Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissaihmiset, osa 8

Kuinka moni antaa kissalleen eläinkaupassa myytävää myrkkyä?
Kissaihmiset, osa 8

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1060 (1074 ääntä)
      Liittyi kissaryhmään vaikkei edes pidä eläimistä. Nyt itsekin mietin, että miksi näitä ihmisiä on?

      Lainaa

    2. Tulos: -148 (246 ääntä)
      "Umpikiltti" - varmaan onkin, mutta silti mieleen eräs ex-työkaveri (mies), joka aikoinaan keskeytti kahvihuoneessa vellovan homovitsituokion julistamalla uhmakkaasti olevansa "umpihetero"

      Lainaa

    3. Tulos: +527 (555 ääntä)
      ...ja kissanmintun antaminen kissalle esson antaminen lapselle? Vein viime kesänä koirani läheiselle järvelle uimaan, onko se sama kuin hukuttaisi oman lapsensa?

      Lainaa

    4. Tulos: +242 (310 ääntä)
      Jumalauta Marja kirjoittaa rasittavasti, joku murre siellä nyt ainakin murisee nurkissa

      Lainaa

    5. Tulos: +342 (400 ääntä)
      Kyllä itseäni ainakin pistää vihaksi, kun ihmiset myy ilmaiseksi saamiaan eläimiä heti eteenpäin. On niin vaikeaa muutenkin saada kissaa PK-seudulta tai mistään Keski-Suomea etelämmästä. Kokemusta on, kun yritin löytää omalle kissalleni kaveria. Karmeat ristikuulustelut jokaiselta taholta, hintaa maatiaispennuilla 100-200 euroa. Vaikka olisi ollut valmis maksamaan niin ristikuulustelun päätteeksi tuli aina joko vastaus joo ei me nyt kuitenkaan sulle myydä ku sulla ei oo tarpeeks kokemusta/ikää tai ei vastausta ollenkaan. Jotenkin jäi kismittämään se, että miten esim. minun parisuhdetilanteeli kuuluu kissan ottamiseen. Se tuntui jotenkin olevan aika yleinen kysymys mitä näiltä "myyjiltä" löytyi.

      Lainaa

    6. Tulos: +420 (422 ääntä)
      Voi eemeli parkaa. Toivottavasti se saa jostain oikeasti hyvän, loppuelämän kodin.

      Lainaa

    7. Tulos: +300 (314 ääntä)
      No jaa: Kyllä itseäni ainakin pistää vihaksi, kun ihmiset myy ilmaiseksi saamiaan eläimiä heti eteenpäin. On niin vaikeaa muutenkin saada kissaa PK-seudulta tai mistään Keski-Suomea etelämmästä. Kokemusta on, kun yritin löytää omalle kissalleni kaveria. Karmeat ristikuulustelut jokaiselta taholta, hintaa maatiaispennuilla 100-200 euroa. Vaikka olisi ollut valmis maksamaan niin ristikuulustelun päätteeksi tuli aina joko vastaus joo ei me nyt kuitenkaan sulle myydä ku sulla ei oo tarpeeks kokemusta/ikää tai ei vastausta ollenkaan. Jotenkin jäi kismittämään se, että miten esim. minun parisuhdetilanteeli kuuluu kissan ottamiseen. Se tuntui jotenkin olevan aika yleinen kysymys mitä näiltä “myyjiltä” löytyi.
      Hyvin lämpimästi suosittelen yhdistyksiä jotka pelastavat kodittomia tai huonoista oloista tulleita kissoja. En ole vielä kuullut paikkakunnasta jossa jonkunlaista järjestöä ei olisi. (Verraten sanomaasi hintaan, itse otin vuoden ikäiset kissasiskokset, hinta oli yhteensä 240 euroa - ja tämä sen jälkeen kun molemmat oli leikkautettu, (hintavahko toimenpide), madotettu, ja rokotettu. Kuulustelultakin vältyin, jos lohduttaa. :D

      Lainaa

    8. Tulos: +180 (188 ääntä)
      Marja halusi vain ilmoittaa ettei pidä eläimistä :D

      Lainaa

    9. Mainoskissa 30.1.2018 1:57
      Tulos: +527 (529 ääntä)
      .: Marja halusi vain ilmoittaa ettei pidä eläimistä
      En mäkään pidä marjoista, mutta en mä siitä missään mustikka-ryhmissä märise

      Lainaa

    10. Mustalaisnaamio 30.1.2018 2:03
      Tulos: -38 (110 ääntä)
      just: Liittyi kissaryhmään vaikkei edes pidä eläimistä. Nyt itsekin mietin, että miksi näitä ihmisiä on?
      No ne on kato etelä-pohojalaasia.

      Lainaa

    11. King Arthur 30.1.2018 2:27
      Tulos: +261 (269 ääntä)
      En ole kissaihminen mutta toi Eemeli on jotenkin tosi sympaattinen. Voisin ottaa itelle pois Annin "hoivista". Mut en sit taia kun ei Marjallakaan oo vaivoona.

      Lainaa

    12. Tulos: +90 (98 ääntä)
      Voi Karmenin kissaparkaa :( kyllä ne kisut siitä kissanmintusta nauttii c:

      Lainaa

    13. Tulos: +171 (173 ääntä)
      Hyvin passaa tuo Ann olemaan täältäpäin yks jolla on paikallisessa myyntisivustossa facessa vähän väliä myynnissä uusia pentuja 100e/kpl. Ihmetelly tätä touhua pitkän aikaa. Välillä tai olla jotain persialaista ja maatiais kissan sekotusta 200e/kpl. Nytpä tais tuo touhu selvitä miten voi kokoajan olla pentuja.

      Lainaa

    14. Tulos: +115 (119 ääntä)
      Marja ja Edellisen mokan Janne pitäisi saattaa sokkotreffeille ja kuvata siitä tosi-TV.

      Lainaa

    15. Tulos: +86 (86 ääntä)
      Joonari: …ja kissanmintun antaminen kissalle esson antaminen lapselle? Vein viime kesänä koirani läheiselle järvelle uimaan, onko se sama kuin hukuttaisi oman lapsensa?
      On, se on täysin sama. Helpommalla oliait päässyt ku et olis elukoita ottanu vaivooksi!

      Lainaa

    16. Tulos: +62 (68 ääntä)
      No jaa: Kyllä itseäni ainakin pistää vihaksi, kun ihmiset myy ilmaiseksi saamiaan eläimiä heti eteenpäin. On niin vaikeaa muutenkin saada kissaa PK-seudulta tai mistään Keski-Suomea etelämmästä. Kokemusta on, kun yritin löytää omalle kissalleni kaveria. Karmeat ristikuulustelut jokaiselta taholta, hintaa maatiaispennuilla 100-200 euroa. Vaikka olisi ollut valmis maksamaan niin ristikuulustelun päätteeksi tuli aina joko vastaus joo ei me nyt kuitenkaan sulle myydä ku sulla ei oo tarpeeks kokemusta/ikää tai ei vastausta ollenkaan. Jotenkin jäi kismittämään se, että miten esim. minun parisuhdetilanteeli kuuluu kissan ottamiseen. Se tuntui jotenkin olevan aika yleinen kysymys mitä näiltä “myyjiltä” löytyi.
      ESYiltä saa tuohon hintaan, mutta nekin käy kattomassa millaiset olot tulevassa kodissa on. Eikä anna huonoon kotiin.

      Lainaa

    17. Määpää 30.1.2018 6:39
      Tulos: +52 (54 ääntä)
      No jaa: Kyllä itseäni ainakin pistää vihaksi, kun ihmiset myy ilmaiseksi saamiaan eläimiä heti eteenpäin. On niin vaikeaa muutenkin saada kissaa PK-seudulta tai mistään Keski-Suomea etelämmästä. Kokemusta on, kun yritin löytää omalle kissalleni kaveria. Karmeat ristikuulustelut jokaiselta taholta, hintaa maatiaispennuilla 100-200 euroa. Vaikka olisi ollut valmis maksamaan niin ristikuulustelun päätteeksi tuli aina joko vastaus joo ei me nyt kuitenkaan sulle myydä ku sulla ei oo tarpeeks kokemusta/ikää tai ei vastausta ollenkaan. Jotenkin jäi kismittämään se, että miten esim. minun parisuhdetilanteeli kuuluu kissan ottamiseen. Se tuntui jotenkin olevan aika yleinen kysymys mitä näiltä “myyjiltä” löytyi.
      Hae kissa pohjoisemmasta kissatalosta. Tosin joudut itse käymään paikan päällä ja sun pitää olla luotettava. Jos sulla on kerran kissa ennestään, niin luultavasti saat. Jos olet kovin nuori, niin riittää, että sulla on joku vanhempi tai isovanhempi "takaamassa". Joudut toki tuon summan maksamaan, mutta huomaa, että kissataloje kissat luovutetaan leikattuna, sirutettuna ja madotettuna, mitä et eläinlääkäriltä ilmaiseksi saa. Pentujakin noissa on keväällä ja ainakaan täällä ei kaikille pennuille koteja löydy, vaan osa jää taloon pitkiksi ajoiksi.

      Lainaa

    18. Tulos: +56 (62 ääntä)
      Mainoskissa: En mäkään pidä marjoista, mutta en mä siitä missään mustikka-ryhmissä märise
      Sä olet mun idoli :D

      Lainaa

    19. Tulos: +61 (71 ääntä)
      Väsynyt: ESYiltä saa tuohon hintaan, mutta nekin käy kattomassa millaiset olot tulevassa kodissa on. Eikä anna huonoon kotiin.
      Eivät ainakaan meillä käyneet, enkä oo kuullut että muillakaan. Toisaalta, mitäpä se sitten haittaakaan. Moni ihminen ei oikein arvosta kissaa, ja ottaa niitä hetken mielijohteesta ja on yhtä nopeasti sen valmis hylkäämään. 100e on monelle liikaa, vaikka se on halpa hinta rokotetusta, sirutetusta, leikatusta ja madotetusta kissasta. Jotkut jopa haluaisivat kissan, jolle näitä toimenpiteitä ei ole tehty :(

      Lainaa

    20. Tulos: +94 (108 ääntä)
      No jaa: Kyllä itseäni ainakin pistää vihaksi, kun ihmiset myy ilmaiseksi saamiaan eläimiä heti eteenpäin. On niin vaikeaa muutenkin saada kissaa PK-seudulta tai mistään Keski-Suomea etelämmästä. Kokemusta on, kun yritin löytää omalle kissalleni kaveria. Karmeat ristikuulustelut jokaiselta taholta, hintaa maatiaispennuilla 100-200 euroa. Vaikka olisi ollut valmis maksamaan niin ristikuulustelun päätteeksi tuli aina joko vastaus joo ei me nyt kuitenkaan sulle myydä ku sulla ei oo tarpeeks kokemusta/ikää tai ei vastausta ollenkaan. Jotenkin jäi kismittämään se, että miten esim. minun parisuhdetilanteeli kuuluu kissan ottamiseen. Se tuntui jotenkin olevan aika yleinen kysymys mitä näiltä “myyjiltä” löytyi.
      Hienoa että kissojen myyjiltä on alkanut löytyä vastuullisuutta. Vieläkin on liikaa niitä jotka myy suoraan takakontista huoltsikan pihalla.

      Lainaa

    21. Tulos: +3 (17 ääntä)
      Ilmajokiset <3

      Lainaa

    22. Tulos: -30 (56 ääntä)
      just: Liittyi kissaryhmään vaikkei edes pidä eläimistä. Nyt itsekin mietin, että miksi näitä ihmisiä on?
      Pohjanmaalla mielenterveysongelmat ovat geneettisesti periytyvä kansantauti. =D

      Lainaa

    23. Tulos: +104 (106 ääntä)
      Kenenkään ei pitäisi hankkia eläimiä mistään syystä koska ovat vain vaivaksi. Kaikkien pitäisi vain lopettaa nykyiset lemmikkinsä eikä ikinä hankkia uusia, koska ovat vain vaivaksi. Älkääkä missään nimessä hankkiko minkäänlaista opas-/ avustajakoiraa, koska ovat vain vaivaksi. Älkää hankkiko myöskään eläintä ehkäisemään masennusta ja tuomaan rutiinia elämään, koska ovat vain vaivaksi. Kaikilla on sama elämäntilanne ja samat kiinnostuksenkohteet, kuin Marjalla. Jos kukaan missään kehtaa tulla kysymään eläimelle ruokamerkkiä, niin tietäköön, että Marja ei tykkää eläimistä, koska ovat vain vaivaksi.

      Lainaa

    24. Tulos: +62 (68 ääntä)
      No jaa: Kyllä itseäni ainakin pistää vihaksi, kun ihmiset myy ilmaiseksi saamiaan eläimiä heti eteenpäin. On niin vaikeaa muutenkin saada kissaa PK-seudulta tai mistään Keski-Suomea etelämmästä. Kokemusta on, kun yritin löytää omalle kissalleni kaveria. Karmeat ristikuulustelut jokaiselta taholta, hintaa maatiaispennuilla 100-200 euroa. Vaikka olisi ollut valmis maksamaan niin ristikuulustelun päätteeksi tuli aina joko vastaus joo ei me nyt kuitenkaan sulle myydä ku sulla ei oo tarpeeks kokemusta/ikää tai ei vastausta ollenkaan. Jotenkin jäi kismittämään se, että miten esim. minun parisuhdetilanteeli kuuluu kissan ottamiseen. Se tuntui jotenkin olevan aika yleinen kysymys mitä näiltä “myyjiltä” löytyi.
      Minusta tämä on vain hyvä asia. Kissa on ihan yhtä vaativa lemmikki kuin koirakin, mutta se mielletään helpoksi ja niitä on pitkään jaettu vain ilmaisella, kun vahinkopentuja syntyy. Jos hinnat on nousemassa ja myyjät tarkkoja, päästään toivottavasti eroon myös kesäkissaongelmasta. Jos myyjät ei toistuvasti suostu myymään kissaa, kannattaa kysyä, mikä on ongelmana. Kannattaa myös tutustua eri rotuihin: maatiaiskissat vaativat paljon enemmän aktivointia kuin moni pidemmälle jalostettu rotu. Voisin kuvitella, että jos periaatteena on napata nimenomaan halpa maatiaiskissa, niin omistajat ei tahdo myydä sitä kerrostaloon, jossa kissa joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin.

      Lainaa

    25. Kirjautuminen epäonnistui 30.1.2018 11:29
      Tulos: +138 (138 ääntä)
      "Annetaan sohva" "En minä nyt sohvaa tarvitse ja eihän tuo värikään sopisi meille!" "Jaanpa tässä hyvän pikkuleipäreseptin" "En minä halua tänään leipoa pikkuleipiä." "Lasten kanssa Hoplopissa:)))" "En minä ainakaan haluaisi lapsia, enkä jaksaisi käydä Hoplopissakaan!"

      Lainaa

    26. Tulos: +91 (101 ääntä)
      Njäh: Minusta tämä on vain hyvä asia. Kissa on ihan yhtä vaativa lemmikki kuin koirakin, mutta se mielletään helpoksi ja niitä on pitkään jaettu vain ilmaisella, kun vahinkopentuja syntyy. Jos hinnat on nousemassa ja myyjät tarkkoja, päästään toivottavasti eroon myös kesäkissaongelmasta. Jos myyjät ei toistuvasti suostu myymään kissaa, kannattaa kysyä, mikä on ongelmana. Kannattaa myös tutustua eri rotuihin: maatiaiskissat vaativat paljon enemmän aktivointia kuin moni pidemmälle jalostettu rotu. Voisin kuvitella, että jos periaatteena on napata nimenomaan halpa maatiaiskissa, niin omistajat ei tahdo myydä sitä kerrostaloon, jossa kissa joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin.
      Tiedän että kissa on hyvinkin vaativa, kun olen puolen tusinaa kasvattanut. Olen silti nimimerkki No Jaan kanssa samaa mieltä siitä että osa kissataloista on täysin sekaisin. Kun itse yritin adoptoida eläinsuojelusta, he kertoivat suoraan että ei käy koska olin mennyt hiljattain naimisiin. "Haluat vain harjoituslapsen ja hylkäät sitten kun oikeita lapsia tulee". Toin mukanani edellisen kissan paperit joista näkyi että sen eteen oli tehty kaikki mitä eläinlääketiede vain voi, ja se oli muuttanut aina mukanani, sekä viimeisimmän eläinlääkärin suosituskirjeen jossa kissa mainittiin "poikkeuksellisen huolellisesti hoidetuksi". Ja en muuten voi saada lapsia. Siinä vaiheessa ikäänkuin keitti, on hyvä pitää eläimistä mutta onko pakko vihata ihmisiä? Otin sitten ulkomaisen katukissan (paperein ja rokotuksin ja laillisesti tuotuna).

      Lainaa

    27. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Monissa kissanleluissa ja raapimispuissa on jo valmiiksi laitettu sitä kissanminttua :D Eipä taitais Karmeninkaa kissat siltä välttyä vaikka haluaiski.

      Lainaa

    28. yli opisto hörhö 30.1.2018 14:02
      Tulos: +62 (62 ääntä)
      Nämä Marjan tapaiset ihmiset kuvittelevat että muita kiinnostaa heidän mielipiteensä.

      Lainaa

    29. Tulos: +77 (79 ääntä)
      "Älä kommentoi tähän myynti-ilmoitukseen". Välittömästi hrrää kysymys, että mitähän tuo oikein salailee.

      Lainaa

    30. Tulos: +45 (45 ääntä)
      just: Liittyi kissaryhmään vaikkei edes pidä eläimistä. Nyt itsekin mietin, että miksi näitä ihmisiä on?
      Toisten "vaivoona", kun elämä muuten olisi liian hauskaa ja helppoa.

      Lainaa

    31. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Joonari: …ja kissanmintun antaminen kissalle esson antaminen lapselle? Vein viime kesänä koirani läheiselle järvelle uimaan, onko se sama kuin hukuttaisi oman lapsensa?
      Uiminen on hyväksi ja kissanminttu täysin vaaratonta kissoille. Kumpikin on tutkittua faktaa.

      Lainaa

    32. Tulos: +44 (44 ääntä)
      riesa: “Älä kommentoi tähän myynti-ilmoitukseen”. Välittömästi hrrää kysymys, että mitähän tuo oikein salailee.
      Aivan alussa kun tuo touhu alako ihmiset kyselivät häneltä että 100e maatiaiskissasta kun täältä päin niitä saa ilmaiseksi niin paljon kun haluaa. Hän sitten suutahti että ei tarvi kysellä jos ei mitään ymmärrä ja siitä lähtien lisännyt ilmotuksien perään tuon.

      Lainaa

    33. Tulos: +73 (79 ääntä)
      Paras olisi, jos mitään kissoja ei ilmaiseksi annettaisi, ei edes niitä maatiaiskissoja. Ei sitten pääsis nää ahneet paskat myymään niitä eteenpäin ehkä näin usein ainakaan.

      Lainaa

    34. Tulos: +4 (16 ääntä)
      just: Liittyi kissaryhmään vaikkei edes pidä eläimistä. Nyt itsekin mietin, että miksi näitä ihmisiä on?
      Marja on kyllä harvinaisen rasittava ihminen, mutta ei kai tuossa missään lue että tämä keskustelu olisi käyty just kissaryhmässä? Ihan yhtä hyvin on voinut olla vaikka joku ilmajokelaisten ryhmä.

      Lainaa

    35. Mustalaisnaamio 30.1.2018 18:31
      Tulos: +52 (62 ääntä)
      "Olemme puhuneet paljon kissojen arvostuksen puutteesta Etelä-Pohjanmaalla. Erityisesti tässä ihan meidän kotonurkillamme. Kyse ei ole vain tästä perinteisestä kesäkissa ongelmasta, vaan ongelmasta, joka on ihmisillä. Siellä pään sisällä. Nostan nyt esiin muutamia tapauksia, en kiusallani vaan avatakseni edes yhden ymmärtämättömän silmät. Tässäpä muutamia tapauksiamme: - Tiine emo pelastettu populaatiosta. Nälkiintynyt ja huonossa kunnossa. Tehnyt lukuisia pentuja elämänsä aikana. Synnytti 4 pentua, joista 2 syntyi kuolleena ja emo söi pennut. Kolmas eli hetken ja vain yksi selvisi vara-emon turvin. Myöhemmin selvisi, että puutostilojen lisäksi emolla oli kasvain. Ei mitään tehtävissä. - Nuori narttu kissa. Sisäsiittoisuudesta johtuvat epämuodostumat virtsarakossa, suoliston ongelma ja vakava haimatulehdus. Ei mitään tehtävissä. - Emo ja pennut. Pahoinpitelyä. Hännät poikki, ruhjeita, avohaavoja, paha korvapunkki ja emon silmä ollut puhki kauan ilman hoitoa. Nämä selvisivät. - 3 pentua. Jätetty perheen pihaan. Reilusti alle luovutusikäisiä. Infektiot jylläävät. Kaksi selviää, yksi hävisi taistelun. - Löytyy yksinäinen alle luovutusikäinen pentu. Tottunut ihmisiin. Täynnä matoja. Kasvu hidastuu, infektiot iskevät ja alkoi viikkoja kestänyt taistelu. Lopulta hoito tuotti tulosta ja pentu selvisi. - Muutetaan pois ja jätetään kissat muuttokuormasta. Useita tapauksia. Mm. tiine emo täynnä matoja ja joka olisi kuollut vaikeaan synnytykseen ulkona. Emo ja 3 pentua selvisivät. 2 kollipoikaa. Hieman jo ihmisestä vieraantuneet, pissaongelmia. Hoidon avulla selvisivät. - Kissapopulaatiot. Ongelmaa ei poisteta leikkauttamalla kissat, vaan tapetaan seuraukset, eli pennut. Suosittuja tapoja täällä päin on lyödä pentu hengiltä vaikkapa rappusiin tai muovikassi ja pakokaasu on myös paljon käytössä oleva menetelmä. Taudit kukoistavat, osa myös ihmisiin tarttuvia, loisia, niin ikään myös ihmisiin tarttuvia, sisäsiittoisuutta, aliravitsemusta. Näitä on paljon. Osa selviää, osa ei. Juuri saimme muutaman kissan tulokset: paha tyrä, hampaat huonona/tippuneet, väiveitä, kehityshäiriöitä, aliravitsemusta jne... Omistajaksi katsotaan henkilö, joka kissoja ruokkii ja missä kissat asustavat. Laki velvoittaa tarjoamaan eläimelle vaadittavan hoidon ja se laki koskee meitä kaikkia. Kissa ei kuulu luontoon, kissa ei selviä yksin, kissan sisäelimet alkavat vaurioitua jo vuorokauden sisällä ilman ruokaa ja juomaa. Kaikki ulkona liikkuvat kissat tulisi leikkauttaa, siruttaa ja rokottaa. Sairaudet tulee hoitaa, ne eivät osaa parantaa itse itseään. Älkääkä ottako alle luovutusikäisiä pentuja. Me yritämme yhdistyksenä muuttaa näitä ikiaikaisia asenteita. Ei ole helppoa, mutta periksi ei anneta. Jos itseäsi kiinnostaa vapaaehtoistyö hauskassa porukassa, olet valmis rämpimään nokkosten seassa loukun kanssa, omistat termarin sekä huonon huumorintajun, pidät eläimistä ja talkoohommista, niin laitappa viestiä. Taidat olla etsimämme ihminen ja haluamme sinut mukaan tähän missioomme. ❤ Pepin, Mankin ja Murun muistolle ❤ Alavuden seudun eläintiimi Ry / Janita"

      Lainaa

    36. Vaniljankukka 30.1.2018 20:29
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Njäh: Minusta tämä on vain hyvä asia. Kissa on ihan yhtä vaativa lemmikki kuin koirakin, mutta se mielletään helpoksi ja niitä on pitkään jaettu vain ilmaisella, kun vahinkopentuja syntyy. Jos hinnat on nousemassa ja myyjät tarkkoja, päästään toivottavasti eroon myös kesäkissaongelmasta. Jos myyjät ei toistuvasti suostu myymään kissaa, kannattaa kysyä, mikä on ongelmana. Kannattaa myös tutustua eri rotuihin: maatiaiskissat vaativat paljon enemmän aktivointia kuin moni pidemmälle jalostettu rotu. Voisin kuvitella, että jos periaatteena on napata nimenomaan halpa maatiaiskissa, niin omistajat ei tahdo myydä sitä kerrostaloon, jossa kissa joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin.
      Muuten ihan hyvä. Mutta mitä helvettiä se kerrostalo liittyy yksinoloon..? o__o Minä ja kissa, kerrostalossa. Kissa on äärimmäisen seurallinen ja saa paljon huomiota sekä aktivointia. Aivan sama onko ne seinät pystytetty kerroksittain vai yhdelle tasanteella ja että mitä ympärillä on. Nimittäin ei maaseudullakaan kissa ihan miten sattuu saa ulkona juosta, jos tässä nyt vastuullisuutta haetaan.

      Lainaa

    37. Tulos: +22 (22 ääntä)
      Leon: Hyvin lämpimästi suosittelen yhdistyksiä jotka pelastavat kodittomia tai huonoista oloista tulleita kissoja. En ole vielä kuullut paikkakunnasta jossa jonkunlaista järjestöä ei olisi. (Verraten sanomaasi hintaan, itse otin vuoden ikäiset kissasiskokset, hinta oli yhteensä 240 euroa – ja tämä sen jälkeen kun molemmat oli leikkautettu, (hintavahko toimenpide), madotettu, ja rokotettu. Kuulustelultakin vältyin, jos lohduttaa.
      Usein eläintalosta hommattu kissa on myöskin sirutettu siihen luovutusrahaan! Itse kehottaisin kaikkia kissakaveria vailla olevia ihmisiä katsastamaan ensisijaisesti lähinnä olevat eläinsuojeluyhdistykset. Siellä yleensä on paljon koteja vailla olevia karvakavereita. Itse olin Päijät-Hämeen eläinsuojeluyhdistyksellä hommissa jokusen kuukautta vuonna 2009. Sieltä "muistoksi" tarttui mukaan sijoituskissa. Vanhempi narttu. Tässä tapauksessa (sijoituskissasta) en joutunut "edes" maksamaan mitään. Sillä ehdolla, että kissa voidaan luovuttaa adoptiohalukkaaseen perheeseen. Kissa oli aluksi erittäin säikky ja epäluuloinen. Lähes vuoden piileskeli vain huonekalujen alla. Nyt kymmenisen vuotta myöhemmin alkaa ikä tehdä tehtävänsä ja näkö ja kuulo alkavat mennä. Vaan kissa on mitä sylirakkain otus. Saa kaikki herkut, rapsutukset, kiireettömät sylihetket ja pitkät turkinharjaukset mitä kissa voi vaan toivoa. Meidän perhe pelasti yhden hylätyn. Suomessa näitä on satoja, ellei tuhansia, lisää. Erittäin lämmin suositus kissan adoptoimiseen eläinsuojeluyhdistykseltä! (Meillä ei käyty edes tekemässä tupatarkastusta, joskin en olisi katsonut moista pahalla. Maalla on hyvät puitteet pienelle kissalaumalle, kun saavat olla ja tehdä miten mielivät omakotitalossa, jossa on ulkosalla verkkoaidattu tila, jonne kissat pääsevät lämpimillä keleillä kissaluukusta.)

      Lainaa

    38. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Suosittelen tutustumaan myös Viron tarjontaan löytökissoista.. Siellä luovutaan/hylätään ihan rotukissojakin. Virossa kotia tarvitsevia kissoja on jo vuosittain puol miljoonaa!

      Lainaa

    39. samaa mieltä 31.1.2018 0:39
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Vaniljankukka: Muuten ihan hyvä. Mutta mitä helvettiä se kerrostalo liittyy yksinoloon..? o__o Minä ja kissa, kerrostalossa. Kissa on äärimmäisen seurallinen ja saa paljon huomiota sekä aktivointia. Aivan sama onko ne seinät pystytetty kerroksittain vai yhdelle tasanteella ja että mitä ympärillä on. Nimittäin ei maaseudullakaan kissa ihan miten sattuu saa ulkona juosta, jos tässä nyt vastuullisuutta haetaan.
      Yhdyn tähän. Minäkin asun kerrostalossa ja oma kissani on näitä vahinkopentuja maatilalta. Kissa on kiltti ja kerjää huomiota ja rapsutuksia tuon tuosta. Tämä kuitenkin nukkuu huomattavan paljon ja se yleensä nukkuukin minun vieressäni sohvalla. Tällä on virikkeitä ja tuttavillani on kissoja, jotka tulevat toimeen omani kanssa. Vaikka tämä asuu kerrostalossa, tällä on lämmin peti, ruokaa kupissa, ystäviä ja tekemistä. Ja tämä pelkää kuollakseen pihalla olemista (parvekkeella viihtyy), joten kerrostalo on juuri hyvä paikka tälle.

      Lainaa

    40. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Meillä päin (P-Pohjanmaa) useampikin ESY käy kattomassa kämpän (tai vaatii päästä kattomaan kotiutuuko kissa). Mikä onmmielestäni pelkästään hyvä asia.

      Lainaa

    41. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Joopajoo: Suosittelen tutustumaan myös Viron tarjontaan löytökissoista.. Siellä luovutaan/hylätään ihan rotukissojakin. Virossa kotia tarvitsevia kissoja on jo vuosittain puol miljoonaa!
      Uhhuh, hurja määrä. Siis Virossahan on jotain 1 miljoonaa ihmistä, eli peljästään löytökissoja on puolet siitä määrästä? Ja tämä satsi vaihtuu vuosittain! Kotikissat siihen vielä päälle niin sielä on varmaan miljardeja kissoja! Ihan heikottaa jos rupeaa oikein miettimään tätä.

      Lainaa

    42. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Marja on tainnut erehtyä olevansa tärkeä.

      Lainaa

    43. Neiti Knatterton 31.1.2018 10:08
      Tulos: +8 (22 ääntä)
      Mustalaisnaamio: “Olemme puhuneet paljon kissojen arvostuksen puutteesta Etelä-Pohjanmaalla. Erityisesti tässä ihan meidän kotonurkillamme. Kyse ei ole vain tästä perinteisestä kesäkissa ongelmasta, vaan ongelmasta, joka on ihmisillä. Siellä pään sisällä. Nostan nyt esiin muutamia tapauksia, en kiusallani vaan avatakseni edes yhden ymmärtämättömän silmät. Tässäpä muutamia tapauksiamme: - Tiine emo pelastettu populaatiosta. Nälkiintynyt ja huonossa kunnossa. Tehnyt lukuisia pentuja elämänsä aikana. Synnytti 4 pentua, joista 2 syntyi kuolleena ja emo söi pennut. Kolmas eli hetken ja vain yksi selvisi vara-emon turvin. Myöhemmin selvisi, että puutostilojen lisäksi emolla oli kasvain. Ei mitään tehtävissä. - Nuori narttu kissa. Sisäsiittoisuudesta johtuvat epämuodostumat virtsarakossa, suoliston ongelma ja vakava haimatulehdus. Ei mitään tehtävissä. - Emo ja pennut. Pahoinpitelyä. Hännät poikki, ruhjeita, avohaavoja, paha korvapunkki ja emon silmä ollut puhki kauan ilman hoitoa. Nämä selvisivät. - 3 pentua. Jätetty perheen pihaan. Reilusti alle luovutusikäisiä. Infektiot jylläävät. Kaksi selviää, yksi hävisi taistelun. - Löytyy yksinäinen alle luovutusikäinen pentu. Tottunut ihmisiin. Täynnä matoja. Kasvu hidastuu, infektiot iskevät ja alkoi viikkoja kestänyt taistelu. Lopulta hoito tuotti tulosta ja pentu selvisi. - Muutetaan pois ja jätetään kissat muuttokuormasta. Useita tapauksia. Mm. tiine emo täynnä matoja ja joka olisi kuollut vaikeaan synnytykseen ulkona. Emo ja 3 pentua selvisivät. 2 kollipoikaa. Hieman jo ihmisestä vieraantuneet, pissaongelmia. Hoidon avulla selvisivät. - Kissapopulaatiot. Ongelmaa ei poisteta leikkauttamalla kissat, vaan tapetaan seuraukset, eli pennut. Suosittuja tapoja täällä päin on lyödä pentu hengiltä vaikkapa rappusiin tai muovikassi ja pakokaasu on myös paljon käytössä oleva menetelmä. Taudit kukoistavat, osa myös ihmisiin tarttuvia, loisia, niin ikään myös ihmisiin tarttuvia, sisäsiittoisuutta, aliravitsemusta. Näitä on paljon. Osa selviää, osa ei. Juuri saimme muutaman kissan tulokset: paha tyrä, hampaat huonona/tippuneet, väiveitä, kehityshäiriöitä, aliravitsemusta jne… Omistajaksi katsotaan henkilö, joka kissoja ruokkii ja missä kissat asustavat. Laki velvoittaa tarjoamaan eläimelle vaadittavan hoidon ja se laki koskee meitä kaikkia. Kissa ei kuulu luontoon, kissa ei selviä yksin, kissan sisäelimet alkavat vaurioitua jo vuorokauden sisällä ilman ruokaa ja juomaa. Kaikki ulkona liikkuvat kissat tulisi leikkauttaa, siruttaa ja rokottaa. Sairaudet tulee hoitaa, ne eivät osaa parantaa itse itseään. Älkääkä ottako alle luovutusikäisiä pentuja. Me yritämme yhdistyksenä muuttaa näitä ikiaikaisia asenteita. Ei ole helppoa, mutta periksi ei anneta. Jos itseäsi kiinnostaa vapaaehtoistyö hauskassa porukassa, olet valmis rämpimään nokkosten seassa loukun kanssa, omistat termarin sekä huonon huumorintajun, pidät eläimistä ja talkoohommista, niin laitappa viestiä. Taidat olla etsimämme ihminen ja haluamme sinut mukaan tähän missioomme. ❤ Pepin, Mankin ja Murun muistolle ❤ Alavuden seudun eläintiimi Ry / Janita”
      En voinut tykätä tästä,koska tämän oli postannut mokien inhottavin mies; Mustalaisnaamio! Onko Mustamielen sisko Janita postannut eläinsuojeluyhdistyksen tekstin vahingossa veljensä nikillä? Mustalaisnaamio ei kyllä itse auttaisi _koskaan__ketään_.

      Lainaa

    44. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Pyytäkää niistä kissoista AINA rahallinen korvaus!!

      Lainaa

    45. Tulos: -9 (15 ääntä)
      samaa mieltä: Yhdyn tähän. Minäkin asun kerrostalossa ja oma kissani on näitä vahinkopentuja maatilalta. Kissa on kiltti ja kerjää huomiota ja rapsutuksia tuon tuosta. Tämä kuitenkin nukkuu huomattavan paljon ja se yleensä nukkuukin minun vieressäni sohvalla. Tällä on virikkeitä ja tuttavillani on kissoja, jotka tulevat toimeen omani kanssa. Vaikka tämä asuu kerrostalossa, tällä on lämmin peti, ruokaa kupissa, ystäviä ja tekemistä. Ja tämä pelkää kuollakseen pihalla olemista (parvekkeella viihtyy), joten kerrostalo on juuri hyvä paikka tälle.
      Minäkin luulin näin aikani kunnes kissani ahdistui ja alkoi merkkailemaan ympäri kämppää. Rentoutui silminnähden kun pääsee mökille ulkotarhaan ja ahdistus tipotiessään, valjaita ei tosin suostu käyttämään.

      Lainaa

    46. Tulos: +34 (34 ääntä)
      Tonzo: Hyvin passaa tuo Ann olemaan täältäpäin yks jolla on paikallisessa myyntisivustossa facessa vähän väliä myynnissä uusia pentuja 100e/kpl. Ihmetelly tätä touhua pitkän aikaa. Välillä tai olla jotain persialaista ja maatiais kissan sekotusta 200e/kpl. Nytpä tais tuo touhu selvitä miten voi kokoajan olla pentuja.
      Oletko tehnyt ilmon tästä tyypistä?

      Lainaa

    47. Tulos: +8 (14 ääntä)
      No jaa: Kyllä itseäni ainakin pistää vihaksi, kun ihmiset myy ilmaiseksi saamiaan eläimiä heti eteenpäin. On niin vaikeaa muutenkin saada kissaa PK-seudulta tai mistään Keski-Suomea etelämmästä. Kokemusta on, kun yritin löytää omalle kissalleni kaveria. Karmeat ristikuulustelut jokaiselta taholta, hintaa maatiaispennuilla 100-200 euroa. Vaikka olisi ollut valmis maksamaan niin ristikuulustelun päätteeksi tuli aina joko vastaus joo ei me nyt kuitenkaan sulle myydä ku sulla ei oo tarpeeks kokemusta/ikää tai ei vastausta ollenkaan. Jotenkin jäi kismittämään se, että miten esim. minun parisuhdetilanteeli kuuluu kissan ottamiseen. Se tuntui jotenkin olevan aika yleinen kysymys mitä näiltä “myyjiltä” löytyi.
      Tästä kaikesta voit juurikin syyttää näitä Ann nimisiä kuspäitä.

      Lainaa

    48. Tulos: +28 (28 ääntä)
      Tonzo: Hyvin passaa tuo Ann olemaan täältäpäin yks jolla on paikallisessa myyntisivustossa facessa vähän väliä myynnissä uusia pentuja 100e/kpl. Ihmetelly tätä touhua pitkän aikaa. Välillä tai olla jotain persialaista ja maatiais kissan sekotusta 200e/kpl. Nytpä tais tuo touhu selvitä miten voi kokoajan olla pentuja.
      Myös minä olen seuraillut tuon Annin touhuja syksyn mittaan, kun itselleni kissanpentua etsin. Kaikista seuraamistani ryhmistä löytyi häneltä useita ilmoituksia eri ikäisistä kissoista, niin se kiinnitti huomioni. Törkeää toimintaa! :/

      Lainaa

    49. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Muramies: Uhhuh, hurja määrä. Siis Virossahan on jotain 1 miljoonaa ihmistä, eli peljästään löytökissoja on puolet siitä määrästä? Ja tämä satsi vaihtuu vuosittain! Kotikissat siihen vielä päälle niin sielä on varmaan miljardeja kissoja! Ihan heikottaa jos rupeaa oikein miettimään tätä.
      En tiedä Viron kokonaislukua kissojen suhteen, eli juuri näitä jo kodin omaavien kissojen lukumääriä... Mutta jos jo löytökissoja vuosittain on sen puoli miljoonaa, niin uskalla edes ajatella, että kuinka monta kissaa koko maassa on..

      Lainaa

    50. Tulos: +25 (25 ääntä)
      gtrtr: Minäkin luulin näin aikani kunnes kissani ahdistui ja alkoi merkkailemaan ympäri kämppää. Rentoutui silminnähden kun pääsee mökille ulkotarhaan ja ahdistus tipotiessään, valjaita ei tosin suostu käyttämään.
      Sehän riippuu täysin kissasta,virikeiden järjestäminen on muutakin kuin ulos pääsy. Jos oot kattonu sitä kissakuiskaaja ohjelmaa niin monet ongelmat poistuu sillä että kissalle tehdään kiipeily tilaa ja turvallisia paikkoja mihin mennä jos ei halua seurustella.

      Lainaa

    51. Tulos: +19 (25 ääntä)
      En luota ihmiseen, joka ei pidä eläimistä. Musta sielu.

      Lainaa

    52. Ilmajokinen 1.2.2018 20:27
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Mustalaisnaamio: No ne on kato etelä-pohojalaasia.
      Kyseinen ryhmä ei ollut kissaryhmä, vaan ilmajoen kunnan yleinen ryhmä.

      Lainaa

    53. Partamuumi 2.2.2018 15:13
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Olipa positiivista huomata näinkin monen kommentoijan liputtavan löytöeläintalojen puolesta. Toivottavasti ihmisten mielipiteet ja asenteet kissoista pikkuhiljaa muuttuvat, eikä kissoja enää jätetä leikkauttamatta tai oman onnensa nojaan. Itse juuri pari viikkoa sitten jouduin sanomaan hyvästit kissalle, jonka minä ja mieheni otimme ulkoa hoiviimme loppusyksystä, kun ilmat kylmenivät. Valitettavasti tälle kissalle oli jo ehtinyt aiheutua munuaisvaurio, ilmeisesti juuri ulkona ravinnotta ja juomatta elämisestä johtuen.

      Lainaa

    54. Tulos: -6 (8 ääntä)
      No jaa: Kyllä itseäni ainakin pistää vihaksi, kun ihmiset myy ilmaiseksi saamiaan eläimiä heti eteenpäin. On niin vaikeaa muutenkin saada kissaa PK-seudulta tai mistään Keski-Suomea etelämmästä. Kokemusta on, kun yritin löytää omalle kissalleni kaveria. Karmeat ristikuulustelut jokaiselta taholta, hintaa maatiaispennuilla 100-200 euroa. Vaikka olisi ollut valmis maksamaan niin ristikuulustelun päätteeksi tuli aina joko vastaus joo ei me nyt kuitenkaan sulle myydä ku sulla ei oo tarpeeks kokemusta/ikää tai ei vastausta ollenkaan. Jotenkin jäi kismittämään se, että miten esim. minun parisuhdetilanteeli kuuluu kissan ottamiseen. Se tuntui jotenkin olevan aika yleinen kysymys mitä näiltä “myyjiltä” löytyi.
      Kannattaa muuttaa oikeasti pois helsingistä. Tulisit ihmisten pariin ja tajuaisit, että muualla on asiat paremmin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kissat, kuva, leikkaus, myrkky, kissanminttu, myynti, myydä, vaiva

  • Uusimmat

  • Kategoriat