Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Aiheelliset linkit

Kyllä Facebook tietää mistä on kyse.
Taustatietoja: Facebook ehdottaa aiheeseen liittyviä linkkejä automaattisesti, joskus huvittavin tuloksin. Aiheelliset linkit

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 48 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +74 (380 ääntä)
      Jänispata on muuten nannaa :P

      Lainaa

    2. Tulos: +244 (272 ääntä)
      Miä otan pupun!

      Lainaa

    3. Tulos: +491 (517 ääntä)
      Siis soitetaanko ubereista vai ei?

      Lainaa

    4. ystävällinen 18.2.2016 1:56
      Tulos: -654 (782 ääntä)
      kekkula: Jänispata on muuten nannaa
      Senkin raakapaska ei luonnon eläimiä saa syödä hemmetti että sinunlaiset ihmisjätteet pistää vihaksi!! Miten raaka julma ja sydämetön voi ihminen olla :(

      Lainaa

    5. Tulos: +726 (788 ääntä)
      ystävällinen: Senkin raakapaska ei luonnon eläimiä saa syödä hemmetti että sinunlaiset ihmisjätteet pistää vihaksi!! Miten raaka julma ja sydämetön voi ihminen olla
      Ahaa, eli ei-luonnossa eläviä eläimiä saa kuitenkin syödä. Täääänne kisu kisu kisu...

      Lainaa

    6. Tulos: +66 (110 ääntä)
      Ssara: Siis soitetaanko ubereista vai ei?
      Ei?

      Lainaa

    7. Tulos: +103 (133 ääntä)
      No nyt oli kerrankin hauskoja!

      Lainaa

    8. Tulos: +56 (68 ääntä)
      Miss K: Ahaa, eli ei-luonnossa eläviä eläimiä saa kuitenkin syödä. Täääänne kisu kisu kisu…
      Jotenkin tuli tämä video mieleen tästä kommentista = http://youtu.be/aFl5lz6Bsug Anteeksi, en voinut vastustaa! :D

      Lainaa

    9. Tulos: +112 (126 ääntä)
      Jos joku muukin etsi tätä yhtä uutista, se on tässä: http://www.lappeenrannanuutiset.fi/artikkeli/340697-yliopiston-miesopiskelijoilla-ongelma-tyttoystavaa-ei-voi-loytaa-mitenkaan Pitäisi varmaan lähtee Lappeenrantaan. Onko mukava paikka?

      Lainaa

    10. Tulos: +81 (95 ääntä)
      Diginaali: Ei?
      Tulkitsisin niin, että uber-kuskeista ilmoitus poliisille, mutta ei hätänumeron kautta, kun kyseessä ei kerran ole hätätilanne.

      Lainaa

    11. totuudensana 18.2.2016 6:19
      Tulos: +149 (153 ääntä)
      Tonnikalapizzoja tarjouksessa, _saattaa_ sisältää tonnikalaa

      Lainaa

    12. Mother of Vile Excrement 18.2.2016 7:26
      Tulos: +190 (218 ääntä)
      Suurimmalla osalla teekkareista persoona on tehokkain ehkäisyväline.

      Lainaa

    13. Tulos: +15 (39 ääntä)
      Ssara: Siis soitetaanko ubereista vai ei?
      No ei, elleivät ne ryöstä pankkia tms. Oikeampi käräytysosoite voisi olla verottaja.fi, koska toimintaa tehdään pimeästi ja verot jäävät maksamatta. Kuskin henkilöllisyys pitää selvittää ja sehän selviään rekisteritunnuksella.

      Lainaa

    14. Tulos: +9 (73 ääntä)
      kekkula: Jänispata on muuten nannaa
      Lihat saa helposti kun vastaa tommoseen "annetaan kani" ilmoitukseen.

      Lainaa

    15. Tulos: -78 (158 ääntä)
      Voisin ottaa tuon jänön ihan vain jänispataa varten. Muutenkin rentouttavaa touhua vuolla puukolla jäniksen luista kaikki liha talteen ja tuon kokoluokan pupujussin tassuista saa kunnon onnenamuletitkin vaikkapa joululahjaksi annettavaksi!

      Lainaa

    16. totuuden_torvi 18.2.2016 9:25
      Tulos: +10 (166 ääntä)
      ystävällinen: Senkin raakapaska ei luonnon eläimiä saa syödä hemmetti että sinunlaiset ihmisjätteet pistää vihaksi!! Miten raaka julma ja sydämetön voi ihminen olla
      Pakko laittaa kommentti noin kahden vuoden tauon jälkeen: Tuo vouhkaaminen turkiksista tai metsästyksestä on aivan turhaa. Ymmärrän, että jotkut ihmiset on enemmän eläinrakkaita kuin toiset, mutta ei Suomessa kuitenkaan koiria tai kissoja syödä (tai ehkä syödään, mutta ei me sitä tiietä). Ihminen on vuosituhansia metsästäny ja entä jos ei metsästäisi? Esim. juuri pupu panee sitä tahtia, että elukat valtais koko maapallon, kolarit lisääntyis jos hirviä ei metsästä jne., jne. Sitten nämä turkistarhauksen vastustajat. Siitä minäkin olen samaa mieltä, etteikö niille eläimille voisi sentään luoda vähintään menettelevät olosuhteet. Ei sen majoituksen tarvitse hotellitasoa olla, mutta rääkkäystä ei tarvitse sallia. Vaikkapa minkkejä tai kärppiä, kun vapautetaan luontoon niin ne tappaa lintuja ja muita pikku elukoita. Niillä itellään ei ole luontaisia vihollisia täällä eivätkä kuulu alunperin Suomen luontoon. Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta jotakin asioita vois miettiä vähän laajemmalla ajattululla kuin lemmieläinrakkain-silmin. Aamen.

      Lainaa

    17. totuuden_torvi 18.2.2016 9:30
      Tulos: -55 (127 ääntä)
      totuuden_torvi: Pakko laittaa kommentti noin kahden vuoden tauon jälkeen: Tuo vouhkaaminen turkiksista tai metsästyksestä on aivan turhaa. Ymmärrän, että jotkut ihmiset on enemmän eläinrakkaita kuin toiset, mutta ei Suomessa kuitenkaan koiria tai kissoja syödä (tai ehkä syödään, mutta ei me sitä tiietä). Ihminen on vuosituhansia metsästäny ja entä jos ei metsästäisi? Esim. juuri pupu panee sitä tahtia, että elukat valtais koko maapallon, kolarit lisääntyis jos hirviä ei metsästä jne., jne. Sitten nämä turkistarhauksen vastustajat. Siitä minäkin olen samaa mieltä, etteikö niille eläimille voisi sentään luoda vähintään menettelevät olosuhteet. Ei sen majoituksen tarvitse hotellitasoa olla, mutta rääkkäystä ei tarvitse sallia. Vaikkapa minkkejä tai kärppiä, kun vapautetaan luontoon niin ne tappaa lintuja ja muita pikku elukoita. Niillä itellään ei ole luontaisia vihollisia täällä eivätkä kuulu alunperin Suomen luontoon. Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta jotakin asioita vois miettiä vähän laajemmalla ajattululla kuin lemmieläinrakkain-silmin. Aamen.
      ja tuosta vielä unohtui, että myös turkiksiin ihminen on pukeutunut iät kaiket. Se vain on osa luonnon kiertokulkua.

      Lainaa

    18. Tulos: +102 (120 ääntä)
      Tege: Voisin ottaa tuon jänön ihan vain jänispataa varten. Muutenkin rentouttavaa touhua vuolla puukolla jäniksen luista kaikki liha talteen ja tuon kokoluokan pupujussin tassuista saa kunnon onnenamuletitkin vaikkapa joululahjaksi annettavaksi!
      Ei kanista saa jänispataa tehtyä, höpsö. :)

      Lainaa

    19. Tulos: +115 (137 ääntä)
      totuuden_torvi: Pakko laittaa kommentti noin kahden vuoden tauon jälkeen: Tuo vouhkaaminen turkiksista tai metsästyksestä on aivan turhaa. Ymmärrän, että jotkut ihmiset on enemmän eläinrakkaita kuin toiset, mutta ei Suomessa kuitenkaan koiria tai kissoja syödä (tai ehkä syödään, mutta ei me sitä tiietä). Ihminen on vuosituhansia metsästäny ja entä jos ei metsästäisi? Esim. juuri pupu panee sitä tahtia, että elukat valtais koko maapallon, kolarit lisääntyis jos hirviä ei metsästä jne., jne. Sitten nämä turkistarhauksen vastustajat. Siitä minäkin olen samaa mieltä, etteikö niille eläimille voisi sentään luoda vähintään menettelevät olosuhteet. Ei sen majoituksen tarvitse hotellitasoa olla, mutta rääkkäystä ei tarvitse sallia. Vaikkapa minkkejä tai kärppiä, kun vapautetaan luontoon niin ne tappaa lintuja ja muita pikku elukoita. Niillä itellään ei ole luontaisia vihollisia täällä eivätkä kuulu alunperin Suomen luontoon. Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta jotakin asioita vois miettiä vähän laajemmalla ajattululla kuin lemmieläinrakkain-silmin. Aamen.
      Totta tuo, että jos lihaa pitää syödä, niin mielummin sitten metsästämällä saatua kuin tehotuotettua lihaa. Eri asia sitten ihmisten liiallinen puuttuminen ekosysteemiin, esimerkiksi nykyinen petoviha ja susien sukupuuttoon tappaminen Suomesta. Kun ihminen on ensin hävittänyt kaikki petoeläimet, ja niillä hirvillä ei ole enää luonnollisia vihollisia, niin kai ne hirvet nyt lisääntyvvät... Ja sitten joudutaan taas tappaamaan lisää hirviä. Turkistarhausta ei ole kukaan lopettamassa "häkit auki" -tyyliin, vaan vuosien siirtymäajalla. Ja itseasiassa minkki levisi Suomeen turkistarhaajien takia. Sotien aikana minkkejä päästettiin turkistarhoilta vapauteen, ja niitä levisi Suomeen myös Venäjältä. Jos eläimille taattaisiin hyvät elinolot, turkistarhaus muuttuisi kannattamattomaksi. Suomen lainsäädännön mukaan esimerkiksi ketulla on eläintarhassa oltava tilaa vähintään 600 neliömetriä. Turkistarhoilla täysikasvuisen ketun häkin koko on 0,8 neliömetriä. Kyseessä on kuitenkin sama eläinlaji...

      Lainaa

    20. Tulos: +32 (82 ääntä)
      ystävällinen: Senkin raakapaska ei luonnon eläimiä saa syödä hemmetti että sinunlaiset ihmisjätteet pistää vihaksi!! Miten raaka julma ja sydämetön voi ihminen olla
      Vastauksia lukiessani kyllä ihmettelen, miten ihmiset eivät erota näin ilmiselvää sarkasmia. :D

      Lainaa

    21. Tulos: +108 (136 ääntä)
      totuuden_torvi: ja tuosta vielä unohtui, että myös turkiksiin ihminen on pukeutunut iät kaiket. Se vain on osa luonnon kiertokulkua.
      Niin ovat myös monet muut asiat joita samaa väitettä esittävät eivät ollenkaan siedä. Ihmetyttää että minkkiturkki olisi "luonnon kiertokulkua" (koska minkithän luonnostaan asuvat häkissä?) -mutta jos villipeto syö lampaan niin voi sitä itkua ja hammastenkiristystä, tappovaatimuksista puhumattakaan, vaikka luonnon kiertokulku taisi tuossakin olla kyseessä. Miksi luonnon kiertokulku on hyvä niin kauan kuin siitä saa mukavuutta tai voittoa, eikä hetkeäkään kauemmin?

      Lainaa

    22. Tulos: -14 (28 ääntä)
      ystävällinen: Senkin raakapaska ei luonnon eläimiä saa syödä hemmetti että sinunlaiset ihmisjätteet pistää vihaksi!! Miten raaka julma ja sydämetön voi ihminen olla
      Ihana xD

      Lainaa

    23. Tulos: +103 (103 ääntä)
      Näin siinä käy kun 10022 lakkautettiin. Oliko järkeä, niin?

      Lainaa

    24. Tulos: +40 (60 ääntä)
      jos satun saamaan kyydin alle Suomen taksien riistohintojen, en todellakaan ilmoita poliisille.

      Lainaa

    25. totuuden_torvi 18.2.2016 13:41
      Tulos: -34 (58 ääntä)
      Sannni: Niin ovat myös monet muut asiat joita samaa väitettä esittävät eivät ollenkaan siedä. Ihmetyttää että minkkiturkki olisi “luonnon kiertokulkua” (koska minkithän luonnostaan asuvat häkissä?) -mutta jos villipeto syö lampaan niin voi sitä itkua ja hammastenkiristystä, tappovaatimuksista puhumattakaan, vaikka luonnon kiertokulku taisi tuossakin olla kyseessä. Miksi luonnon kiertokulku on hyvä niin kauan kuin siitä saa mukavuutta tai voittoa, eikä hetkeäkään kauemmin?
      No sitä täytyy taas kysyä sitten niiltä, jotka siitä valittaa :) Sen lisäksi, että se minkkiturkki on kuulemma turkinlämmin, niin se on kenties helpompi saada omistukseen kuin vaikka karhuturkki. Sehän se oiski aika leuhka. Pää hupuksi ja ne tassut kynsineen olkapäille ;)

      Lainaa

    26. totuuden_torvi 18.2.2016 13:42
      Tulos: -32 (70 ääntä)
      Sannni: Niin ovat myös monet muut asiat joita samaa väitettä esittävät eivät ollenkaan siedä. Ihmetyttää että minkkiturkki olisi “luonnon kiertokulkua” (koska minkithän luonnostaan asuvat häkissä?) -mutta jos villipeto syö lampaan niin voi sitä itkua ja hammastenkiristystä, tappovaatimuksista puhumattakaan, vaikka luonnon kiertokulku taisi tuossakin olla kyseessä. Miksi luonnon kiertokulku on hyvä niin kauan kuin siitä saa mukavuutta tai voittoa, eikä hetkeäkään kauemmin?
      Samaa voi kysyä kaikilta suvaitsevaisilta ihmisiltä tai sellaseksi itteään kutsuvilta. Niin kauan on avara mieli, ku muut tekee ja ajattelee samoin :D Niin kuin tälläkin sivustolla on monesti nähty mokien muodossa.

      Lainaa

    27. Tulos: +56 (58 ääntä)
      Eikös ulkomaalaisistakin pitänyt soittaa hätänumeroon? Entä jos kohtaa ulkolaisen Über-kuskin, soitetaanko silloin kahdesti?

      Lainaa

    28. Käyttäjä 18.2.2016 14:09
      Tulos: +71 (77 ääntä)
      ystävällinen: Senkin raakapaska ei luonnon eläimiä saa syödä hemmetti että sinunlaiset ihmisjätteet pistää vihaksi!! Miten raaka julma ja sydämetön voi ihminen olla
      Jos välittää eläimistä, kannattaa nimenomaan syödä luonnoneläimiä tehokasvatettujen sijaan. Paremmat olot niillä on ollut (joskaan ei aina niin onnelliset, ei luonto ole sellainen idylli kuin jotkut kuvittelevat), joten "tuetaan" sitä. Joku muu peto ne kuitenkin loppujen lopuksi sieltä popsisi, joten jäniksen näkökulmasta aika sama. Metsästäjät, jotka tappavat eläimiä syötäväksi, ovat eläinystävällisempiä ja luonnonläheisempiä kuin ne, jotka vieressä kauhistelevat ja kuitenkin suikaletta syövät.

      Lainaa

    29. Tulos: +3 (37 ääntä)
      SK: Tulkitsisin niin, että uber-kuskeista ilmoitus poliisille, mutta ei hätänumeron kautta, kun kyseessä ei kerran ole hätätilanne.
      Poliisin numero 10022 lopetettiin 10v.

      Lainaa

    30. Tulos: +35 (43 ääntä)
      MoniQ: Jos joku muukin etsi tätä yhtä uutista, se on tässä: http://www.lappeenrannanuutiset.fi/artikkeli/340697-yliopiston-miesopiskelijoilla-ongelma-tyttoystavaa-ei-voi-loytaa-mitenkaan Pitäisi varmaan lähtee Lappeenrantaan. Onko mukava paikka?
      Ei tästä kaupungista miestä löydy, jos ei sitten satu tykkäämään niistä nörteistä. Ja nekin pitävät kommuunia Skinnarilassa eivätkä liiku koloistaan ihmisten ilmoille keskustaan kuin vapun tienoilla suurissa ryhmissä haalarit päällä ympäripäissään.

      Lainaa

    31. Tulos: +13 (23 ääntä)
      Niin tuo tonnikalapizza-juttu on Lehtilehden satiiria juurinkin delfinaarion lopettamispäätökseen liittyen. Eli täysin asiaan kuuluva linkki.

      Lainaa

    32. kiikiiconfused 18.2.2016 17:33
      Tulos: -7 (41 ääntä)
      ystävällinen: Senkin raakapaska ei luonnon eläimiä saa syödä hemmetti että sinunlaiset ihmisjätteet pistää vihaksi!! Miten raaka julma ja sydämetön voi ihminen olla
      Vegaani löydetty!

      Lainaa

    33. kiikiiconfused 18.2.2016 17:38
      Tulos: +10 (22 ääntä)
      Ja sitä pitää vaan etsiä paikallisen poliisin numero. Ei ole niin hankalaa.

      Lainaa

    34. Tulos: +54 (74 ääntä)
      totuuden_torvi: Samaa voi kysyä kaikilta suvaitsevaisilta ihmisiltä tai sellaseksi itteään kutsuvilta. Niin kauan on avara mieli, ku muut tekee ja ajattelee samoin Niin kuin tälläkin sivustolla on monesti nähty mokien muodossa.
      Muiden ei tarvitse ajatella samaa, tekopyhyydestä ja epäloogisuudesta vain en välitä. Jos ilmoittaa suoraan että "haluan minkkiturkin koska haluan sellaisen, ja minkkien mielipiteestä asiaan vähät välitän" niin hyvä, olemme sitten eri mieltä. Niin voi käydä ja usein käy. Mutta on naurettavaa lässyttää luonnon kiertokulusta jos haluaa tehotuottaa minkkejä häkissä ja ampua kaikki sudet (ja ottaa antibiootteja ja synnyttää sairaalassa ja niin edelleen ja niin edelleen). Ja tuosta suvaitsevuudesta sönköttämisen voisi myöskin lopettaa; en ole koskaan väittänyt suvaitsevani kaikkea, tai ylipäänsä suvaitsevani sen enempää asioita kuin muutkaan ihmiset, eikä tietääkseni ole kukaan muukaan. Silti olen kuulemma "suvakki" koska en inhoa juuri sitä settiä asioita (tai ihmisiä) kuin joidenkin mielestä pitäisi. Se että ei inhoa vaikkapa alakerran marokkolaista kaupanpitäjää tai homoa kurssikaveria, koska ei näe mitään syytä miksi pitäisi, he ovat ihan ok, ei tarkoita että on allekirjoittanut jonkun hiton sopimuksen olla inhoamatta mitään.

      Lainaa

    35. TapioRautaWaara 18.2.2016 18:16
      Tulos: -31 (43 ääntä)
      CC: Ei kanista saa jänispataa tehtyä, höpsö.
      Miksei saa? Û

      Lainaa

    36. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Poro: Ei tästä kaupungista miestä löydy, jos ei sitten satu tykkäämään niistä nörteistä. Ja nekin pitävät kommuunia Skinnarilassa eivätkä liiku koloistaan ihmisten ilmoille keskustaan kuin vapun tienoilla suurissa ryhmissä haalarit päällä ympäripäissään.
      Totta, et teekkarit hengaa omissa porukoissaan mut sinne on hyvä sniikata mimminä sekaan. Ei ne teekkaritkaan oo tasalaatusia. T. Deeggari

      Lainaa

    37. Rehellisesti sanottuna 19.2.2016 10:14
      Tulos: +13 (29 ääntä)
      ystävällinen: Senkin raakapaska ei luonnon eläimiä saa syödä hemmetti että sinunlaiset ihmisjätteet pistää vihaksi!! Miten raaka julma ja sydämetön voi ihminen olla
      Mikä sun ongelmasi on? Paljon eettisempää on metsästää luonnosta kuin syödä tehotuotettua lihaa.

      Lainaa

    38. Rehellisesti sanottuna 19.2.2016 10:15
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      totuudensana: Tonnikalapizzoja tarjouksessa, _saattaa_ sisältää tonnikalaa
      Purkkitonnikala ei ole tonnikalaa, luuleeko joku tosiaan niin? Boniitti on sen sukuinen laji kyllä.

      Lainaa

    39. älyhoiäläjätä 19.2.2016 15:08
      Tulos: -9 (45 ääntä)
      ystävällinen: Senkin raakapaska ei luonnon eläimiä saa syödä hemmetti että sinunlaiset ihmisjätteet pistää vihaksi!! Miten raaka julma ja sydämetön voi ihminen olla
      Sekin ituhippi! Ei eläinten ruokia saa syödä! hemmetti et sinunlaiset olenparempikuinmuutkoskaensyölihaa pistää vihaseksi! Miten idiootti pitää ihmisen olla ettei tajua sitä aisaa et Liha kuuluu NORMAALIIN ruokavalioon. oli sitten RIISTA(luonnon eläin) tai Lehmä/possu/hevonen/kana(maatilaeläin)

      Lainaa

    40. Tulos: +37 (43 ääntä)
      MoniQ: Jos joku muukin etsi tätä yhtä uutista, se on tässä: http://www.lappeenrannanuutiset.fi/artikkeli/340697-yliopiston-miesopiskelijoilla-ongelma-tyttoystavaa-ei-voi-loytaa-mitenkaan Pitäisi varmaan lähtee Lappeenrantaan. Onko mukava paikka?
      Lappee on kiva mutta naurattaa noi lehtijutun kaverit: toinen ainakin vain mulkoilee tympeästi, jos hälle yrittää edes jutella (olen ollut samoilla kursseilla). Ehkä en vain ole sellainen all stars -emäntä, jonka kanssa hän haluaisi jutella :(

      Lainaa

    41. Tulos: +35 (37 ääntä)
      MoniQ: Jos joku muukin etsi tätä yhtä uutista, se on tässä: http://www.lappeenrannanuutiset.fi/artikkeli/340697-yliopiston-miesopiskelijoilla-ongelma-tyttoystavaa-ei-voi-loytaa-mitenkaan Pitäisi varmaan lähtee Lappeenrantaan. Onko mukava paikka?
      Hauska artikkeli muuten. -"En ole etsiny.t" -"En tykkäis kuitenkaan." -"Kaikki seurustelee jo", tyttöystävän löytäneitä on kuitenkin tyttöystävien verran. -"Opistomme on miesvaltainen, no oikeastaan se ei ole ongelma koska lähellä on naisvaltainen opisto." = Eli nimetään tämä "ei löydy mitenkään."

      Lainaa

    42. yksinäinen 22.2.2016 19:45
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Mulla päinvastainen ongelma, järkyttävän naisvaltanen ala ja 100% naisvaltainen vuosikurssi... Ja joka uskaltaa väittää että on naisen vika jos ei seurustele niin vaihdetaan saappaita. Ei se meillä naisillakaan aina helppoa ole kumppania löytää kuten hämäävästi luullaan :/

      Lainaa

    43. Älä ole turhamainen.. 29.2.2016 5:58
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      totuuden_torvi: Pakko laittaa kommentti noin kahden vuoden tauon jälkeen: Tuo vouhkaaminen turkiksista tai metsästyksestä on aivan turhaa. Ymmärrän, että jotkut ihmiset on enemmän eläinrakkaita kuin toiset, mutta ei Suomessa kuitenkaan koiria tai kissoja syödä (tai ehkä syödään, mutta ei me sitä tiietä). Ihminen on vuosituhansia metsästäny ja entä jos ei metsästäisi? Esim. juuri pupu panee sitä tahtia, että elukat valtais koko maapallon, kolarit lisääntyis jos hirviä ei metsästä jne., jne. Sitten nämä turkistarhauksen vastustajat. Siitä minäkin olen samaa mieltä, etteikö niille eläimille voisi sentään luoda vähintään menettelevät olosuhteet. Ei sen majoituksen tarvitse hotellitasoa olla, mutta rääkkäystä ei tarvitse sallia. Vaikkapa minkkejä tai kärppiä, kun vapautetaan luontoon niin ne tappaa lintuja ja muita pikku elukoita. Niillä itellään ei ole luontaisia vihollisia täällä eivätkä kuulu alunperin Suomen luontoon. Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta jotakin asioita vois miettiä vähän laajemmalla ajattululla kuin lemmieläinrakkain-silmin. Aamen.
      Joo mutta ei eläimiä pitäis kasvattaa turkistarhausta tai turkkien takia. Me ihmiset pärjätään vallan hyvin ilman eläinten turkkeja, rläimet kuolee kun niiltä viedään turkki. Niitä kettuja ja minkkejä vois, vaikka metsästää jos ne alkais lisääntyy liikaa. Ennen sitä ne sais elää metsässä vapaana rauhassa. Ja onhan ne turkit nyt iha hirvee rumia ihmisten päällä :D

      Lainaa

    44. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Käyttäjä: Jos välittää eläimistä, kannattaa nimenomaan syödä luonnoneläimiä tehokasvatettujen sijaan. Paremmat olot niillä on ollut (joskaan ei aina niin onnelliset, ei luonto ole sellainen idylli kuin jotkut kuvittelevat), joten “tuetaan” sitä. Joku muu peto ne kuitenkin loppujen lopuksi sieltä popsisi, joten jäniksen näkökulmasta aika sama. Metsästäjät, jotka tappavat eläimiä syötäväksi, ovat eläinystävällisempiä ja luonnonläheisempiä kuin ne, jotka vieressä kauhistelevat ja kuitenkin suikaletta syövät.
      Just näin!jos syöt lihaa niin mielummin metsästää niitä metsän eläinmiä jotka on eläny hyvän ja luonnollisen elämän. Ei niitä karsinoissa ahtaissa tiloissa koko elänänsä stressaten viettänytitä tehotuottettuja eläimiä. Sitä ei pitäisi tukea millään lailla!

      Lainaa

    45. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Poro: Ei tästä kaupungista miestä löydy, jos ei sitten satu tykkäämään niistä nörteistä. Ja nekin pitävät kommuunia Skinnarilassa eivätkä liiku koloistaan ihmisten ilmoille keskustaan kuin vapun tienoilla suurissa ryhmissä haalarit päällä ympäripäissään.
      Iha mukavaa O yksinääki olla! Kannattaaha sitä kokeilemaa tulla jos tahtoo! :D Mielummi ilma jotai valittavvaa ukkoo :P ;D

      Lainaa

    46. Tulos: -10 (18 ääntä)
      Kyllä nua vegaanit on sitte hullua porukkaa. Mikään ei tunnu kelpaavan ja kaikesta ollaan aina erimieltä ja lopultakaan ne ei tiärä asiasta yhtään mitää mutta silti pitää olla erimieltä.

      Lainaa

    47. Tulos: +10 (14 ääntä)
      totuuden_torvi: Esim. juuri pupu panee sitä tahtia, että elukat valtais koko maapallon, kolarit lisääntyis jos hirviä ei metsästä jne., jne.
      Ihminen ei ole maailmankaikkeuden ainoa olento joka metsästää :) Kanien määrää luonnossa vähentää myös todella moni muu asia kuin metsästys, Suomessa erityisesti ankara talvi ja ruuan vähyys. Vaikka kani lisääntyy tehokkaasti, ehdottomasti suurin osa niistä ei selviä talvesta ja luonnon pedoista. Älä pelkää, ei ne maapalloa täytä. Eivät ole pääkaupunkiseudulta kovin kauas selvinneet. Kaupungeissa toki tietyllä alueella voi paikallisesti olla niin paljon kaneja, että suojaamattomat istutukset kärsii, koska kaupungissa on talvella lämpimämpää kuin maaseudulla. Hirvikolareita taas ehkäisee huomattavasti metsästystä tehokkaammin ajonopeuksien laskeminen, hirviaidat ja hirvisillat. Jos jätettäisiin ensin riistaeläinten talviruokinta ja petoeläinten metsästys, niin luonto kyllä huolehtii ihan itse itsestään. Toki metsästetyn lihan olot on kivemmat kuin sen kaupan makkarapaketin.

      Lainaa

    48. Korvamerkitty orja 23.3.2022 21:45
      Tulos: +1 (1 ääni)
      TapioRautaWaara: Miksei saa? Û
      Koska se on kani.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: linkit, linkki, aiheellinen, jaettua, uutinen, uutiset, kuva, delfiinit, tonnikala, jänis, hätäkeskus, hätänumero, hätäpuhelu, 112, poliisit, Uber

  • Uusimmat

  • Kategoriat