Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Akuutti asia

Tilanne on hengenvaarallinen ja erittäin kiireellinen, muttei akuutti.
Taustatietoja: Keskustelun aiheena on Järvenpään terveyspalvelut, joihin saa netistä kiireettömän ajanvarauksen kahden kuukauden päähän. Akuutti asia

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 45 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +862 (876 ääntä)
      Koko tämä keskustelu on tosi hahhaaa.

      Lainaa

    2. TheDeerHunter 27.6.2017 1:17
      Tulos: +751 (755 ääntä)
      Tota, en nyt kyllä ihan pysynyt Katjan järjenjuoksussa mukana..

      Lainaa

    3. ihanoikeesti 27.6.2017 1:22
      Tulos: +688 (688 ääntä)
      mikä siinä aina on ettei voi ottaa hyvää vinkkiä vastaan ilman mielenpahottamista?

      Lainaa

    4. Tulos: +416 (420 ääntä)
      TheDeerHunter: Tota, en nyt kyllä ihan pysynyt Katjan järjenjuoksussa mukana..
      Kaikesta päätellen Katja ei tainnut itsekään pysyä mukana...

      Lainaa

    5. Tulos: +446 (500 ääntä)
      Katjan tila kuulostaa lähinnä akuutilta aivosyövältä.

      Lainaa

    6. Tulos: +331 (337 ääntä)
      Katjan marttyyriviitta näkyy tänne Jyväskylään asti. Hahhaaa.

      Lainaa

    7. KaroliinaCZ 27.6.2017 1:29
      Tulos: +129 (153 ääntä)
      Katjan ei kyllä ainakaan aivosyöpää tarvitse pelätä.

      Lainaa

    8. Tulos: +11 (47 ääntä)
      Mitä nyt taas?

      Lainaa

    9. Tulos: +241 (253 ääntä)
      Joko pahan laatuinen luulosairaus tai pakko-olla-oikeassa-syndrooma. Mites ne Järvenpään mielenterveyspalvelut toimii?

      Lainaa

    10. purppurakruunu 27.6.2017 2:19
      Tulos: +74 (88 ääntä)
      Enpäs tiennyt, että on mahdollista jatkaa Facebook-keskustelua jopa kymmenen kommentin ajan pelkät emojit lukemalla.

      Lainaa

    11. Tulos: +238 (242 ääntä)
      Katja taisi lääkäriajan sijasta kaivata huomiota ja sääliä. Suuttui kun saikin asiallisia neuvoja.

      Lainaa

    12. Tulos: +385 (385 ääntä)
      Minulla on vahva aavistus että Katja ei ymmärrä sanan "akuutti" merkitystä.

      Lainaa

    13. Tulos: +91 (91 ääntä)
      sekaani: Joko pahan laatuinen luulosairaus tai pakko-olla-oikeassa-syndrooma. Mites ne Järvenpään mielenterveyspalvelut toimii?
      Saman katon alla niinkuin tuossa tuli jo selväksi

      Lainaa

    14. Tulos: +149 (177 ääntä)
      Katja ei kyllä hoida tätä hommaa asianmukaisesti, mutta huolenaihe on kyllä ihan oikea. Ärsyttää, kun lääkäriinpääsyn vaihtoehdot ovat joko huomenaamulla tai kahden kuukauden päästä. Ei ole kivaa kuormittaa päivystystä asialla, joka ei ole päivystysluontoinen, mutta minkäs teet, jos ei sen kanssa kestä kahtakaan kuukautta odottaa. Ja eikö se ole niinkin, että työpoissaolon oikeuttava lappunen pitää monesti hakea päivystyksestä? "Joo tuli taas se pikku ihottuma peppuun, johon minulla kyllä on jo vaarattomuuden todentava diagnoosi ja kotona lääkityskin, mutta pitipä silti tulla näyttämään sitä taas tänne, että voin ottaa tarvitsemani vapaapäivän istumatyöstäni."

      Lainaa

    15. Tulos: +122 (130 ääntä)
      Audrey: Minulla on vahva aavistus että Katja ei ymmärrä sanan “akuutti” merkitystä.
      Jep. Ilmeisesti ymmärsi sen synonyyminä "ei-kiireelliselle".

      Lainaa

    16. Tulos: -91 (127 ääntä)
      Akuutti tarkoittanee kiireellistä ja ajankohtaista, mutta minua suunnattomasti risoo tuo lääketieteellinen kieli, josta tavallinen tallaaja ei tajua mitään. Mistä sen tietää, pitääkö vaivansa kanssa hakeutua geriatrian, foniatrian, psykiatrian, fysiatrian, endogrinologian, gastroenterologian, nefrologian vai endoskopian poliklinikalle? Lukeehan se lähetteessä, mutta silti.

      Lainaa

    17. Tulos: +32 (64 ääntä)
      Monet käyvät työterveyshuollossa näyttämässä peppuaan.
      Kala: Katja ei kyllä hoida tätä hommaa asianmukaisesti, mutta huolenaihe on kyllä ihan oikea. Ärsyttää, kun lääkäriinpääsyn vaihtoehdot ovat joko huomenaamulla tai kahden kuukauden päästä. Ei ole kivaa kuormittaa päivystystä asialla, joka ei ole päivystysluontoinen, mutta minkäs teet, jos ei sen kanssa kestä kahtakaan kuukautta odottaa. Ja eikö se ole niinkin, että työpoissaolon oikeuttava lappunen pitää monesti hakea päivystyksestä? “Joo tuli taas se pikku ihottuma peppuun, johon minulla kyllä on jo vaarattomuuden todentava diagnoosi ja kotona lääkityskin, mutta pitipä silti tulla näyttämään sitä taas tänne, että voin ottaa tarvitsemani vapaapäivän istumatyöstäni.”

      Lainaa

    18. Hyvä Katja! 27.6.2017 9:12
      Tulos: -131 (159 ääntä)
      Katja on kyllä ihan oikeassa, Sara tässä se "bimbo" on. Jos on jalka kipeä, se voi hyvin odottaa pari päivää ettei vie tilaa niiltä ketkä tarvitsee ajan juuri tänään, mutta ei voi odottaa kahta kuukautta. Naurettavaa laittaa päivystysjonoon kiireettömät. Mikä asia edes on sellainen johon varaisi lääkäriajan kahden kuukauden päähän?

      Lainaa

    19. Tulos: -13 (51 ääntä)
      Kala: Katja ei kyllä hoida tätä hommaa asianmukaisesti, mutta huolenaihe on kyllä ihan oikea. Ärsyttää, kun lääkäriinpääsyn vaihtoehdot ovat joko huomenaamulla tai kahden kuukauden päästä. Ei ole kivaa kuormittaa päivystystä asialla, joka ei ole päivystysluontoinen, mutta minkäs teet, jos ei sen kanssa kestä kahtakaan kuukautta odottaa. Ja eikö se ole niinkin, että työpoissaolon oikeuttava lappunen pitää monesti hakea päivystyksestä? “Joo tuli taas se pikku ihottuma peppuun, johon minulla kyllä on jo vaarattomuuden todentava diagnoosi ja kotona lääkityskin, mutta pitipä silti tulla näyttämään sitä taas tänne, että voin ottaa tarvitsemani vapaapäivän istumatyöstäni.”
      Noh, niin. Päivystyshän tarkoittaa sitä itseään, vähän kuin 24/7 kahvila. Kyllä sinne saa ja pitää mennä mistä asiasta tahansa mihin lääkäriä tarvitsee, on ne kaiken nähny.. van kai se hämää tuo nimitys että pitäs olla joku "oikee" hätä et voi mennä. Ja onhan se päivystävä sairaanhoitaja aina jolle voi soittaa ja nykyään saa lääkärin ihan netissä chättäämällä kii ?

      Lainaa

    20. Tulos: +78 (84 ääntä)
      Jotenkin tuntuu että Katja ei taida tietää mitä akuutti tarkoittaa ja sekoittaa jo sillä asiaansa.

      Lainaa

    21. Tulos: +55 (59 ääntä)
      Aina kun koti-ikava iskee, ei tarvitse tehda muuta kun lukea naita Jarvenpaa-ryhman juttuja. Ei teekkaan enaa niin kovasti mieli menna kaymaan.

      Lainaa

    22. Tulos: +113 (113 ääntä)
      Hyvä Katja!: Katja on kyllä ihan oikeassa, Sara tässä se “bimbo” on. Jos on jalka kipeä, se voi hyvin odottaa pari päivää ettei vie tilaa niiltä ketkä tarvitsee ajan juuri tänään, mutta ei voi odottaa kahta kuukautta. Naurettavaa laittaa päivystysjonoon kiireettömät. Mikä asia edes on sellainen johon varaisi lääkäriajan kahden kuukauden päähän?
      no vaikka e-pillerireseptin uusiminen, tai jonkun pysyvän sairauden kontrollikäynti, tai vaikka se luomen poisto.

      Lainaa

    23. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Ippe: Monet käyvät työterveyshuollossa näyttämässä peppuaan.
      Eipä kaikilla ole toimivaa työterveydenhuoltoa. Itse oon isohkolla kaupungilla töissä ja meillä ei pääse flunssassa työterveyteen ollenkaan, jonoa kolme kuukautta.

      Lainaa

    24. Tulos: +69 (79 ääntä)
      Kala: Katja ei kyllä hoida tätä hommaa asianmukaisesti, mutta huolenaihe on kyllä ihan oikea. Ärsyttää, kun lääkäriinpääsyn vaihtoehdot ovat joko huomenaamulla tai kahden kuukauden päästä. Ei ole kivaa kuormittaa päivystystä asialla, joka ei ole päivystysluontoinen, mutta minkäs teet, jos ei sen kanssa kestä kahtakaan kuukautta odottaa. Ja eikö se ole niinkin, että työpoissaolon oikeuttava lappunen pitää monesti hakea päivystyksestä? “Joo tuli taas se pikku ihottuma peppuun, johon minulla kyllä on jo vaarattomuuden todentava diagnoosi ja kotona lääkityskin, mutta pitipä silti tulla näyttämään sitä taas tänne, että voin ottaa tarvitsemani vapaapäivän istumatyöstäni.”
      Olet kyllä oikeassa, tämä päivystys tai kaksi kuukautta -systeemi on naurettava. Ongelmaahan ei ole jos on työterveyshuolto tai pääsy opiskelijain terveydenhuoltoon, mutta jos sattuu tipahtamaan siihen väliin niin sitten ongelma todellakin on. Kun en vielä ollut työterveydenhuollon piirissä sain korvatulehduksen -simppelin antibioottireseptin olisi saanut arvauskeskuksesta kuuden viikon päästä. Toisaalta oikein päivystykseenkään viitsi mennä kahdeksaksi tunniksi venaamaan, kun tietysti ne joilla on raajoja irtipoikki priorisoidaan, kuten oikein onkin. Onneksi yksityiselle pääsee saman päivän aikana, mutta siinä vaiheessa alkaa ottaa pannuun ja tehdä mieli äänestää Kokoomusta kun saa sekä maksaa julkisen terveydenhuollon veroistaan, että oman terveydenhuoltonsa.(Älkää huoliko, en äänestänyt Kokoomusta. Mutta ketutti).

      Lainaa

    25. Tulos: +35 (49 ääntä)
      Ippe: Monet käyvät työterveyshuollossa näyttämässä peppuaan.
      Niin ja toiset tekevät vuorotyötä, mutta työterveys toimii vain kahdeksasta neljään arkisin...

      Lainaa

    26. Tulos: +73 (73 ääntä)
      Btw: Noh, niin. Päivystyshän tarkoittaa sitä itseään, vähän kuin 24/7 kahvila. Kyllä sinne saa ja pitää mennä mistä asiasta tahansa mihin lääkäriä tarvitsee, on ne kaiken nähny.. van kai se hämää tuo nimitys että pitäs olla joku “oikee” hätä et voi mennä. Ja onhan se päivystävä sairaanhoitaja aina jolle voi soittaa ja nykyään saa lääkärin ihan netissä chättäämällä kii ?
      Päivystys on kiireellisille asioille, eikä sinne mennä ihan mistä tahansa asiasta. Pitkään jatkunutta aknea, vartalon liikakarvoitusta tai painonhallinnan opastusta ei mennä hoidattamaan päivystykseen, vaan niille varataan kiireetön aika. Päivystykseen mennään kiireellisten vaivojen kanssa, olivat ne sitten miten pieniä tai suuria asioita tahansa. Selittämätön rintakipu, sisälle juuttunut tamponi, raajan irtoaminen tai yli vartin kestävä nenäverenvuoto ovat syitä mennä päivystykseen (tai soittaa ambulanssi, tilanteesta riippuen). Jos vaikka varvas on hellittämättömästi kipeä niin, että kävely on hieman epämukavaa, ei kyseessä ole päivystysluontoinen asia, mutta ei lääkäriin pääsyä pitäisi joutua sen kanssa kuukausiakaan odottamaan. Päivystävä sairaanhoitaja on käsittääkseni se, joka arvioi, tarvitseeko henkilön tavata päivystävää lääkäriä. Eli sillä ei siis ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Chattilääkärit taas eivät voi ruudun takaa tehdä yhtään mitään.

      Lainaa

    27. Tulos: +26 (26 ääntä)
      Kannattaa käydä kattelemassa tota Järvenpää ryhmää. Meno on aina samanlaista. Vaikka Järvenpääläinen olenkin niin tuohon ryhmään en litty vaikka aseella uhattaisi.

      Lainaa

    28. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Vielä, ei viellä...

      Lainaa

    29. Tulos: +21 (23 ääntä)
      sekaani: Joko pahan laatuinen luulosairaus tai pakko-olla-oikeassa-syndrooma. Mites ne Järvenpään mielenterveyspalvelut toimii?
      Kehnosti, sanoisin... kaupungilla tulee jatkuvasti vastaan mitä erikoisempia hiihtäjiä :D

      Lainaa

    30. Tulos: +16 (36 ääntä)
      Sannni: Olet kyllä oikeassa, tämä päivystys tai kaksi kuukautta -systeemi on naurettava. Ongelmaahan ei ole jos on työterveyshuolto tai pääsy opiskelijain terveydenhuoltoon, mutta jos sattuu tipahtamaan siihen väliin niin sitten ongelma todellakin on. Kun en vielä ollut työterveydenhuollon piirissä sain korvatulehduksen -simppelin antibioottireseptin olisi saanut arvauskeskuksesta kuuden viikon päästä. Toisaalta oikein päivystykseenkään viitsi mennä kahdeksaksi tunniksi venaamaan, kun tietysti ne joilla on raajoja irtipoikki priorisoidaan, kuten oikein onkin. Onneksi yksityiselle pääsee saman päivän aikana, mutta siinä vaiheessa alkaa ottaa pannuun ja tehdä mieli äänestää Kokoomusta kun saa sekä maksaa julkisen terveydenhuollon veroistaan, että oman terveydenhuoltonsa.(Älkää huoliko, en äänestänyt Kokoomusta. Mutta ketutti).
      Onneksi et sitä antibioottia saanut, korvatulehdus paranee yleensä ilmankin. Säästyipähän maailma antibioottiresistenssiltä edes yhden kuurin verran

      Lainaa

    31. Tulos: +49 (55 ääntä)
      Meneekö teillä nyt ensiapupoliklinikat ja päivystykset sekasin? Ainakin täälläpäin on terveyskeskuspäivystys ja ensiapupoli erikseen, että ei tarvii miettiä viekö mun korvatulehdus nyt joltakulta vuoron vaik siellä on raajat irti. Ei sinne päivystykseen tarvii mitään hengenhätää olla, kunhan on akuutti ongelma -- esim. korvatulehdus, epäilty syöpä, hellittämätön päänsärky, jne. Vähän outo asenne tää että päivystykseen ei sais mennä jos ei oo jotain "oikeeta" ongelmaa. Sen mä ymmärrän jos jotakuta ottaa päähän odottaa siellä päivystyksessä, koska siitä usein kyllä tulee se parin tunnin reissu (en oo kyllä koskaan joutunu kolmea tuntia pidempään istumaan päivystyksessä), mutta sinne vaan joku kirja tai läppäri mukaan ni siitä voi saada jotain iloaki/hyötyä irti. Ja mitä tulee Kokoomuksen äänestämiseen, ni asun just nyt Jenkeissä eli yksityiset lääkärit on se ainoa vaihtoehto. Ja kappas kummaa, silti se on se ihan sama juttu että joko saa odottaa kaks kuukautta tai sit menee päivystykseen istumaan pariks tunniks. Ainoo ero on että päivystys menee kiinni illalla, ja aina ku terveysvakuutus vaihtuu ni pitää vaihtaa lääkäriä. Niin ja jokainen reissu on $40 kipale, plus sitte tietty mitä lääkkeitä tai verikokeita siihen tulee päälle. En voi suositella terveydenhuollon yksityistämistä.

      Lainaa

    32. Tulos: +3 (19 ääntä)
      tiril: no vaikka e-pillerireseptin uusiminen, tai jonkun pysyvän sairauden kontrollikäynti, tai vaikka se luomen poisto.
      Voisiko joku selittää tyhmälle miksi se e-pilleriresepti pitäisi käydä lääkärillä uusimassa? Gynekäynnin yhteydessä toki voi pyytää uusimista, mutta miksi reseptiä varten menisi gynelle? Kannasta vain uusintapyyntö menemään. Ennen vanhaa onnistui kun kävi täyttämässä uusintapyyntölappusen terveyskeskuksessa. Onko näissä paikkakuntakohtaisia eroja? t. Pillereitä kohta 10 vuotta käyttänyt, ikinä en ole reseptejä käynyt lääkärillä uusimassa

      Lainaa

    33. Tulos: -18 (24 ääntä)
      No voi byhää, mene yksityiselle. Niin mäkin joudun siellä juoksemaan.

      Lainaa

    34. Tulos: +26 (30 ääntä)
      Siis vaika katja ei nyt ihan pointtiaan oikein ilmaissut niin eihän siinä ole mitään järkeä, että vaihtoehdot on joko että varaa ajan kahden kuukauden päähän tai menee päivystykseen istumaan parhaimmillaan viideksi tunniksi, että saa esim antibiootit virtsatientulehdukseen jonka oireet about jokainen nainen tunnistaa. Suomen terveyssysteemi on ihan perseestä näissä tapauksissa... Ulkomailla asuessani on tullut julkisten terveyspalvelujen suhteen paljon viisaampia ratkaisuja. Esim. espanjassa päivystykseen mennään silloin jos on oikeasti akuutti hätä, pää auki tai jotain. Ja ajanvarauksella terveyskeskuksesta saa ajan yleensä samalle tai seuraavalle päivälle vaikka jos tarvitsee antibiootit tai jotain. Paljon fiksumpi systeemi ja kaikki julkista.

      Lainaa

    35. Järvenpääläinen 28.6.2017 15:36
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      repo: Siis vaika katja ei nyt ihan pointtiaan oikein ilmaissut niin eihän siinä ole mitään järkeä, että vaihtoehdot on joko että varaa ajan kahden kuukauden päähän tai menee päivystykseen istumaan parhaimmillaan viideksi tunniksi, että saa esim antibiootit virtsatientulehdukseen jonka oireet about jokainen nainen tunnistaa. Suomen terveyssysteemi on ihan perseestä näissä tapauksissa… Ulkomailla asuessani on tullut julkisten terveyspalvelujen suhteen paljon viisaampia ratkaisuja. Esim. espanjassa päivystykseen mennään silloin jos on oikeasti akuutti hätä, pää auki tai jotain. Ja ajanvarauksella terveyskeskuksesta saa ajan yleensä samalle tai seuraavalle päivälle vaikka jos tarvitsee antibiootit tai jotain. Paljon fiksumpi systeemi ja kaikki julkista.
      Olen kanssasi ihan samaa mieltä, mutta esimerkkiisi; Kyllä täällä saa antibioottikuurin ihan puhelinsoitollakin jos oireet on selvät.

      Lainaa

    36. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Sannni: Olet kyllä oikeassa, tämä päivystys tai kaksi kuukautta -systeemi on naurettava. Ongelmaahan ei ole jos on työterveyshuolto tai pääsy opiskelijain terveydenhuoltoon, mutta jos sattuu tipahtamaan siihen väliin niin sitten ongelma todellakin on. Kun en vielä ollut työterveydenhuollon piirissä sain korvatulehduksen -simppelin antibioottireseptin olisi saanut arvauskeskuksesta kuuden viikon päästä. Toisaalta oikein päivystykseenkään viitsi mennä kahdeksaksi tunniksi venaamaan, kun tietysti ne joilla on raajoja irtipoikki priorisoidaan, kuten oikein onkin. Onneksi yksityiselle pääsee saman päivän aikana, mutta siinä vaiheessa alkaa ottaa pannuun ja tehdä mieli äänestää Kokoomusta kun saa sekä maksaa julkisen terveydenhuollon veroistaan, että oman terveydenhuoltonsa.(Älkää huoliko, en äänestänyt Kokoomusta. Mutta ketutti).
      Sori tyhmä kysymys, mutta en seuraa politiikkaa enkä siis ymmärrä siitä mitään: Miten Kokoomus tuon ongelman ratkaisisi?

      Lainaa

    37. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Mitä tuo "jokaisen järvenpääläisen pitäisi olla huolissaan" oikein tarkoitti?

      Lainaa

    38. Tulos: +23 (29 ääntä)
      PASANDERi: Mitä tuo “jokaisen järvenpääläisen pitäisi olla huolissaan” oikein tarkoitti?
      Järvenpääläisenä tiedän, että me Järvenpään kansakuntana olemme erittäin huolissamme Katjalle ilmestyneistä luomista. Asiasta on pidetty palaveria jo Facebookissa ja olemme järjestäytyneet vastustamaan tätä ikävää kehitystä. Luomet pois! On uuden hallituskauden tunnuslause.

      Lainaa

    39. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Kala: Päivystys on kiireellisille asioille, eikä sinne mennä ihan mistä tahansa asiasta. Pitkään jatkunutta aknea, vartalon liikakarvoitusta tai painonhallinnan opastusta ei mennä hoidattamaan päivystykseen, vaan niille varataan kiireetön aika. Päivystykseen mennään kiireellisten vaivojen kanssa, olivat ne sitten miten pieniä tai suuria asioita tahansa. Selittämätön rintakipu, sisälle juuttunut tamponi, raajan irtoaminen tai yli vartin kestävä nenäverenvuoto ovat syitä mennä päivystykseen (tai soittaa ambulanssi, tilanteesta riippuen). Jos vaikka varvas on hellittämättömästi kipeä niin, että kävely on hieman epämukavaa, ei kyseessä ole päivystysluontoinen asia, mutta ei lääkäriin pääsyä pitäisi joutua sen kanssa kuukausiakaan odottamaan. Päivystävä sairaanhoitaja on käsittääkseni se, joka arvioi, tarvitseeko henkilön tavata päivystävää lääkäriä. Eli sillä ei siis ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Chattilääkärit taas eivät voi ruudun takaa tehdä yhtään mitään.
      Niin? Ei tätä näin vaikeasti tarvitse ajatella. Jos _sinusta_ tuntuu että on akuutti hätä mene tai soita sairaalaan. Tuskin ne pois ajaa. Just tämän takia kun näin vaikeasti ja jokaisen itse tulisi osata arvoida minne voi mennä apua kysymään aiheuttaa näitä fb mokan tyylisiä aivopieruja.

      Lainaa

    40. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Viime marraskuussa heräsin yöllä kovaan selkäkipuun. Sain kuitenkin uudelleen unenpäästä kiinni. Herätessäni maha oli todella kipeä ja minua huimasi. Soitin lääkärille. En kuitenkaan saanut heti aikaa, koska pitäisi jättää soittopyyntö (onneksi ei tarvitse nykyään enää jonottaa!) heti kahdeksan jälkeen. Sain kuitenkin soittoajan lääkärille. Lääkäri käski soittaa päivystykseen ja sanoi soittavansa puolentunnin päästä takaisin. Soitin päivystykseen, mutta sieltä kuului vain viesti, että päivystys aukeaa vasta kolmelta ja sitä ennen on käytettävä terveyskeskuksen palveluita. Kumma ettei lääkäri tätä tiennyt. No, lääkäri soitti ja sain päivän viimeisen ajan, jota ennen kävin labrassa. Labratuloksista ei selvinnyt mitään, eikä myöskään lääkärin tutkimuksista, joten sain lähetteen päivystykseen. Siellä kävin vielä 2 kertaa verikokeissa ja 2 kertaa tutkimuksissa (6 tunnin aikana...). Mitään ei selvinnyt ja minut kotiutettiin yhdeksän maissa illalla, koska vatsakipu oli jo siinä kohtaa kadonnut lähes kokonaan. Ei ollut kyllä elämäni paras perjantai...

      Lainaa

    41. Tulos: +19 (19 ääntä)
      tuutuu: Voisiko joku selittää tyhmälle miksi se e-pilleriresepti pitäisi käydä lääkärillä uusimassa? Gynekäynnin yhteydessä toki voi pyytää uusimista, mutta miksi reseptiä varten menisi gynelle? Kannasta vain uusintapyyntö menemään. Ennen vanhaa onnistui kun kävi täyttämässä uusintapyyntölappusen terveyskeskuksessa. Onko näissä paikkakuntakohtaisia eroja? t. Pillereitä kohta 10 vuotta käyttänyt, ikinä en ole reseptejä käynyt lääkärillä uusimassa
      Mitäh? Itse käyttänyt myös 10 vuotta ja YTHS:llä vaadittiin uusintaa varten gynen tarkastus ja PAPA aina kahden vuoden välein. Kunnallisella ilmeisesti viiden vuoden välein tms.

      Lainaa

    42. Tulos: +21 (21 ääntä)
      Btw: Niin? Ei tätä näin vaikeasti tarvitse ajatella. Jos _sinusta_ tuntuu että on akuutti hätä mene tai soita sairaalaan. Tuskin ne pois ajaa. Just tämän takia kun näin vaikeasti ja jokaisen itse tulisi osata arvoida minne voi mennä apua kysymään aiheuttaa näitä fb mokan tyylisiä aivopieruja.
      Mutta itsehän väitit, että päivystykseen pitäisi mennä minkä tahansa vaivan kanssa. Ei minulla ole tämän asian ajattelemisen kanssa ongelmia, minä vain korjasin sitä mitä itse sanoit. Jos joku väittää, että päivystykseen tulee mennä ihan minkä tahansa asian vuoksi (mikä sisältää mm. ne liikakarvoitukset ja painonhallinnat), niin enhän minä voi tietää, onko tuo henkilö asiasta vähän pihalla vai paljon pihalla. Siksi on tarpeen selittää asia hyvin yksityiskohtaisesti, siltä varalta että henkilö olisi aivan täysin pihalla. Ei kyse ole mistään vaikeasta ajattelusta, kun kyllähän jokaisen pitäisi ymmmärtää, mistä asioista mennään päivystykseen ja mistä ei. Kun tuon ajatuksen muodostaa sanoiksi, tulee siitä kuitenkin pitkä teksti. Älä sekoita pituutta monimutkaisuuteen. Yritin vain ilmaista asian täsmällisesti, koska vaikutti siltä, että sinulla saattaa olla tästä täydellisen väärä käsitys.

      Lainaa

    43. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Syöpäni sai tästä ihosyövän.

      Lainaa

    44. keijokeiju 3.7.2017 9:40
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      huoh: Vielä, ei viellä…
      kiitti kettu!

      Lainaa

    45. bananaforscale 13.6.2018 10:40
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      TheDeerHunter: Tota, en nyt kyllä ihan pysynyt Katjan järjenjuoksussa mukana..
      Ei se mitään, ei pysy Katjakaan.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: akuutti, syöpä, luomi, luomen poisto, terveyskeskus, Järvenpää