten esim. Kuun vaiheet. Se litteä kiekko se siellä vaan pyörii.

      Lainaa

    63. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Tarja: Ei siinä ole mitään paradoksaalista, vanha tuttu Dunning-Kruger -efektihän se siinä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma
      "The first rule of the Dunning-Kruger Club is: You don't know you're in the Dunning-Kruger Club."

      Lainaa

    64. Tulos: +18 (20 ääntä)
      V: Aika jännä kun lennän Aasian kautta Jenkkeihin, lennän koko aika itään. Kun tuun takaisin Euroopan kautta, lennän taas itään. Hmm.
      No kato jos kerta maa on litteä niin, että pohjoisnapa on siinä kiekon keskellä, niin silloin pystyy lentelemään kyllä noin. Tuo ei todista Eerolle mitään. Eero siis ei usko, että voisi lentää navalta navalle ja edelleen lähtöpisteeseen, lentäen koko ajan saman suuntaisesti.

      Lainaa

    65. Tulos: +41 (45 ääntä)
      Salaliittoteoria + matala älykkyysosamäärä = Eero. Minulla on kanssa samanlainen talipallo kaverina.

      Lainaa

    66. Tulos: +25 (27 ääntä)
      2/10: Vai ei satelliitit näy maapallolle? Käypäs jossakin maalla, missä on huomattavasti vähemmän valosaastetta. Tällä ja satunnaisella ylöspäintuijottelulla on tullut nähtyä puolisentusinaa satelliittia paljaalla silmällä…
      Muksuna lapinreissuilla, lähinnä sillä pitkällä ajomatkalla, satelliittien bongailu oli hauskaa ajanvietettä. Tosiaan, kun pääsee pois suurten kaupunkien valonsaasteesta, niin niitä viuhuu yli kohtalaisen tiuhaan. (Muutama tunnissa.)

      Lainaa

    67. Tulos: +34 (36 ääntä)
      V: Aika jännä kun lennän Aasian kautta Jenkkeihin, lennän koko aika itään. Kun tuun takaisin Euroopan kautta, lennän taas itään. Hmm.
      Todista että oot lentäny. Video? Eikä sitten mitään generoitua huttua.

      Lainaa

    68. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Alunperin Flat Earth Society oli vitsi kreationisteja y.m. hihhuleita vastaan. Näämmä yhä on.

      Lainaa

    69. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Eero on aikamatkaaja Galileo Galilein ajalta. Ai ei vai? No todista se sit :p xD

      Lainaa

    70. Tulos: +25 (29 ääntä)
      Juu siis samaa mieltä että ihmisten pitäisi oppia kyseenalaistamaan ennemmin kuin uskoa kaikki kuulemansa/lukemansa, mutta tää jätkä menee siinä ihan mehtään

      Lainaa

    71. Tulos: +44 (54 ääntä)
      On kyllä hurjan ironista, että Eero ja Eeron hengenheimolaiset kuvittelevat olevansa harvinaisen fiksuja ja valveutuneita.
      Tarja: Eniten vaihtoehtohuuhaa-uskomuksia on vihreiden kannattajilla. Kaikki Äiti Maa -höpöhöpöt ja parantavat kristallit porukka on heikäläisiä.
      Varmaan vihreiden kannattajakuntaan mahtuu jonkin verran näitä perinteisiä luontaistuotehippejäkin, mutta avointa hörhöilyä on kyllä tullut enemmän esiin ihan muilta suunnilta. Esimerkiksi persujen Ari Jalonen ajoi aktiivisesti tuossa jokunen vuosi vaihtoehtohoitojen ottamista koululääketieteen rinnalle ja järkkäili vielä jonkun toisen persun kanssa eduskuntaan oikein vaihtoehtohoitoseminaarin. Tällä hetkellä puolueessa on myös Laura Huhtasaari, joka on ylpeänä kreationistina kiistänyt evoluutioteorian. Puhumattakaan nyt sitten vaikka Magneettimediasta, jossa kaikenlainen rokotuskriittinen terveyshörhöily, salaliittoteoriat ja äärioikeistopropaganda ovat iloisesti sekaisin!

      Lainaa

    72. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Sargee: Muksuna lapinreissuilla, lähinnä sillä pitkällä ajomatkalla, satelliittien bongailu oli hauskaa ajanvietettä. Tosiaan, kun pääsee pois suurten kaupunkien valonsaasteesta, niin niitä viuhuu yli kohtalaisen tiuhaan. (Muutama tunnissa.)
      Muutama tunnissa?? Ehkä silloin muksuna, mutta nykyään ei kyllä muutamaa minuuttia kauempaa tarvi taivaalle tuijotella ennenkö huomaa että joku "tähti" liikkuu. Eikä tarvi lähteä edes sinne Lappiin, aika helposti tommosen ruuhkasuomessakin saa bongattua, joskaan nyt ei ehkä ihan Helsingin keskustassa.

      Lainaa

    73. pyöreän maan asukas 9.11.2016 21:47
      Tulos: -3 (27 ääntä)
      muusinakki: Ja jengi tulee tänne tossissaan kommentoimaan perusteluja miks maapallo on pyöreä. Hohhoijjaa.
      Joskus on ihan tervettä kyseenalaistaa niitä itsestään selviäkin asioita. Jos "itsestäänselvyyttä" ei ole kukaan koskaan kyseenalaistanut, niin mistäs se tiedetään että se on itsestäänselvyys? Oikeastihan vain astronautit ovat omin silmin todistaneet maan olevan 100% varmasti pyöreä. Salaliittoteoreetikot on usein aika rasittavia, eivätkä usko mitään järkipuhetta, mutta hyvä puoli heissä on se, että joskus saavat vähän miettimään niitä "itsestäänselviä faktoja".

      Lainaa

    74. Tulos: +27 (29 ääntä)
      Eero vaikuttaa ihan Ameriikan presidentiltä

      Lainaa

    75. Tulos: -11 (17 ääntä)
      Jos kuu on pyöreä, miksi se on reunoilta yhtä kirkas?

      Lainaa

    76. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Olis kiva tietää, miten nämä litteämaahörhöt selittävät sen ilmiön, että eteläisemmillä leveysasteilla tähtikuviot ovat vinossa verrattuna siihen miltä ne näyttää Suomen taivaalla. Myöskin kuu on eri asennossa riippuen siitä missä päin maapalloa on, sen näkee selvästi kraatereista ja tummista meristä.

      Lainaa

    77. Tulos: +24 (24 ääntä)
      Kysymys: Jos kuu on pyöreä, miksi se on reunoilta yhtä kirkas?
      Siksi, että se on kaukana ja kovin pieni siihen etäisyyteen verrattuna. Kuu on keskimäärin ~380 tuhannen kilometrin päässä Maasta, ja sen säde on 1700km, eli keskipiste on vain 0.45% lähempänä kuin reunat. Se ei kauheesti kirkkauteen vaikuta.

      Lainaa

    78. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Kyllä se kuulkaas on niin, että maa on litteä. Näin kertoi jo isäni aikoinaan, kun ajelimme Lappiin. Litteän maalevymme ylle kaartuu se kupoli, tiedättehän, jossa roikkuvat aurinko, kuu ja tähdet. Jos menette sinne pohjoiseen, näette, että puut kasvavat aina vain lyhyempinä, kunnes lopulta - vaikkapa Kilpisjärvellä - ovat melkein maata myöten. Puiden lyheneminen on merkki siitä, että kupolin reuna lähestyy maapintaa eivätkä puut mahdu kasvamaan korkeutta. Ja tätä tosiasiaa ette voi kiistää!

      Lainaa

    79. Tulos: +1 (35 ääntä)
      Tyypillinen miesten keskustelu. Sinänsä omanlaisensa elämys aina kun näkee, miten miehet käyttää myös toisiinsa mansplainingia. "Anna kun minä kerron miten asiat on." :O :D

      Lainaa

    80. TapioRautaWaara 11.11.2016 19:50
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Ohmygood

      Lainaa

    81. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Eerollakin on oikeus lisääntyä.

      Lainaa

    82. Tulos: -15 (21 ääntä)
      2/10: Vai ei satelliitit näy maapallolle? Käypäs jossakin maalla, missä on huomattavasti vähemmän valosaastetta. Tällä ja satunnaisella ylöspäintuijottelulla on tullut nähtyä puolisentusinaa satelliittia paljaalla silmällä…
      Jep, kyllä niitä näkee. Ainakin yksi näyttää välkkyvän kun tarkkaan katsoo. Mutta ei niiden liikettä kyllä näe, vaikka mokassa sanotaan että kovasti niitä männöö siellä.. :D

      Lainaa

    83. Tulos: +26 (26 ääntä)
      Nonparelli: Jep, kyllä niitä näkee. Ainakin yksi näyttää välkkyvän kun tarkkaan katsoo. Mutta ei niiden liikettä kyllä näe, vaikka mokassa sanotaan että kovasti niitä männöö siellä..
      Niin siis nimenomaan ne liikkuvat satelliitit ovat niitä, jotka on mahdollista nähdä paljain silmin. "Paikoillaan pysyvät" kohteet ovat geosynkronisella radalla, joka on niin kaukana, etteivät sille sijoitetut kohteet näy paljain silmin missään olosuhteissa. Satelliitin erottaa esim. lentokoneesta siitä, että se kulkee taivaan poikki todella nopeasti eikä siinä ole vilkkuvia valoja vaan se näyttää nopeasti liikkuvalta tähdeltä. Kaikki ilmakehän ulkopuoliset kohteet näyttävät kimmeltäviltä koska ilmakehä taittaa ja hajottaa niistä tulevaa valoa.

      Lainaa

    84. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Tähtikuvaajana on tullu liikuttua yöllä kaukana valosaasteesta ja kyllä niitä satelliittejä näkee paljailla silmillä ja liikkeenkin näkee aivan selvästi koska ne menee nii nopeaa taivaalla. Viimestään valokuvista näkee ku niihin piirtyy välillä satelliittien jättämiä viivoja.

      Lainaa

    85. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Toj Karin: Eero on kyllä ihan oikeassa. Uskokaa mitä haluatte, lampaat. https://litteamaanpiiri.com/
      Otteita sivulta: "16) Koe joka on tunnettu nimellä ”Airy’s Failure” todisti, että tähdet liikkuvat suhteessa liikkumattomaan maahan eikä toisinpäin. Ensiksi kaukoputki täytetään vedellä hidastaakseen valon nopeutta sen sisällä ja sitten lasketaan tarvittava kulma saadakseen tähdenvalo suoraan alas putkeapitkin, Airy epäonnistui todistaakseen heliosentrisen teorian koska tähdet jo tulivat oikeassa kulmassa ilman mitään tarvittavia muutoksia ja sen sijaan todisti geosentrisen mallin oikeaksi." "48) Maapallolla Santiagosta, Chilestä Johannesburgiin, Etelä Afrikkaan pitäisi olla helppo lento pysyen alle Kauriin kääntöpiirin Eteläisellä pallonpuoliskolla, silti jokainen listattu lento tekee kummallisen tankkaus pysähdyksen Senagalissa lähellä Kravun kääntöpiiriä Pohjoisella pallonpuoliskolla ensin! Kun se kuvataan litteälle maalle syy on selvästi nähtävissä, Senegal on todellisuudessa suorassa linjassa molempien kohteiden puolessa välissä." Periaatteessa ymmärrän sen, että jotkut "fysiikkaa" sisältävät höpöhöpöselitykset menevät tavan tallaajilta yli hilseen ja kuulostavat maailaisjärkeen sopivilta (tai no, mikä nyt sitten on maalaisjärki kenellekin...). Sitä en kuitenkaan voi ymmärtää, mikseivät nämä kriittiset ajattelijat osaa katsoa kelloa matkustaessaan tai käyttää vaikka Flight trackeria. Siitähän voi katsoa, että juuri tälläkin hetkellä on vaikka kuinka monta lentoa ilmassa eteläisellä Atlantilla. Lennot nousevat ja laskeutuvat aikataulun mukaan; mikäköhän selitys tälle olisi? Aika-avaruus vääristyy? Kaikkien maailman lentoasemien henkilökunnat ovat mukana salaliitossa, jossa siirrellään kaikkien vessojen kelloja matkustajien hämäämiseksi? Lentoemännät ja stuertit tainnuttavat matkustajat ja siirtävät kaikkien rannekelloja?

      Lainaa

    86. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Kuukko: Olis kiva tietää, miten nämä litteämaahörhöt selittävät sen ilmiön, että eteläisemmillä leveysasteilla tähtikuviot ovat vinossa verrattuna siihen miltä ne näyttää Suomen taivaalla. Myöskin kuu on eri asennossa riippuen siitä missä päin maapalloa on, sen näkee selvästi kraatereista ja tummista meristä.
      Siis kuu on hologrammi, etkö muka tiennyt sitä?! Senkin lammas. Olen kuullut salaliittoteoriasta, jonka mukaan kuussa ei ole käyty. Uutena juttuna tuli kuitenkin salaliittoteoria siitä, ettei kuuta ole olemassa... :D http://www.revisionism.nl/Moon/The-Mad-Revisionist.htm

      Lainaa

    87. Kunhan vastasin 14.11.2016 12:38
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      JS80: Siksi, että se on kaukana ja kovin pieni siihen etäisyyteen verrattuna. Kuu on keskimäärin ~380 tuhannen kilometrin päässä Maasta, ja sen säde on 1700km, eli keskipiste on vain 0.45% lähempänä kuin reunat. Se ei kauheesti kirkkauteen vaikuta.
      Ei oikeastaan. Kysymys on pikemminkin siitä, miksi kuun reunat näyttävät yhtä valoisilta kuin keskiosa, vaikka keskellä pinta on kohtisuorassa Maassa olevaan katsojaan nähden ja reunaa taas katsotaan pinnan suuntaisesti. Kuvittele, miltä Kuu näyttäisi, jos sen pinta olisi täydellisen sileä peili. Silloin pinnasta näkyisi vain siitä heijastunut auringon kuva ja muu osa pinnasta taas heijastaisi tähtitaivaan. Kuu olisi lähes mahdoton erottaa taustastaan, vaikka toki pitempään seuraamalla heijastusten poikkeava liike taustaan nähden paljastaisi Kuun. Kuun melko tasainen kirkkaus johtuu siitä, että Kuun pinta ei ole peili, vaan hyvin epätasainen (pölyä, hiekkaa, kiveä. Siihen osuva auringonvalo siroaa joka suuntaan, koska pinta on täynnä hyvin pieniä satunnaisesti suuntautuneita heijastavia pintoja (aivan vastaavasti kuin vaikkapa hiekkarannan hiekka). Koska sironnut valo suuntautuu tasaisesti kaikkiin suuntiin, sekä kuun keskiosa että reunat näyttävät jokseenkin yhtä kirkkailta.

      Lainaa

    88. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Kuinka helvetin tyhmä olet? Luitko edes noita? "Koska painovoima pitää meret ja rakennukset maassa, lintujen on mahdoton lentää" -tyylisillä perusteilla ja kirjoitusvirheitä JOKA lauseessa toi on kyllä yks huonoimmista perusteluista mitä voit antaa.
      Toj Karin: Eero on kyllä ihan oikeassa. Uskokaa mitä haluatte, lampaat. https://litteamaanpiiri.com/

      Lainaa

    89. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Minäki oon merelle kattellu, enkä yhtään laivaa oo siellä nähny. Pelkkiä valaita vaan ja särkiä. Jos kuvan laitat laivasta niin eiköhän sekin ole selvästi valas. Tai särki, jos pieni.
      awwer: Eipä oo täällä näkyny laivoja. Laita kuva! Todisteita!

      Lainaa

    90. Tulos: +6 (10 ääntä)
      pyöreän maan asukas: Joskus on ihan tervettä kyseenalaistaa niitä itsestään selviäkin asioita. Jos “itsestäänselvyyttä” ei ole kukaan koskaan kyseenalaistanut, niin mistäs se tiedetään että se on itsestäänselvyys? Oikeastihan vain astronautit ovat omin silmin todistaneet maan olevan 100% varmasti pyöreä. Salaliittoteoreetikot on usein aika rasittavia, eivätkä usko mitään järkipuhetta, mutta hyvä puoli heissä on se, että joskus saavat vähän miettimään niitä “itsestäänselviä faktoja”.
      Historian valossa maapallon pyöreys ei ole mikään kyseenalaistamaton "itsestäänselvä fakta" :D

      Lainaa

    91. Tulos: -7 (9 ääntä)
      pepelaku: Eero voisi pysähtyä edes hetkeksi miettimään, että miksi kukaan kusettaisi maapallon olevan pyöreä. pepelakulle ja eerolle ja muille.
      Vältän sanomasta maapallo on pyöreä. Niin mutta missä suunnassa. Paistetut ohukaisetkin ovat pyöreitä jos ne on paistettu pyöreällä pannulla. Pallokin on pyöreä. Eli mitä tarkoitat sanomalla maapallon olevan pyöreä?

      Lainaa

    92. Herätkää ihmiset 20.3.2017 20:38
      Tulos: -11 (21 ääntä)
      Herätkää ihmiset. Eero koittaa kertoa teille totuutta. Totuutta jonka eliitti on pimittänyt teiltä. Te olette kaikki aivopesty uskomaan, että maa olisi pallo vain, koska koulussa olette nähneet opettajan pöydällä maapallon. Jos aletaan nyt miettimään fysiikan lakeja: vesi ei kaarru ollenkaan vaan asettuu tasaisesti paikalleen. Tämä niin sanottu "painovoima" joka pitää meidät maan pinnalla on pelkkä keksitty teoria. Kaikki mikä on ilmaa tiheämpää menee alas ja mikä on ilmaa väljempää menee ylös. Miksi "painovoima" ei vedä heliumilmapalloa maata kohti ? Koska sitä ei ole. Heti kun joku puhuu tästä aiheesta, leimataan hulluksi ja idiootiksi jne.. Teidän pitäisi edes ajatella tätä asiaa Eeron näkökannasta ja lähteä siitä oletuksesta, että molemmat olisivat oikein. Teidän pitäisi tutkia ja selvittää tätä asiaa ennenkun tulette haukkumaan muita.

      Lainaa

    93. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Herätkää ihmiset: Herätkää ihmiset. Eero koittaa kertoa teille totuutta. Totuutta jonka eliitti on pimittänyt teiltä. Te olette kaikki aivopesty uskomaan, että maa olisi pallo vain, koska koulussa olette nähneet opettajan pöydällä maapallon. Jos aletaan nyt miettimään fysiikan lakeja: vesi ei kaarru ollenkaan vaan asettuu tasaisesti paikalleen. Tämä niin sanottu “painovoima” joka pitää meidät maan pinnalla on pelkkä keksitty teoria. Kaikki mikä on ilmaa tiheämpää menee alas ja mikä on ilmaa väljempää menee ylös. Miksi “painovoima” ei vedä heliumilmapalloa maata kohti ? Koska sitä ei ole. Heti kun joku puhuu tästä aiheesta, leimataan hulluksi ja idiootiksi jne.. Teidän pitäisi edes ajatella tätä asiaa Eeron näkökannasta ja lähteä siitä oletuksesta, että molemmat olisivat oikein. Teidän pitäisi tutkia ja selvittää tätä asiaa ennenkun tulette haukkumaan muita.
      Saapuiki itse Eero kommentoimaan? Ja mitä heliumilmapalloon tulee, niin etkös itsekkin sanonut että kaikki mikä on ilmaa kevyempää menee ylös..

      Lainaa

    94. Tulos: -11 (19 ääntä)
      Zeipii: Saapuiki itse Eero kommentoimaan? Ja mitä heliumilmapalloon tulee, niin etkös itsekkin sanonut että kaikki mikä on ilmaa kevyempää menee ylös..
      En ole Eero. En tunne koko henkilöä tai edes ole nähnyt häntä. Mutta hän on viisaampi kun te kaikki yhteensä. Avatkaa ne silmät ja oppikaa ajattelemaan itsenäisesti.

      Lainaa

    95. Tulos: -13 (15 ääntä)
      Zeipii: Saapuiki itse Eero kommentoimaan? Ja mitä heliumilmapalloon tulee, niin etkös itsekkin sanonut että kaikki mikä on ilmaa kevyempää menee ylös..
      Et selvästikkään tajunnut kommenntini ydintä. Ei ole olemassa painovoimaa mikä vetäisi palloa alas, sen takia ilmaan kevyemmän objektit menee ylös päin.

      Lainaa

    96. Tulos: -18 (20 ääntä)
      Mielummin oon foliohattu päässä, kuin tyhmä jota viedään 100-0 xD Te ette vaan pysty ottamaan totuutta vastaan, teijän pienessä herneen kokoisessa aivoissanne. Elätte kuplassa https://www.google.fi/search?q=nasa++valehtelee&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwio4LP45u3TAhXFkywKHcsCAh4Q_AUICigB&biw=1536&bih=755#tbm=isch&q=nasa+fake+earth

      Lainaa

    97. Tulos: -9 (15 ääntä)
      No tietysti. Maa onkin litteä. Ja monikulttuurisuus on rikkaus..

      Lainaa

    98. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Kyllä näitä on tässä luettu - pitkin ja poikin. Lähinnä itselle tulee ensin mieleen että aivan sama - miten se muuttaa teidän lyhyttä elämää onko maa pallo, ellipsoidi vai mikä se ny oli - tai sitten litteä pannari. Eniten mua kiehtoo näissä se että mitä se salaliitto sitten oikein suojelee jos se ei kerro kaikelle kansalle että maa onkin litteä ? Sitä en vaan millään ymmärrä. Onko litteä maa jonkin tahon yksinoikeus ja siihen on tekijänoikeudet tms. ? Vai miksi se sitten pitäisi peittää. En vaan tajua.....

      Lainaa

    99. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Onhan nää litteän maan edustajat trolleja ja noin tyhmiä ihmisiä ei oikeasti löydy Suomesta?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: NASA, avaruus, maailma, maa, maapallo, litteä, pyöreä, satelliitti, satelliitit, etelänapa, video

  • Uusimmat

  • Kategoriat