Feissarimokat

ja muut Facebookin helmet

Taustatietoja: Nyt tulee mahdollisesti paha moka Feissarimokien toimitukselta, mutta mielestämme Niinan logiikka on tässä ainoa toimiva!

Julkaisu on kirjoitettu maanantaina.

  1. H:

    11.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +242 (322 ääntä)

    Mie oon ihan samaa mieltä FM-tiimi ja Niinan kanssa. Iha selvähä toi on. Miehet ei tajuu.

      Lainaa

  2. :D:

    11.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +165 (195 ääntä)

    olen mies ja tajusin

      Lainaa

  3. Harppu:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -27 (71 ääntä)

    Mä en takuu mitään

      Lainaa

  4. Mari:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +68 (90 ääntä)

    Mä ymmärrän taas molemmat. Riippuu ihan siitä onko tiistai päivä minkä haluaisi jättää kokonaan väliin esim jotain ikävää on tiistain ohjelmassa, tai sitten keskiviikkona on jotain kivaa tiedossa jolloin haluaisi ajan kuluvan nopeasti. Uskoisin että kirjoittajalle tiistai on ikävä päivä mutta Nina ymmärsi että kirjoittaja odottaa keskiviikkona jonkin kuvan jutun takia

      Lainaa

  5. Mari:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +12 (28 ääntä)

    … KIVAN jutun takia….

      Lainaa

  6. anneli:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +79 (89 ääntä)

    Niin, jos tuo on maanantaina kirjoitettu ja kirjoittaja toivoo, että huominen olisikin jo jäänyt taakse, niin kysymys kai kuuluu, että mitä pahaa tiistaina tapahtuu, jotta toivoo sen olevan jo takanapäin?
    Tai sitten tosiaan niin, että kirjoittaja odottaa keskiviikkoa, mitä Niinakin tässä tarkoittaa.
    Tai kolmas vaihtoehto on, että kirjoittaja on vaan keksinyt mielestään tosi näppärän statuspäivityksen tarkoittamatta sillä mitään, ja on nyt itse ihan kuutamolla kun kysellään, mitähän tämä mahdollisesti tarkoittaa…
    Miehet, ainakin tässä tarinassa, ovat pönttöjä :D

      Lainaa

  7. Jukka Palmu:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -17 (77 ääntä)

    Jos tosta saa jonkun muun päivän kun Keskiviikon niin on kyllä samaa porukkaa noiden “Eikö Madonna oo Suomalainen”- tyyppien kanssa. Mikä teitä vaivaa??

      Lainaa

  8. Taru:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -5 (83 ääntä)

    Musta se on ihan selvästi sunnuntai? Jos toi on kirjotettu maanantaina, niin sillon huomenna on tiistai ja eilen oli sunnuntai. Ja jos huomenna pitäs olla eilinen niin sillon tiistaina pitäs olla sunnuntai.

      Lainaa

  9. TööT:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +20 (34 ääntä)

    Meni hetki, ennen kuin ymmärsin ton Niinan logiikan, mutta nythän toi on ihan ilmiselvä! :o Joo ja itsekin olen nainen. :—–D

      Lainaa

  10. Wut:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -4 (44 ääntä)

    Olen nainen, en tajunnut. :D

      Lainaa

  11. Jukka Palmu:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +13 (37 ääntä)

    No voi herranjumala!!!! Siinä on sana JO!!!!!! Eli ei mennä taaksepäin. Huomenna on Tiistai. ja jos haluat, että voit sanoa että eilen oli Tiistai on oltava Keskiviikko!!!

      Lainaa

  12. Ouch:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +64 (76 ääntä)

    “Miksei huomenna voi olla jo eilinen” = Miksei huomenna tiistaina voi olla jo eilinen sunnuntai.
    “Miksei _huominen_ voi olla jo eilinen” = Miksei huominen tiistai voi olla eilinen, eli keskiviikkona.

    Tiedä sitten mitä Tomi on tuolla yrittänyt kertoa… Ainakaan siinä ei ole mitään järkeä.

      Lainaa

  13. Jepp:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +31 (35 ääntä)

    Sanavalinnat tekevät tästä varsin kinkkisen. Jos tuolla halutaan tarkoittaa keskiviikkoa, niin pitäisi sanoa “huomenna” sijaan “huominen”, ja jos sunnuntaita niin jo-sana pitäisi jättää pois.

      Lainaa

  14. Jepp:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +17 (17 ääntä)

    Ouch ehti muutaman sekunnin aiemmin. :D

      Lainaa

  15. hH:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +14 (18 ääntä)

    Siis toi Ninan logiikka oli must kans oikee, ku ajattelin ton statuksen ennenku luin kaikki kommentit nii just samaan päivään päädyin.

      Lainaa

  16. jr:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +7 (13 ääntä)

    Ouch on juurikin oikeassa tässä.

      Lainaa

  17. veijio.:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -4 (20 ääntä)

    Kieliopillisesti väärin. Jos tuossa lukisi, että “miksei huominen ole jo eilinen”, olis toi muija oikeessa. Vähän niinkuin kysyisi, että “miksei ensi jouluna ole eilinen” vs. “miksi ensi joulu ei ole eilinen” Jälkimmäisessä on järkeä, mutta ensimmäisessä ei.

      Lainaa

  18. porstas:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +18 (20 ääntä)

    olen mies ja tajusin niinan logiikan, mutta muuten ihan perse status

      Lainaa

  19. Tai sitten:

    12.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +7 (15 ääntä)

    Ehkä hän tarkoitti/odotti tulevaa sunnuntaita joka olisi edellisen sunnuntain kaltainen. “miksei huomenna voi olla JO edellinen sunnuntai” :)

      Lainaa

  20. Semiootikko:

    13.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +20 (22 ääntä)

    Niinan logiikka aiheuttanee hämmennystä sen vuoksi, että hänen kolmannen kommenttinsa voi ymmärtää kahdella tavalla. Sanoessaan “jos huominen on eilinen ja huomen on tiistai niin se on sit eilen keskiviikkona” Niina tarkoittaa toisin sanottuna, että keskiviikkona kirjoituspäivän (eli maanantain) huominen (eli tiistai) on eilinen. Tällöin huomisen toivominen eiliseksi voidaan Niinan tavoin tulkita niin, että kirjoittaja toivoo tiistain menevän pian ohi, jotta keskiviikko tulisi nopeammin.

    Niinan lause voidaan kuitenkin tulkita kuitenkin toisin. Sekä keskustelussa että kommenteissa “eilen keskiviikkona” on tulkittu omaksi lausekkekseen, jolloin vaikuttaa siltä, että Niina väittäisi keskiviikko olisi tiistain eilinen. Tämä on kuitenkin väärä tulkinta, sillä “eilen” ei ole ajallinen tarkennus sanalle “keskiviikkona”, vaan se viittaa aiemmin lauseessa esiintyneeseen tiistaihin. Katsokaamme siis uudestaan: “”jos huominen on eilinen ja huomen on tiistai niin se (huom! “Se” korvaa tässä kohdassa sanan “tiistai”) on sit eilen keskiviikkona”. Päälauseen voisi siis ilmaista myös selkeämmin muodossa “niin tiistai on sitten keskiviikkona eilinen”.

    Niinan logiikassa ei ole vikaa, mutta suorempi sanajärjestys ja sanan “eilen” korvaaminen sanalla “eilinen” tekisi virkkeestä selkeämmän.

      Lainaa

  21. jaaha:

    13.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -3 (11 ääntä)

    tajusin ja tippusin ku luin ajatuksella

      Lainaa

  22. :D:

    13.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +5 (11 ääntä)

    Kai hän Sunnuntaita on tarkkotanu, vaikka mie saan tosta Keskiviikon

      Lainaa

  23. Joo:

    13.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +13 (13 ääntä)

    “Miksei huominen voisi olla jo eilinen” olisi paljon helpommin ymmärrettävissä

      Lainaa

  24. aivan:

    13.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (8 ääntä)

    siis multa meni kyllä nyt tää ihan ohi :D :D

      Lainaa

  25. erssu:

    14.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +13 (19 ääntä)

    Ei tää Niinan puolelta mikään moka ole, jätkiltä kyllä ;)

      Lainaa

  26. jaja:

    14.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +6 (8 ääntä)

    Eiks tää vaa meinaa sitä että miksei huominen(tiistai) voi olla jo ohi..

      Lainaa

  27. Mister-mies:

    14.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +4 (4 ääntä)

    Niin, munkin mielestä se neiti kai tarkoitti että “miksei huominen voi olla jo eilinen”, ilmaisi asian vaan vähän väärällä sanantaivutuksella…

      Lainaa

  28. dallas:

    14.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +7 (9 ääntä)

    Piti samaa tuossa sanoa: Niina on oikeassa, mutta hän väänsi päivitystä.
    Päivityksessä lukee “Miksei huomenna voi olla jo eilinen” eli käsittääkseni huomenna tiistaina voi olla jo sunnuntai.
    Niina puolestaan väänsi päivityksen muotoon “Miksei huominen voi olla jo eilinen” eli huomisen tiistain pitäisi olla eilinen = keskiviikko, jolloin tiistai oli eilen. Eli molemmat oikeassa, puhuvat vaan eri asiasta…

      Lainaa

  29. Mies:

    14.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -11 (13 ääntä)

    No höh. Nimi. jaja on tietenkin oikeassa. Kyllähän statuksen kirjoittaja odottaa huomiselta jotain p*skamaista ja toivoo en olevan jo ohi. Ainoastaan naisten kummalisella logiikalla ttuosta saa keskiviikon.

      Lainaa

  30. jr:

    14.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -5 (7 ääntä)

    jaaha: “tajusin ja tippusin ku luin ajatuksella”

    tarkoititko ‘tajusin, ja tippuisin jos lukisin ajatuksella’ ? vai mitä ihmettä?

      Lainaa

  31. JannaS:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (2 ääntä)

    Huominen = tiistai halutaan eiliseksi ja keskiviikkona tiistai on eilinen.

    Selityksiä on kaksi: joko tiistaina tapahtuu jotain ikävää ja kirjoittaja haluaa sen olevan jo ohi TAI keskiviikkona tapahtuu jotain kivaa, jota hän odottaa innolla. Itse kyllä olisin taipuvainen ensimmäiseen tulkintaan. Jos keskiviikkona olis jotain kivaa tulossa, niin kirjoittaja olisi todennäköisesti keskittynyt toivomaan keskiviikon täksi päiväksi eikä tiistaita eiliseksi.

      Lainaa

  32. Padawan:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +5 (7 ääntä)

    Jr: Et ilmeisesti tiennyt, että joissain murteissa “tippusin” tarkoittaa samaa kuin “tipuin”. Eli kyseessä on vain murteellinen seikka, ei mitään kielioppimokaa.

      Lainaa

  33. Ari:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +4 (4 ääntä)

    Tomi ei osaa suomea. Sovitaan näin.

      Lainaa

  34. mie:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +4 (4 ääntä)

    Suomen kieli on vaikeaa :D
    Mun mielestä Tomi ja Niina molemmat puhuu keskiviikosta, sen ”jo” sanan takia, mutta ymmärrän kyllä myös tuon mahdollisen sunnuntai-logiikan… hankalaa hankalaa ^.^

      Lainaa

  35. hmm:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +5 (9 ääntä)

    En jaksanu lukee kaikkia kommentteja mutta eikös kyseessä olisi keskiviikko jos olisi kirjoitettu:

    “miksei huominen voi olla jo eilinen”

    mutta kyseessä on sunnuntai, koska on kirjoitettu:

    “miksei huomenna voi olla jo eilinen” ?

      Lainaa

  36. öööööö:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -3 (9 ääntä)

    Oonko vaan tyhmä kun en tajuu, mut miten ekaan juttuun liittyy mitenkään keskiviikko? Jos hän toivoo että huomenna, eli tiistaina on jo eilinen, eli sunnuntai. Niin miten siihen saa heitettyä sen keskiviikon???? Jos hän toivoisi että olisi jo keskiviikko niin olisi pitänyt kysyä “Miksei huomenna voisi olla jo ylihuominen, silloin se olisi keskiviikko.

      Lainaa

  37. hmm:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +4 (8 ääntä)

    öööööö:lle:

    Olet.

      Lainaa

  38. öööööö:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (3 ääntä)

    Ahaa. Tajusinko nyt? Eli siis huominen, eli tiistai, on “eilinen” ja tiistai on keskiviikkona jo eilinen????

      Lainaa

  39. jonas841:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +3 (3 ääntä)

    = miksei eilen voinu olla jo tiistai = oispa jo keskiviikko

    arvaisin että kirjoittaja on luullut keksivänsä jonkunlaisen paradoxin?

      Lainaa

  40. Keke:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (3 ääntä)

    Puhutaan päivästä
    a) Miksei huomenna, tiistaina, voi olla eilinen, jolloin päivä olisi keskiviikko jos eilinen olisi tiistai
    b) Kirjoittajan maanantai lähestyy loppuaan jo on ollut niin hieno päivä että haluaa ottaa uusiksi.
    c) Sunnuntai. Eilinen on sunnuntai ja kirjoittaja toivoo että huomenna olisi sunnuntai. urpå.

      Lainaa

  41. sunnuntai:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -2 (4 ääntä)

    Mä en ymmärrä miksi Tomi kaipaisi eilistä eli sunnuntaita, eihän sitä saa takaisin, se meni jo. Ei seuraava päivä voi olla eilinen, koska eilistä ei saa takaisin. Niinan logiikka taas toimii, tosin huomenna pitäisi olla huominen.

    Tai ehkä vain miehet ymmärtää miten saada eilinen takaisin?

    Tosin Mika viimeisessä ymmärtääkseni antaisi vastauksen maanantai…eli Mikan mukaan Tomi tahtoisi tämän päivän olevan ohi.

      Lainaa

  42. useyourhead:

    15.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (7 ääntä)

    no mutta jos henkilö on kirjottanu ton maanataina, ja toivoo että huomenna ois eilinen (sunnuntai), niin siinä tapauksessahan se jollain tapaa toivoo että toi päivä millon se on sen kirjottanu, ois lauantai, eli viikonloppu. It’s easy.

      Lainaa

  43. murotukka:

    16.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +3 (5 ääntä)

    Mä oon mies Turusta ja ymmärsin! Mahdollista?

      Lainaa

  44. joo:

    16.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +3 (3 ääntä)

    Jos kyseessä onkin sanaleikki, jonka takia vastauksia on paljon. Itsellä tuli ekana mieleen maanantai, sillä huomenna olisi tiistai ja siitä eilinen taas maanantai. Maanantai (tässä tapauksessa)= eilisen huominen ja huomisen eilinen.

      Lainaa

  45. aa:

    17.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    kommentteja lukematta tajusin itse, että tarkoitettiin keskiviikkoa (miksei voisi olla jo keskiviikko). ymmärrän myös hyvin, että asian voi ymmärtää niin että tiistaina tapahtuu jotain ikävää (miksei tiistai voi olla jo ohi) ja myöskin niin että eilinen on sunnuntai eli sunnuntaina on kivaa (miksei huomenna voisi olla jo sunnuntai) :D D kiinnostavaa olisi tietää mitä kirjoittaja on oikeasti tarkoittanut :D

      Lainaa

  46. inksu:

    17.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +3 (3 ääntä)

    Itsellä tuli kyllä ekana mieleen maanantai, koska jos huomenna on huominen niin sillon eilinen olis tää päivä eli maanantai. kommentteja lukemalla tajusin kyllä ton logiikan ja tosihan on että niina on tässä ainoo looginen ja tomi ei itsekkään ymmärrä mitä on kirjoittanut

      Lainaa

  47. moi:

    18.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -2 (6 ääntä)

    Nina on väärässä.

      Lainaa

  48. iisi:

    18.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +4 (8 ääntä)

    “moi”, Niina ei ole väärässä! Luehan juttu uudelleen ajatuksen kanssa. Itse olen mies ja ymmärsin Niinan logiikan ennen kuin luin yhtään kommenttia.

      Lainaa

  49. Jusba:

    20.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (6 ääntä)

    Olin ensin ihan varma että tarkoitetaan keskiviikkoa, mutta toisaalta voihan olla että Tomi haluais että NYT olisi lauantai ja huominen olisi siis sunnuntai.

      Lainaa

  50. Anna:

    20.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (6 ääntä)

    Ajattelin ensin et sunnuntai mut sit tajusin kyllä ton Niinan logiikan ja sehän on paljon loogisempi, ihan ilmiselvää nyt et tolleen pitäs ajatella. Niina on ihan järkevä ja nuo miehet hieman vajaita jos ne ei sitä tajua ollenkaa :d

      Lainaa

  51. Antti:

    22.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +4 (4 ääntä)

    Jos tällä tarkoitettaisiin, että päivän haluttaisiin olevan keskiviikko, olisi oikea kirjoitusasu: “miksei huomiNEN voi olla jo eilinen”.

      Lainaa

  52. Kesti:

    24.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -2 (4 ääntä)

    Siis tottakai ton pystyy ajattelemaan jokaiseen viikonpäivään paitsi torstaihin tai perjantaihin. Ite lukisin ton lauantaiksi (viikonloppu!), mutta niin kuin kommentitkin osoittavat niin luultavasti hän haluaa hypätä keskiviikkoon, koska tiistai ei maistu…

      Lainaa

  53. Randomtalker:

    26.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (2 ääntä)

    Kappas vain; tajusin, vaikka olen mies. Poikkeus vahvistaa säännön?

      Lainaa

  54. Jake:

    27.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (2 ääntä)

    Miksei huomenna voi olla jo eillinen ? Kirjoitettu maanantaina, huominen tiistai eillinen sunnuntai. Eillinen tarkoittaa tämän päivän eillistä ei huomisen eillistä. Noin minä sen käsitin

      Lainaa

  55. Prr:

    30.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (4 ääntä)

    “Dallas:

    Piti samaa tuossa sanoa: Niina on oikeassa, mutta hän väänsi päivitystä.
    Päivityksessä lukee “Miksei huomenna voi olla jo eilinen” eli käsittääkseni huomenna tiistaina voi olla jo sunnuntai.
    Niina puolestaan väänsi päivityksen muotoon “Miksei huominen voi olla jo eilinen” eli huomisen tiistain pitäisi olla eilinen = keskiviikko, jolloin tiistai oli eilen. Eli molemmat oikeassa, puhuvat vaan eri asiasta…”

    Eli ylläoleva on oikea vastaus. Statuksen kirjoittaja tarkoittaa sunnuntaita koska sanamuotona on “huomenna” eli miksei huomenna (tiistaina) voi olla kirjoituspäivän eilinen (sunnuntai)

    Taas “Niina” on ymmärtänyt huomenna sanan tilalta huominen joka tarkoittaisi että miksei huominen(tiistai) voi olla tiistain eilinen =keskiviikko

    ja niille jotka sanovat että “jo” tarkoittaisi keskiviikkoa, sunnuntai tulee aina uudestaan ja uudestaan joten sekin voi aivan yhtälailla olla “jo” ;p

      Lainaa

  56. Reippanen:

    30.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -2 (4 ääntä)

    Jauhakaa vielä lisää sita samaa paskaa niin annatte itsestänne tosi fiksun kuvan : )

      Lainaa

  57. ........:

    30.3.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -1 (5 ääntä)

    Te ette tuu koskaa saamaa selville et mitä tää päivityksen tehny tarkotti, eli voitte lopettaa ton “SE OLI KESKIVIIKKO KOSKA BLABLAHBLALALABA” -paskan.

      Lainaa

  58. kesäesa:

    5.4.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    Ymmärtäisin ton Niinan logiikan jos statuksessa ois ollu “Miksei huominen voi olla jo eilinen”. Tollasenaan siinä ei oo mitään järkeä ja jokanen logiikka on yhtä hyvä.

      Lainaa

  59. voiluoja:

    12.4.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (2 ääntä)

    mistä jotkut ton lauantain tohon nyt sitten repi? se nyt ei ole millään logiikan tasolla mahdollista (korjatkaa toki jos olen väärässä)

      Lainaa

  60. sekavaa logiikkaa:

    13.4.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (2 ääntä)

    jos päässäni pyörittelen, niin logiikka on tämä (kun juttu siis kirjoitettu maanantaina):

    jos HUOMENNA on eilinen = SUNNUNTAI
    jos HUOMINEN on eilinen = KESKIVIIKKO

      Lainaa

  61. sekavaa logiikkaa:

    13.4.2011
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    aa, ouchan tuon olikin jo selvittänyt…

      Lainaa

  62. dulu:

    reilu vuosi sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    Siis tuon “miksei huominen voi olla jo eilinen” voisi selkeämmin ilmaista “miksei huominen voi olla jo ohitse”. siten niina sen ymmärsi :) . eilinen=mennyttä. you got it?

      Lainaa

  63. pete:

    reilu vuosi sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    luin muutamia ensimmäisiä kommentteja ja tostahan voi vääntää vaikka kuinka monta eripäivää tahansa. MUTTA PÄÄ MENI AINAKI SEKAISIN EILESTEN JA TÄNPÄIVÄSTEN KANSSA NIIN ETTÄ AJATTELIN NUKKUA SUORAAN YLIHUOMISEEN…

      Lainaa

  64. Luoja:

    vuosi sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    Piti ihan paperille kirjottaa, mutta joo, kyllä se Niina on ihan oikeassa !

      Lainaa

  65. Jaa:

    11 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    Jos tuo on maanantaina kirjotettu, niin eikö se haluais, että huomenna on sunnuntai? Katsokaas kun maanantain huominen on tiistai, mutta tuo haikailee eilispäivään ja se elää maanantaita, niin se haluaa, että päivä on sunnuntai seuraavana päivänä :D

      Lainaa

  66. Jaa:

    11 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Oho..en ottanu huomioon tuota jo-sanaa..Mutta entä jos se ei halunnu sunnuntaihi sen takia, koska se oli jotenki erityinen päivä( siis maanantain eilinen) , vaan se haluaa sunnuntaihin yleensäkkin, jos sillä on joka sunnuntai jotain tostuvaa kivaa. Eli “Olisipa huominen jo eilinen (maanantaina kirjotettu). Maanantai, eli sunnuntain jälkeinen päivä. Maanantai, eli tiistain edellinen päivä. Eli se haluaa seuraavaan sunnuntaihin.

      Lainaa

  67. Turo:

    11 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +3 (3 ääntä)

    Tuossa pitäisi lukea “huominen” eikä “huomenna”! Jos HUOMENNA olisi EILINEN niin HUOMENNA olisi sunnuntai!

    huominen—>huomenna
    eilinen——–>eilen

    Sanat tulisi olla samassa muodossa!

      Lainaa

  68. Kössi:

    11 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (2 ääntä)

    Eli loppujen lopuksi toivomus on : Olisipa jo keskiviikko.

      Lainaa

  69. diudia:

    10 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (2 ääntä)

    Niinan logiikka toimii!!!!

      Lainaa

  70. blah:

    10 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +3 (3 ääntä)

    siis status kirjoittaja toivoo että huomenna ois eilen. voi olla et huomenna on maanantain eilinen eli sunnuntai tai huomenna ois huomisen eilinen eli maanantai :D

      Lainaa

  71. blah:

    10 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (3 ääntä)

    muttei mitenkään keskiviikko, ..

      Lainaa

  72. YLPEENAINE:

    10 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +2 (4 ääntä)

    loogista (: tämä on kirjoitettu maanantaina ja henkilö toivoo huomisen oleven eilinen.. eli siis kun maanantaista huominen on tiistai ja toivotaan että huominen on eilinen joten tiistai on silloin jostakin päivästä eilinen. Ja keskiviikkonahan tiistai on eilinen :D mikä tässä on niin vaike ymmärtää? :D

      Lainaa

  73. YLPEENAINE:

    10 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +3 (3 ääntä)

    okei edellisiä kommentteja lukien en olekaan enää niin ylpeä… ÄH. miksi huomenna ja huominen on loppujen lopuksi niin erilaisia sanoja ?

      Lainaa

  74. höhö:

    9 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    Jumalauta, että meni taas aivot lukkoon.. :D Pähkäilin tätä jotain 10 minuuttia ja nyt pidän itteeni ihan tyhmänä.

      Lainaa

  75. joo:

    9 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    voi äly hoi! jos haluu että HUOMENNA on EILINEN niin huomisen eilinen on TÄNÄÄN! hellou

      Lainaa

  76. juissi94:

    9 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: -1 (1 ääni)

    JOS TOI ON KIRJOTETTU MAANANTAINA

    1. SEURAAVA PÄIVÄ ON TIISTAI.

    2. SE HALUS SEURAAVAN PÄIVÄN ELI TIISTAIN OLEVAN EILEN.

    3. “ NYT ´´ ON KESKIVIIKKO. (jos huominen olis eilinen)

      Lainaa

  77. 1212:

    9 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Mietittyäni hetken voin sanoa että lauseet ovat erilaiset.

    Tomi sanoo: HUOMENNA
    ja Niina sanoo: HUOMINEN

    Tosin en kyllä ymmärrä miten Niinan sanoma “huominen tiistai” voi muuttua “eiliseksi keskiviikoksi”.

      Lainaa

  78. : D:

    9 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    joo kyllä tosta keskiviikon saa aika helposti :D
    ja tolle niinalle toho loppuu ettei se oo naisen logiikkaa…
    sitä kutsutaan maalaisjärjeksi! :D

      Lainaa

  79. gina:

    7 kuukautta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    hei kuulkaapas nyt. sana eilinenhän viittaa menneeseen, eli kun kyseinen henkilö kirjoittaa, että “miksei huomenna voi olla jo eilinen” hän tarkoittaa miksei huomenna voi olla viime viikon sunnuntai (maanantain “eilinen”), mutta hän ajattelee epäloogisesti, sillä eilinenhän ei ikinä voi olla tulevassa, niinkuin kaikki varmasti ymmärtävät.

    Niinan päättelyhän on loogisesti oikein, sillä hän viittaa siihen, miksei huominen (eli tiistai) voi olla jo eilinen, eli menneessä (sillä sitähän se eilinen merkitsi). Kun tiistai on mennyt, eli on eilinen, on silloin päivä tiistain jälkeen, eli keskiviikko.

      Lainaa

  80. mahdollisesti minä:

    puoli vuotta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    JO eilinen

      Lainaa

  81. Mike:

    puoli vuotta sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: +1 (1 ääni)

    Mielestäni
    Huominen jo eilinen = keskiviikko
    Huomenna jo eilinen = sunnuntai

      Lainaa

  82. lumihiutale:

    helmikuussa
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    mä en tajua miten tosta voi saada mitenkään väännettyä sunnuntain.

      Lainaa

  83. Älämölöö:

    maaliskuussa
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Siis Niina on oikeessa. Kun Tomi toivoo tiistain olevan keskiviikkoa edeltävä päivä, koska haluaa kokea jotain mukavaa uudestaan.

      Lainaa

  84. pahvi:

    maaliskuussa
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    niina servas neitsytluuserit

      Lainaa

  85. #:

    21 päivää sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Huominen ei voi olla eilinen.
    Huominen on tulevaisuutta ja eilinen menneisyyttä. Mitä logiikkaa täs koko touhussa on?

      Lainaa

  86. Susanna:

    9 päivää sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Niina tarkoittaa että miksei huominen (eli tiistai) voisi olla jo eilinen, eli olisi jo keskiviikko, kun taas kirjottaja meinaa että.. itseasiassa, en tiedä mitä kirjoittaja hakee, kirjoitusasu on hassu joten ota tuosta nyt sitten selvää. Aluksi kyllä luulin että Niinan logiikka kusee, mutta analysoituani kirjoituksen uudestaan tulin tähän tulokseen.

      Lainaa

  87. angst:

    9 päivää sitten
    VA:F [1.9.7_1111]
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Tomi on luultavasti unohtanu taivuttaa sanan ”huomenna” sanaksi ”huominen” tai jotain.
    ”Miksei huomenna voi olla jo eilinen”
    ”Miksei huominen voi olla jo eilinen”

    Luultavasti tarkottanu tuota alempaa, eli halunnu tiistain olevan äkkiä ohi. Jos Tomi tarkottas sunnuntaita, pitäs tuo ”jo” ottaa pois tuosta lauseesta, eli ”miksei huominen voi olla eilinen”

      Lainaa


Jätä kommentti

Lainaaminen: <blockquote>Lainaus</blockquote>

Avatarin voit vaihtaa osoitteessa fi.gravatar.com